Hallo,
Ik heb in mijn Up! een midden armsteun gemonteerd. Aan de achterkant daarvan wil ik voor de passagiers een USB plug monteren zodat zij achterin altijd hun telefoon of wat dan ook kunnen gebruiken/opladen. Zelf denk ik er aan de stroomtoevoer van de bestaande sigaretten aansteker door te trekken naar achteren en daar de USB adapter te monteren. Weet iemand oh het een beetje eenvoudig is om de bestaande 12 volt aansluiting aan de voorkant af te tappen en naar achter te trekken? En hoe groot achten jullie de kans op stroomstoringen als ik voor en achterin alle laders tegelijk gebruik?
Sigaretten/USB stekker in middenconsole
-
- Vagling liefhebber
Sigaretten/USB stekker in middenconsole
- Bijlagen
-
- 12 volt USB adapter
- USb adapter inbouw.jpg (29.73 KiB) 2901 keer bekeken
Re: Sigaretten/USB stekker in middenconsole
Stroom aftappen kan makkelijk.
Vermogen (ampere) is afhankelijk van de std. zekering, ik denk dat dit 5a of 10a is.
Ik heb de std. 12v afgetapt voor een directe lader voor mijn telefoon, daarnaast regelmatig een andere 12v. stekker in. Totaal geen problemen.
Ik zou echter een 12v stekker achterin monteren en daar een USB 12v. plug in doen.
Ben je iets flexibeler dan alleen USB.
Vermogen (ampere) is afhankelijk van de std. zekering, ik denk dat dit 5a of 10a is.
Ik heb de std. 12v afgetapt voor een directe lader voor mijn telefoon, daarnaast regelmatig een andere 12v. stekker in. Totaal geen problemen.
Ik zou echter een 12v stekker achterin monteren en daar een USB 12v. plug in doen.
Ben je iets flexibeler dan alleen USB.
-
- Vagling liefhebber
Bedankt voor je reactie. Ik twijfel of ik dat wel zou willen met zo'n plug. Die pluggen slingeren dan vaak los in de auto, bij mij wordt in de auto toch 100% zeker niet gerookt en als ze uitsteken vind het nog een kwetsbaar onderdeel ook. Ik geloof daarom dan ik toch zou kiezen voor iets beperkt maar dan wel lekker solide.
Iemand nog tips van hoe je de kabel vanuit de console voor naar achter kan trekken?
Iemand nog tips van hoe je de kabel vanuit de console voor naar achter kan trekken?
Het gaat niet alleen om roken, maarvzou bijvoorbeeld voor n koelbox kunnen zijn.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Hou er even rekening mee dat zo'n koelbox flink wat vermogen vraagt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ