Systeemprobleem geintegreerde telefoon in UP!

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Petra
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 24 okt 2012, 08:39

Systeemprobleem geintegreerde telefoon in UP!

Bericht door Petra » ma 29 okt 2012, 12:27

Sinds een maand heb ik m'n nieuwe upje, high up, black up editie, 5 deurs, 75 PK! Hij is helemaal te gek en rijdt heerlijk! Geen enkele opmerking, totdat ik merkte en hoorde dat de automatisch geintegreerde telefoon in het Navigon-systeem niet optimaal werkt. Ik zelf hoor iedereen die mij belt glashelder en duidelijk, maar omgekeerd helaas niet! Men hoort zichzelf terug over mijn speakers en er is vrij veel bijgeluid.
Hiervoor vorige week terug geweest naar de garage... men heeft getest, met mijn telefoon en andere telefoons, met mijn Navigon systeem en andere Navigon systemen uit andere Upjes, en de conclusie is duidelijk: het probleem zit in het systeem en niet bij mijn telefoon of mijn Navigon op zich. De garage erkende het probleem maar kon er helaas niets aan doen. Men zou het melden bij het hoofdkantoor en als er genoeg klachten over binnen komen zouden ze er wat aan gaan doen. Daarom is mijn verzoek: als jullie er ook klachten over hebben, meld ze dan, des te eerder gebeurt er wat!!!
Thanks!
Petra
Laatst gewijzigd door Petra op ma 29 okt 2012, 19:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: Systeemprobleem geintegreerde telefoon in UP!

Bericht door oubaasje » ma 29 okt 2012, 12:36

werkt prima bij mij met een simpele BT samsung gsm. Wel is er enige vertraging merkbaar in het geluid en een soort 'tunnelgeluid' voor degenen die mij bellen. Ook de spraakbesturing werkt goed ("wilt u dit gesprek opnemen? nee !", wie wilt u bellen? nummer of telefoonboek? telefoonboek, telefoonboek, huis" enz.)

ChrisN1976
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: di 10 apr 2012, 20:24
Locatie: Huizen (N-H)

Re: Systeemprobleem geintegreerde telefoon in UP!

Bericht door ChrisN1976 » ma 29 okt 2012, 13:44

Via goede feedback van mijn vriendin die ik het meest aan de telefoon heb, zijn wij er achter gekomen dat de andere partij jou beter verstaat als je de 'blower' uitzet. Dus wanneer ik gebeld wordt of ik ga bellen zet ik de ventilatieknop op '0'... Even testen dus is mijn advies.
High Up! 60 paardjes Blue Motion. Deep Black Pearl. Incl Dash pad. Bekleding zwart. Executive pakket en Dynamic pakket.

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Systeemprobleem geintegreerde telefoon in UP!

Bericht door TV_UP! » ma 29 okt 2012, 19:15

ChrisN1976 schreef:Via goede feedback van mijn vriendin die ik het meest aan de telefoon heb, zijn wij er achter gekomen dat de andere partij jou beter verstaat als je de 'blower' uitzet. Dus wanneer ik gebeld wordt of ik ga bellen zet ik de ventilatieknop op '0'... Even testen dus is mijn advies.
heb mijn up nog niet maar is een goeie tip bedankt.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Petra
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 24 okt 2012, 08:39

Re: Systeemprobleem geintegreerde telefoon in UP!

Bericht door Petra » ma 29 okt 2012, 19:31

oubaasje schreef:werkt prima bij mij met een simpele BT samsung gsm. Wel is er enige vertraging merkbaar in het geluid en een soort 'tunnelgeluid' voor degenen die mij bellen. Ook de spraakbesturing werkt goed ("wilt u dit gesprek opnemen? nee !", wie wilt u bellen? nummer of telefoonboek? telefoonboek, telefoonboek, huis" enz.)
Ja, de spraakbesturing werkt uitstekend, dat is wat ik ook al aangaf, van mijn kant gezien lijkt alles perfect en is alles perfect. Alleen de ontvangende partij kan mij slecht verstaan en moet zich heel erg concentreren om een beetje fatsoenlijk een gesprek te kunnen voeren.
TV_UP! schreef:
ChrisN1976 schreef:Via goede feedback van mijn vriendin die ik het meest aan de telefoon heb, zijn wij er achter gekomen dat de andere partij jou beter verstaat als je de 'blower' uitzet. Dus wanneer ik gebeld wordt of ik ga bellen zet ik de ventilatieknop op '0'... Even testen dus is mijn advies.
Bedankt voor de tip, Chris! Dat ga ik zeker proberen, ik heb de ventilatie meestal op 1 of 2 staan, maar ik ga eens kijken of er met uit enige verbetering is!

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: Systeemprobleem geintegreerde telefoon in UP!

Bericht door Marantz » di 30 okt 2012, 07:46

Als ik telefoon krijg doe ik mijn panoramadak open, ik laat aleen het rechterraam zakken (best lastig op de snelweg) ik doe mijn mistlampen en achterruit verwarming aan, dan heb ik prima ontvangst.
Ik moet wel zeggen dat zo de andere kant verstaan wel lastig is en soms ben ik net te laat met opnemen.......... :lol: ;)

tweetup
Forum newbie
Berichten: 72
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 12:44

Re: Systeemprobleem geintegreerde telefoon in UP!

Bericht door tweetup » di 30 okt 2012, 08:47

CBdicX schreef:Als ik telefoon krijg doe ik mijn panoramadak open, ik laat aleen het rechterraam zakken (best lastig op de snelweg) ik doe mijn mistlampen en achterruit verwarming aan, dan heb ik prima ontvangst.
Ik moet wel zeggen dat zo de andere kant verstaan wel lastig is en soms ben ik net te laat met opnemen.......... :lol: ;)
:D :D
Besteld: High up, 75PK bmt, dark silver, executive, drive, panoramadak, leder. On the road since Nov. 10. Changed/added: OBD configured, Osram Nightbreakers, PIAA dagrijverlichting, armsteun. Zomervelgen: Upsilon!

Petra
Forum newbie
Berichten: 5
Lid geworden op: wo 24 okt 2012, 08:39

Re: Systeemprobleem geintegreerde telefoon in UP!

Bericht door Petra » di 30 okt 2012, 12:57

CBdicX schreef:Als ik telefoon krijg doe ik mijn panoramadak open, ik laat aleen het rechterraam zakken (best lastig op de snelweg) ik doe mijn mistlampen en achterruit verwarming aan, dan heb ik prima ontvangst.
Ik moet wel zeggen dat zo de andere kant verstaan wel lastig is en soms ben ik net te laat met opnemen.......... :lol: ;)
Bijdehandjes gegeten? :D

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Systeemprobleem geintegreerde telefoon in UP!

Bericht door GuidoUp » vr 02 nov 2012, 15:07

er zit op het systeem ook een overdraag optie... deze moet altijd aanstaan....
daar ben ik ook achter gekomen...
je kan wel bellen via de navigon en spreken via de navigon maar het geluid blijft uit de telefoon komen... pas als deze functie is aangezet. werkt alles optimaal
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Michel.oa
Vagling liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 19:36

Re: Systeemprobleem geintegreerde telefoon in UP!

Bericht door Michel.oa » vr 02 nov 2012, 16:41

En waar stel je dat dan volgens jou?
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs

Gebruikersavatar
GuidoUp
Forum eindbaas
Berichten: 1654
Lid geworden op: ma 03 sep 2012, 15:18

Re: Systeemprobleem geintegreerde telefoon in UP!

Bericht door GuidoUp » vr 02 nov 2012, 18:32

als je aant bellen bent... zie je opties in het scherm staan...
met je vingers druk je erop duuhhhhh :P
en dan staat er overdragen..
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Gebruikersavatar
Michel.oa
Vagling liefhebber
Berichten: 120
Lid geworden op: zo 29 apr 2012, 19:36

Re: Systeemprobleem geintegreerde telefoon in UP!

Bericht door Michel.oa » vr 02 nov 2012, 18:38

Duhhhh?? Rare tel heb jij. Als ik mijn telefoon eenmalih heb gepaird, hoef ik nooit meer iets in de stellen. Dat overdragen van jou is om je bleutooth gesprek tijdelijk te onderbreken en met je handset te bellen zonder luisteraars. Kan ook via de tel zelf
Eigenaar van een Black Up bmt 5 deurs

ChrisN1976
Forum newbie
Berichten: 43
Lid geworden op: di 10 apr 2012, 20:24
Locatie: Huizen (N-H)

Re: Systeemprobleem geintegreerde telefoon in UP!

Bericht door ChrisN1976 » vr 02 nov 2012, 22:03

Update: gister mijn vrouwtje weer aan de lijn in de auto. Vertelde mij dat ze me erg slecht verstond. Veel gekraak. Wat ze vervolgens omschreef als 'geknisper'. Als papier zegt ze. Gaat er bij mij een lampje branden dat ik papiergeld in mijn zak had... Vreemd. Telefoon uit mijn broekzak gehaald en probleem opgelost. Raar, maar iPhone mic werkt gewoon door ook al bel je over de Navigon.
High Up! 60 paardjes Blue Motion. Deep Black Pearl. Incl Dash pad. Bekleding zwart. Executive pakket en Dynamic pakket.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Systeemprobleem geintegreerde telefoon in UP!

Bericht door Prohopper » za 03 nov 2012, 21:15

...

Plaats reactie