VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bespreek hier alles omtrent de binnenkant van de VW up!
Gebruikersavatar
IjZeL
Forum newbie
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:17

VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door IjZeL » wo 08 aug 2012, 10:00

Ik vraag me af waarom er meer functies bij VW in het navigatiesysteem zitten dan bij Seat.
Hierbij een paar verschillen die ik heb kunnen vinden via youtube:
- Grafische weergave parkeersensoren
- Bluetrainer om zuinig te leren rijden
Zijn er mensen die deze systemen hebben en kunnen bevestigen dat dit er niet inzit of eventueel meer functies weten die ontbreken?

Ik heb al wel de voorbereiding maar nog niet de navigatiescherm en ik vraag me af of ik niet beter bij de VW dealer het schermpje kan halen.
Het is natuurlijk ook de vraag of dit gaat werken?
Seat Mii - Style Sport Tornadorood - 60,00PK - Wegwijsmiep - Armsteun (in bestelling)

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door Toine » wo 08 aug 2012, 10:50

Het klopt idd dat VW meer opties heeft, mijn dealer vertelde mij om dat op te losen moet je hem maar een een keer in een Up! hangen en dan wordt het erop gezet...

Nog niet geprobeerd, maar toch...
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
IjZeL
Forum newbie
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:17

Re: VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door IjZeL » wo 08 aug 2012, 11:17

Interessant, maar als je dus de VW variant koopt bij de VW dealer dan werkt dat dus nog niet automatisch?
Klinkt als een interessant hackprojectje!

Nu twijfel ik nog wel of ik dan toch de Seatversie ga kopen
Seat Mii - Style Sport Tornadorood - 60,00PK - Wegwijsmiep - Armsteun (in bestelling)

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door Toine » wo 08 aug 2012, 11:46

IjZeL schreef:Interessant, maar als je dus de VW variant koopt bij de VW dealer dan werkt dat dus nog niet automatisch?
Klinkt als een interessant hackprojectje!

Nu twijfel ik nog wel of ik dan toch de Seatversie ga kopen
Bij Seat hoor Seat hè... zet je je auto aan hang je je scherm op staat er groot VW op je scherm..... :shock:
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
pvaken
Vagling liefhebber
Berichten: 108
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 13:26
Locatie: De Meern

Re: VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door pvaken » wo 08 aug 2012, 16:06

Dat is volgens mij verder ook het enige verschil.
Het is wel grappig, alleen of je het ooit gaat gebruiken ??

Zou wel leuk zijn dat dit erop wordt gezet zodra je hem een keer in een UP! zet.
Maar persoonlijk kan ik er niet van wakker liggen als die functie ontbreekt.
|Skoda Citigo Tour 60PK|Deep Black Pearl Metallic|5 Deurs|Travel Pakket|media pakket|Sunset|Reservewiel|kofferbaklampje :)|
|Ford Mondeo Wagon 2.0 TDCI (140PK) titanium|Panther Black|7" Navi|getinte ramen|zilveren roofrails|Ipod integratie|

Gebruikersavatar
Piedro
Vagling liefhebber
Berichten: 300
Lid geworden op: wo 01 feb 2012, 23:15

Re: VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door Piedro » wo 08 aug 2012, 17:56

Toine schreef:Het klopt idd dat VW meer opties heeft, mijn dealer vertelde mij om dat op te losen moet je hem maar een een keer in een Up! hangen en dan wordt het erop gezet...

Nog niet geprobeerd, maar toch...
Weliswaar is zoiets niet geheel onmogelijk, maar het lijkt me toch stug dat de auto software of apps op je Navigon kan plaatsen. Dat kun je vermoedelijk wel zelf doen als je 'm aan de computer koppelt. Zo kun je - als het goed is - bij dit apparaat bijvoorbeeld opstartschermen en logo's aanpassen en wie weet nog wel meer. Let wel: maak eerst altijd een complete backup (kan m.b.v. Navigon Fresh), een verkeerde instelling of een bepaald bestandje verwijderen kan tot gevolg hebben dat 'ie niet meer werkt. Als je een leek bent op computergebied, kun je het dus beter aan iemand anders overlaten (maar dat lijkt me wel mee te vallen als je het over een hackprojectje hebt ;)).

Ik heb zelf "Move &Fun" van Skoda, daar zit ook geen Bluetrainer op (mis je denk ik ook maar weinig aan). Volgens mij is er op de Navigon-uitvoering van VW enkel een extra mapje in de "Apps"-directory, daar waar Skoda (en Seat waarschijnlijk ook) er alleen een handboek-reader heeft staan. Je zou kunnen proberen om die bestandjes van een VW-apparaat te kopiëren en dit op je eigen systeem te zetten. Zoals Toine ook zegt: bij Seat hoort gewoon een Seat-logo :D
Škoda Citigo Tour | 1.0 Greentech 60 pk | Brilliant Silver | 3-deurs | Travelpakket | LM velgen 'Apus' | Sunset
-------------

Afbeelding

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door TV_UP! » wo 08 aug 2012, 18:42

ik heb proefgereden in de up en die bluetrainer vindt ik maar niks met de pakeersnsoren vindt ik wel leuk maar kijk toch in mijn spiegels en achteruit zo groot is ie niet
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Gebruikersavatar
Tom
Forum newbie
Berichten: 63
Lid geworden op: vr 27 jul 2012, 17:50

Re: VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door Tom » wo 08 aug 2012, 19:40

Beide functies zijn in mijn ogen de minst interessante van het hele kastje.

Als ik zo terug kijk had ik de auto net zo graag zonder dat kastje gehad. Dan liever die RMT200 radio met ingebouwde bluetooth, navi gewoon via de iPhone en boordcomputer via het Drive pakket in de tellerbak. En geen los kastje wat je dan telkens moet opklikken.
TV_UP! schreef:ik heb proefgereden in de up en die bluetrainer vindt ik maar niks met de pakeersnsoren vindt ik wel leuk maar kijk toch in mijn spiegels en achteruit zo groot is ie niet
Ik heb af en toe moeite om je reactie te lezen door het gebrek aan interpunctie. Op zich ben ik niet echt een taalnazi (zo'n dt kan me gestolen worden) maar het leest gewoon lastig vind ik.

Gebruikersavatar
IjZeL
Forum newbie
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:17

Re: VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door IjZeL » wo 08 aug 2012, 19:50

Of ik de functies Bluetrainer en Parkeersensoren ga gebruiken weet ik nog niet, maar vind het leuk om te hebben.
De logo's van VW zijn waarschijnlijk te vervangen, dus daar maak ik me niet zo druk over.
Misschien krijg ik het wel voor elkaar om extra functies te maken, het weergeven van voertuiginformatie gaat waarschijnlijk via CANBUS dus misschien is er wel meer uit te lezen.

Ik ga nu eerst maar eens zo'n kastje halen, dan kan ik er mee gaan spelen.
Seat Mii - Style Sport Tornadorood - 60,00PK - Wegwijsmiep - Armsteun (in bestelling)

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door Toine » do 09 aug 2012, 06:44

Maar heb je ook het seat sound system 2 genomen? Anders kun je volgens mij niet achteraf de voertuiggegevens uitlezen...
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door Psycho_Mantis » do 09 aug 2012, 10:38

De maps and more moet verplicht de eerste keer opgestart worden met je auto. Pas op dat moment kijkt hij welke auto je hebt.
Ik heb de software al bekeken en waarschijnlijk kunnen de afbeelding vervangen worden.

Waarschijnlijk als je een fabrieks reset doet en hem aan de up hangt word het een maps en more. Maar ik denk niet dat dit helpt, aangezien hij beveiligd is tegen gebruik in andere auto's.

Gebruikersavatar
IjZeL
Forum newbie
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:17

Re: VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door IjZeL » do 09 aug 2012, 20:09

Ik heb de voorbereiding voor het Seat Portable Systeem dus ik kan het zo plaatsen.
Wel grappig dat de navigatie weet in welke auto hij zit, dat bevestigd mijn CANBUS vermoeden.
Aangezien er WinCE op draait (althans dat heb ik gehoord) ga ik eens kijken of ik niet een leuk uitleesprogramma kan gaan integreren =)
Bijna jarig dus bijna bestellen!!
Seat Mii - Style Sport Tornadorood - 60,00PK - Wegwijsmiep - Armsteun (in bestelling)

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door Toine » do 09 aug 2012, 23:42

IjZeL schreef:Ik heb de voorbereiding voor het Seat Portable Systeem dus ik kan het zo plaatsen.
Wel grappig dat de navigatie weet in welke auto hij zit, dat bevestigd mijn CANBUS vermoeden.
Aangezien er WinCE op draait (althans dat heb ik gehoord) ga ik eens kijken of ik niet een leuk uitleesprogramma kan gaan integreren =)
Bijna jarig dus bijna bestellen!!
klopt draait op WinCE.
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door Marantz » vr 10 aug 2012, 16:50

Ajjjjjj, een Seat kopen en dan de opties van VW willen hebben............ :o

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door Toine » vr 10 aug 2012, 21:15

CBdicX schreef:Ajjjjjj, een Seat kopen en dan de opties van VW willen hebben............ :o
Ach ja, er zijn er ook die met een Seat armsteun rondrijden.... 8-)
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
IjZeL
Forum newbie
Berichten: 91
Lid geworden op: ma 06 aug 2012, 21:17

Re: VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door IjZeL » za 11 aug 2012, 00:25

CBdicX schreef:Ajjjjjj, een Seat kopen en dan de opties van VW willen hebben............ :o
Tja ik vond het zonde om meer geld te moeten betalen voor dezelfde auto en heb nu 2 jaar langer garantie.

ik denk dat ik het snap, Seatrijders zijn wat slimmer en hebben geen Bluetrainer nodig! :lol:
Seat Mii - Style Sport Tornadorood - 60,00PK - Wegwijsmiep - Armsteun (in bestelling)

stUp!
Vagling liefhebber
Berichten: 221
Lid geworden op: do 19 jul 2012, 17:29

Re: VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door stUp! » za 11 aug 2012, 12:04

Of ze hebben de hoop in SEAT rijders verloren, ze snapper er toch niks van denken ze :lol:

Gebruikersavatar
Marantz
Vagling liefhebber
Berichten: 717
Lid geworden op: vr 18 mei 2012, 18:13

Re: VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door Marantz » za 11 aug 2012, 15:25

IjZeL schreef:
CBdicX schreef:Ajjjjjj, een Seat kopen en dan de opties van VW willen hebben............ :o
Tja ik vond het zonde om meer geld te moeten betalen voor dezelfde auto en heb nu 2 jaar langer garantie.

ik denk dat ik het snap, Seatrijders zijn wat slimmer en hebben geen Bluetrainer nodig! :lol:
Nou, dezelfde auto, ik dacht het niet.........
Waarschijnlijk heeft VW er zelf toch wat minder vertrouwen in, vandaar die 2 jaar extra garantie, ze moeten wat om mensen over de streep te trekken..... ;)

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door Toine » za 11 aug 2012, 15:50

Lelijk hok die Up! Dat was ook al zo in de tijd van de Lupo en de Arosa.... :mrgreen:

Volkswagen fappers.... :P
;)
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Gebruikersavatar
Toine
Vagling liefhebber
Berichten: 391
Lid geworden op: ma 02 jul 2012, 09:00

Re: VW Maps & More V.S. Seat Portable System

Bericht door Toine » zo 12 aug 2012, 16:04

Laatst gewijzigd door Toine op zo 12 aug 2012, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Seat Mii Style Sport 75 PK Candywit, Airco, Seat Sound System 2 + SPS, Drive Pakket

Plaats reactie