Benzine meter geeft max een 1/4 aan bij volle tank

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
enie-up
Vagling liefhebber

Benzine meter geeft max een 1/4 aan bij volle tank

Bericht door enie-up » za 18 apr 2015, 19:50

Vanavond weer eens een ritje proberen te maken, startte hij weer niet :cry:
Afgelopen week nog een flink stuk gereden, met skoda mobiliteits service alsnog gestart, volgens de anwb meneer is de accu nu echt kapot
Geen probleem toch garantie :) Kan er gelijk een grotere in :dance:
Dus gelijk maar stukje rijden om hem weer een beetje bij te laden, zie ik dat mijn benzine meter op leeg staat en lampje brandt :shock:
Rest km= 10 :shock: Voor de zekerheid ff getankt en er kon 7.4 liter bij en toen was tie vol :o
Ook al diverse keren geherstart maar geen effect, enige is dat de meter nu op een 1\4 staat terwijl de rijkwijdte op 50km blijft steken
Wat kan er aan de hand zijn :think:
Ja afspraak is al gemaakt, en het is garantie, maar ben nieuwsgierig :oops:

Up-Jury
Donateur member

Re: Benzine meter geeft max een 1/4 aan bij volle tank

Bericht door Up-Jury » za 18 apr 2015, 19:56

volgens mij is je vlotter stuk. Deze kan er voor zorgen dat je auto niet start.
Zit een beveiliging in dat je nooit je benzine leiding leeg rijd. Dus je auto start niet :P

enie-up
Vagling liefhebber

Bericht door enie-up » za 18 apr 2015, 20:11

Up-Jury schreef:volgens mij is je vlotter stuk. Deze kan er voor zorgen dat je auto niet start.
Zit een beveiliging in dat je nooit je benzine leiding leeg rijd. Dus je auto start niet :P
Aha ;) Zou die stukke vlotter er dan ook voor een lekstroom kunnen zorgen zodat hij de accu binnen een week leegtrekt :roll:

Jup
Forum newbie

Bericht door Jup » za 18 apr 2015, 21:06

Dat van die beveiliging: Dat is nieuw voor mij.

Dat van het leegtrekken: plausibeler, ware het niet dat een vlotter enkel als weerstand werkt, en deze niets doet met contact uit. Lekstroom lijkt mij dan ook wel mogelijk, maar niet voor de hand liggend.

Lege accu kan wel voor een hoop elektronische rariteiten zorgen. Onlangs zelf een lege accu gehad ( lampen laten branden ) en nadat de ANWB de boel weer op weg had geholpen zat ik eerst met een dashboard dat niets deed ( géén snelheidsmeter, géén brandstofmeter, geen toerenteller, niets ) en een brandend airbag-lampje.. Dashboard deed t vanzelf weer nadat de auto uit was gezet en de accu even was losgehaald. Airbag lampje bleef branden tot de storing uit het geheugen was gewist.. Brandend airbaglampje betekend overigens ook dat de de airbags 't in geval van een ongeval NIET werken.

enie-up
Vagling liefhebber

Bericht door enie-up » do 23 apr 2015, 14:37

Zojuist bij de delaer vandaan en een nieuwe accu een grotere van 44ah
De oude 36 ah konden zij niet vaststellen dat hij kapot was :x
Wel getest met een apparaat en vastgesteld dat hij geladen moest worden want 11.87V
Nieuwe accu erin a 145.00 euri inkl montage en nu 12.93V al na een kort ritje
Zo deze accu gaat tenminste 6 jaar mee en altijd handig een grotere accu want automaat dus niet aanduwen en standkachel ;)
Oja en benzine meter na polen los en nieuwe accu ook weer 100%

Plaats reactie