Kosten reparatie commando cylinders

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Gebruikersavatar
FlevoUp
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: do 24 aug 2023, 11:15

Kosten reparatie commando cylinders

Bericht door FlevoUp » do 24 aug 2023, 11:22

Hallo iedereen,

Al een tijdje lurker op het forum, toch een reden gevonden om een account aan te maken. Twee weken geleden stond ik ineens stil met mijn UP uit december 2013 toen het koppelingspedaal niet meer omhoog wou komen. Na drie uur op een tuinstoel in de berm verlost door de ANWB en afgesleept naar de dichtstbijzijnde Volkswagen garage/dealer. Die hebben de volgende aanbeveling gedaan:

Vervanging commando cylinder pedaal
Vervanging commando cylinder bak

Dit voor het schamele bedrag van slechts 829 euro. Nu is mijn vraag of iemand ervaring heeft met deze klachten en of het zin heeft om rond te bellen voor een wat andere offertes. De VW dealer gebruikt naar eigen zeggen altijd nieuwe onderdelen, kom ik er mee weg om hier wat gebruikte onderdelen te gebruiken?

RJB
Forum newbie
Berichten: 38
Lid geworden op: di 01 nov 2022, 19:20
Locatie: Leusden

Re: Kosten reparatie commando cylinders

Bericht door RJB » za 16 sep 2023, 10:35

Bedrag is hoog, maar klopt wel aardig.
Wij hebben het ook gehad bij de Citigo toen wij de koppeling lieten vervangen.

Hierna bleef de koppeling plakken na drie keer pompen.
Koppeling nog een keer vervangen voor een ander merk, zelfde verhaal.
Koppelingscilinders vervangen: Zelfde verhaal.
Koppelingscilinders vervangen voor Origineel VW/Skoda: Verholpen! Dus ik zou hier lekker voor nieuwe originele delen kiezen.

Het was de garage echt een raadsel. Hij heeft meerdere Mitiup's gehad die week, en dit was de eerste die dit euvel had.

Al met al heeft dit ook een kleine €1000,- gekost, incl. vervangen van de eerste koppeling.
2013 Škoda Citigo 1.0 MPI -> facelift upgrades
1990 Volkswagen Golf 3.2

Plaats reactie