250€ terug van dealer ivm deuken/bobbels achterklep

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
TwitNour
Donateur member
Contacteer:

Re: 250€ terug van dealer ivm deuken/bobbels achterklep

Bericht door TwitNour » za 11 jan 2014, 13:46

Wat raar. Is mij nooit opgevallen deze bobbels. Misschien mijn auto ook even inspecteren. Heeft iemand misschien foto's van deze problemen, of zijn deze niet vast te leggen met een camera?

MuziekUP
Vagling liefhebber

Bericht door MuziekUP » zo 12 jan 2014, 12:47

Ik kan ook geen duidelijk zichtbare bobbels of oneffenheden vinden. Misschien een van de "aanloop" problemen, die in de loop van de tijd uit het productieproces gehaald zijn?
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

ABT-UP
Donateur member

Bericht door ABT-UP » zo 12 jan 2014, 16:29

MuziekUP schreef:Ik kan ook geen duidelijk zichtbare bobbels of oneffenheden vinden. Misschien een van de "aanloop" problemen, die in de loop van de tijd uit het productieproces gehaald zijn?
mijn Up is 3 maanden oud ,dus zit nog in het proces :D :think:

Dixon
Vagling liefhebber

Bericht door Dixon » zo 12 jan 2014, 19:24

DonkUp schreef:
Dixon schreef:Ach, hier op de zaak hebben wij 72 ups rijden.
Momenteel staat er 1 voor de deur, een poolauto, afgelopen december geleverd, deze heeft dit euvel ook!
Een noord- of een zuidpool? :whistle:
Poolauto: Bij bedrijf gestationeerde auto voor gemeenschappelijk gebruik door medewerkers

Sjoerd
Forum newbie

Bericht door Sjoerd » ma 13 jan 2014, 22:02

Die € 250,- is een schijntje... :roll:

swiebs up schreef:ik denk dat het glas op het frame gekit is ,en dit proces is dus niet goed, zodoende dat ik een andere van een mii of citygo er in ga zetten
DonkUp schreef:Als je de achterklep van de Mii wil gebruiken, moet je ook de achterlichten van de Mii gebruiken. Deze wijken (volgens mij) af van de Up!/Go. En zet dan ook de achterbumper van de Mii erop, zijn de mensen helemaal in de war als je ze inhaalt of als je ingehaald wordt ;)
Volgens mij zijn de lichten units van de zelfde afmeting en vorm.
Iemand hier op forum heeft toch Citigo lichten in z'n Up! gemonteerd.

Overigens zag ik laatst een Up! met reclame rijden waarbij men de achterklep een stuk wrap hebben aangebracht precies zoals de klep van een Mii/Citigo.

DonkUp
Vagling liefhebber

Bericht door DonkUp » ma 13 jan 2014, 22:12

Sjoerd schreef:Volgens mij zijn de lichten units van de zelfde afmeting en vorm.

Overigens zag ik laatst een Up! met reclame rijden waarbij men de achterklep een stuk wrap hebben aangebracht precies zoals de klep van een Mii/Citigo.
De lichten van de Up! en Go zijn gelijk van vorm ja, maar de lichten van de Mii zijn volgens mij hoekiger, en daardoor is dan ook de achterklep anders. Kan zijn dat het alleen maar optisch is hoor.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Autheo
Donateur member

Bericht door Autheo » ma 13 jan 2014, 22:59

DonkUp schreef:
Sjoerd schreef:Volgens mij zijn de lichten units van de zelfde afmeting en vorm.

De lichten van de Up! en Go zijn gelijk van vorm ja, maar de lichten van de Mii zijn volgens mij hoekiger, en daardoor is dan ook de achterklep anders. Kan zijn dat het alleen maar optisch is hoor.
Inderdaad zijn de achterlichten van de Mii iets anders, maar dat betreft met name de buitenhoek. Daardoor is ook op dat punt de bumper iets anders. Maar aan de kant van de klep is er volgens mij geen verschil. De klep van de Citigo en de Mii zijn dacht ik identiek.

Autheo
Donateur member

Bericht door Autheo » di 14 jan 2014, 08:59

Autheo schreef:
DonkUp schreef:

Inderdaad zijn de achterlichten van de Mii iets anders, maar dat betreft met name de buitenhoek. Daardoor is ook op dat punt de bumper iets anders. Maar aan de kant van de klep is er volgens mij geen verschil. De klep van de Citigo en de Mii zijn dacht ik identiek.
Elders op het forum zijn hierover de volgende topics terug te vinden:

Uitwisselbaarheid achterlichten: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=7&t=1313 en ook http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2112

Uitwisselbaarheid achterklep: http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=9&t=2124

GunSpeed
Forum eindbaas

Bericht door GunSpeed » di 14 jan 2014, 14:15

Citigo en Up zijn perfect verwisselbaar maar die van de Mii passen niet, onderkant is de aansluiting met de bumper anders. ;)
Anderzijds lijken me de achterkleppen van de Mii en van de Citigo dan wel dezelfde.
up! Black BMT 75pk 3d

Sjoerd
Forum newbie

Bericht door Sjoerd » di 14 jan 2014, 16:10

Inderdaad ik zie 't nu ook!

TwitNour
Donateur member
Contacteer:

Bericht door TwitNour » do 17 apr 2014, 11:39

Sinds enkele weken merk ik de bobbels ook. Vind het heel erg jammer. Is er iets aan te doen bij de dealer? Is dit nog garantie misschien?

Edit: inmiddels mijn eigen auto vergeleken met andere Ups en daaruit blijkt dat het bij mij helemaal niet zo erg is... Het valt inderdaad ook best mee.

Plaats reactie