Vocht-Afwijking tankklep (white up) na geluid bij uitlaat

Bespreek hier alles omtrent het onderhoud en de buitenkant van je VW up!
Ysakar
Forum newbie
Berichten: 12
Lid geworden op: do 01 mar 2012, 18:34

Vocht-Afwijking tankklep (white up) na geluid bij uitlaat

Bericht door Ysakar » ma 12 nov 2012, 13:26

Hallo allemaal,

Ik heb een paar problemen wat de dealer ook niet kan vinden,dus dacht vraag het even aan de up freaks:)
naar bijna 8 maanden bezit en 25000 duizend km rijden heb ik nog steeds elke dag de probleem van vocht ik moet altijd met airco aan rijden. Ik wordt er helemaal gek van, de dealer zegt elke keer dat ze een test hebben gedaan en geen enkel probleem is.

Tank klep afwijking van kleur, de rare is de dealer geeft het toe dat er kleur verschil is maar geeft aan dat dit door de materialen komt en zeggen dat ze er niks aan kunnen doen. (Tankklep is van kunststof daarom de kleur verschil gaven ze aan)

En bij het starten hoor ik een raar geluid wat op de uitlaat lijkt een na geluid net als of er iets hangt. Bij mijn dealer hebben ze niks kunnen vinden.

Hebben jullie toevallig van de bovengenoemde problemen ook last van??

Mvg,

Yasin Sakar :idea:

tweetup
Forum newbie
Berichten: 72
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 12:44

Re: Vocht-Afwijking tankklep (white up) na geluid bij uitlaa

Bericht door tweetup » ma 12 nov 2012, 13:58

Het verschil van kleur is bekend en zou je dealer gewoon op moeten lossen. zie ook eerdere posts op het forum.
het vochtprobleem is ook al iets waar een draadje van is...
Er zit een zoek functie op het forum.

daarnaast heb ik nog nooit een raar geluid gehoord bij het starten.. kan je proberen het iets beter te omschrijven?

Succes!
gr. tweetup
Besteld: High up, 75PK bmt, dark silver, executive, drive, panoramadak, leder. On the road since Nov. 10. Changed/added: OBD configured, Osram Nightbreakers, PIAA dagrijverlichting, armsteun. Zomervelgen: Upsilon!

Gebruikersavatar
Henk1200
Forum newbie
Berichten: 55
Lid geworden op: do 16 feb 2012, 18:51

Re: Vocht-Afwijking tankklep (white up) na geluid bij uitlaa

Bericht door Henk1200 » ma 12 nov 2012, 20:21

Ik had vanochtend ook het probleem met vocht. De voorruit was helemaal beslagen. Airco vol aangedaan maar duurde werkelijk 10 min voordat ik weg kon rijden.
| HIGH UP! | BlueMotion | 75 PK | Executive pakket | Zwart | Dashboard Zwart |

Gebruikersavatar
maasup
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 19:58

Re: Vocht-Afwijking tankklep (white up) na geluid bij uitlaa

Bericht door maasup » di 13 nov 2012, 18:55

Ik heb hetzelfde vochtprobleem, kan bijna nooit zonder airco rijden. Laatst was zelfs de voorruit vanbinnen bevroren. Vaak is het zo dat mijn voorruit beslaat op het moment dat ik ingestapt ben. (voor de grapjassen onder ons, ik ben niet heetgebakerd.
Move Up BM, Dark Blue Metalic, Climatic, Drivepakket, Executive pakket, Alu wielen, Leder pook, Leder stuur, Leder handrem, W8 verlichting, Korte Polo antenne, Chroom schakelaars, Verstelbare kofferbakbodem, Chroom strip achterklep. Blokstriping op dak

Gebruikersavatar
boattail
Forum newbie
Berichten: 21
Lid geworden op: di 31 jul 2012, 12:16
Locatie: Zoetermeer

Re: Vocht-Afwijking tankklep (white up) na geluid bij uitlaa

Bericht door boattail » di 13 nov 2012, 22:05

Koop een spuitbusje anticondens van valma en weg is je probleem.(tenminste, alleen kopen helpt natuurlijk niet.....)
En nee, ik heb geen aandelen valma.
High UP! 75PK met: Executive Pakket, Panorama kanteldak, Dynamic pakket 'triangle ', Maps and More.

RODON
Forum newbie
Berichten: 87
Lid geworden op: ma 09 apr 2012, 17:21

Re: Vocht-Afwijking tankklep (white up) na geluid bij uitlaa

Bericht door RODON » za 17 nov 2012, 19:13

Ik heb soms bij mijn up een piepend geluid bij starten/weg rijden... Oeeii, echt een geluid alsof je in een oud gammelbakje rijdt ;) Maar na motor uit-aan is het geluid weg.

Vocht is volgens mij 'normaal'... Weet dat een twingo ook gerust aan de binnenkant bevriest :( heel vervelend.. Hoop dat mijn UP! Dat laat :)
In het bezit van mijn gave donkerblauwe UP!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Vocht-Afwijking tankklep (white up) na geluid bij uitlaa

Bericht door Tom Westendorp » do 22 nov 2012, 20:11

Misschien heel onnozel maar hebben jullie je ruiten wel goed schoon? Als de ruiten erg smerig zijn kan het bijzonder lang duren voordat de condens laag is opgelost. Zeker met dit koudere weer.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Roydebos
Forum newbie
Berichten: 8
Lid geworden op: wo 19 sep 2012, 12:08

Re: Vocht-Afwijking tankklep (white up) na geluid bij uitlaa

Bericht door Roydebos » zo 16 dec 2012, 12:20

dat geluid bij het starten alsof het lijkt dat er iets los is kunnen 2 dingen zijn.

als je de up start schud je uitlaat een beetje. of er hangt inderdaad iets los zoals bij mij. laatst stond ik op een dijk vast omdat er een auto ter water was geraakt. die politie agent vertelde mij dat ik moest keren. het was een zeker krappe bocht met hoogte verschil ik vroeg hem of ik het redde en hij zei makkelijk tot het moment daar was en ik vast zat. heel me onder kant naar de klote. gelijk al zijn gegevens gevraagd en na lang zeike gekregen politie vergoed alles

Plaats reactie