Dus zelfs al neem je die en tel je jezelf een half uur arbeid (Uurloon 140) dan ben je nog voordeliger uit
Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
- mk1992
- Vagling liefhebber
- Berichten: 362
- Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
- Locatie: Beek, Limburg
- Contacteer:
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal
LPG all the way
(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html
Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699
LPG all the way
(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html
Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Bij VW vragen ze geen €140,00 hoor. Dat is eerder het bruto uurtarief van Audi. VW zit dacht ik op €110,00 bruto
GTI DARK SILVER
- mk1992
- Vagling liefhebber
- Berichten: 362
- Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
- Locatie: Beek, Limburg
- Contacteer:
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Dat de VW-dealer net als de cafetaria nogal wat marge rekent. En of je dat moet willen.
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal
LPG all the way
(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html
Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699
LPG all the way
(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html
Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Een frikandel bij de Aldi is ook goedkoper dan die bij de cafetaria, dus wat is je punt?
[/quote]
Dat de VW-dealer net als de cafetaria nogal wat marge rekent. En of je dat moet willen.
[/quote]
Wat dennuus1 zegt is nou eenmaal een feit. Dat geldt op vrijwel alles wat de consument koopt. Kijk eens naar merkkleding, laptops, overige reparaties etc. Daar wordt ook goud geld aan verdient. De prijzen hiervan gaan een aantal keer over de kop. Iedereen is daar bewust van, maar hoor je daar mensen over klagen? Vast wel maar echt vele malen minder dan over de 'dure' uur-tarieven en onderdeelprijzen van een merkdealer. Wat je nu bedoelt is niet relevant. Op vrijwel alles wat wij kopen zit marge. En niemand moet iets.
De klant bepaalt uiteindelijk zelf of het onderhoud of een reparatie, met in dit geval door VW wordt uitgevoerd of omdat het als duur wordt bevonden bij een universeel. Een merkdealer en een universele garage zijn nou eenmaal niet hetzelfde, waar de meerderheid nog helaas anders over denkt. En tevens wordt er nog vaak een vergelijking tussen deze twee gedaan wat niet helemaal realistisch is en dat ook nooit kan worden. Er zijn genoeg verschillende aspecten die het verschil maken, wat vaak niet wordt gezien. En dat geldt ook voor originele en niet-originele onderdelen. Dat de prijzen onderling verschillen, ligt aan meerdere factoren.
Zo ook dat de onderdelen over het algemeen duurder zijn bij een dealer. Dit kan bijvoorbeeld al komen door de verplichte afname van PON en daar komt ook nog eens bij dat het merk Volkswagen ook 1 van de grootste is + niet te vergeten nieuwe modellen ontwikkeld voor de consument. Daarbij heeft VW ook veel meer onkosten en moet een veel grotere omzet draaien. De dealer hanteert de tarieven die PON doorvoert, daar moet de dealer zich min of meer aan houden. De prijzen worden daardoor niet helemaal zelf bepaalt door een VW dealer.
Plus origineel geeft vaak meer een vertrouwd en goed gevoel aan de klant en behoudt zo ook de mobiliteits-garantie. De meeste mensen hebben m.b.t. de koop/verkoop van een auto, ook eerder de voorkeur voor een dealer onderhouden auto. Het geeft toch vaak een beetje meerwaarde. Dat iemand het onderhoud zo goedkoop mogelijk wil en of zelf wil uitvoeren is natuurlijk geheel een eigen keuze en geen verplichting. Ik kan mij voorstellen dat er genoeg mensen zijn die een merkdealer of onderdelen daarvan etc. te duur vinden maar er zal altijd een verschil tussen blijven:)
[/quote]
Dat de VW-dealer net als de cafetaria nogal wat marge rekent. En of je dat moet willen.
[/quote]
Wat dennuus1 zegt is nou eenmaal een feit. Dat geldt op vrijwel alles wat de consument koopt. Kijk eens naar merkkleding, laptops, overige reparaties etc. Daar wordt ook goud geld aan verdient. De prijzen hiervan gaan een aantal keer over de kop. Iedereen is daar bewust van, maar hoor je daar mensen over klagen? Vast wel maar echt vele malen minder dan over de 'dure' uur-tarieven en onderdeelprijzen van een merkdealer. Wat je nu bedoelt is niet relevant. Op vrijwel alles wat wij kopen zit marge. En niemand moet iets.
De klant bepaalt uiteindelijk zelf of het onderhoud of een reparatie, met in dit geval door VW wordt uitgevoerd of omdat het als duur wordt bevonden bij een universeel. Een merkdealer en een universele garage zijn nou eenmaal niet hetzelfde, waar de meerderheid nog helaas anders over denkt. En tevens wordt er nog vaak een vergelijking tussen deze twee gedaan wat niet helemaal realistisch is en dat ook nooit kan worden. Er zijn genoeg verschillende aspecten die het verschil maken, wat vaak niet wordt gezien. En dat geldt ook voor originele en niet-originele onderdelen. Dat de prijzen onderling verschillen, ligt aan meerdere factoren.
Zo ook dat de onderdelen over het algemeen duurder zijn bij een dealer. Dit kan bijvoorbeeld al komen door de verplichte afname van PON en daar komt ook nog eens bij dat het merk Volkswagen ook 1 van de grootste is + niet te vergeten nieuwe modellen ontwikkeld voor de consument. Daarbij heeft VW ook veel meer onkosten en moet een veel grotere omzet draaien. De dealer hanteert de tarieven die PON doorvoert, daar moet de dealer zich min of meer aan houden. De prijzen worden daardoor niet helemaal zelf bepaalt door een VW dealer.
Plus origineel geeft vaak meer een vertrouwd en goed gevoel aan de klant en behoudt zo ook de mobiliteits-garantie. De meeste mensen hebben m.b.t. de koop/verkoop van een auto, ook eerder de voorkeur voor een dealer onderhouden auto. Het geeft toch vaak een beetje meerwaarde. Dat iemand het onderhoud zo goedkoop mogelijk wil en of zelf wil uitvoeren is natuurlijk geheel een eigen keuze en geen verplichting. Ik kan mij voorstellen dat er genoeg mensen zijn die een merkdealer of onderdelen daarvan etc. te duur vinden maar er zal altijd een verschil tussen blijven:)
GTI DARK SILVER
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Dames/Heren,
Momenteel ruikt de airco in mijn Mii niet geheel fris, hij koelt wel goed. Nog niet al te lang geleden heb ik het systeem opnieuw laten vullen. Nu wil ik een airco reiniging gaan uitvoeren. Ik heb in het verleden wel eens een busje airco refreshener gebruikt, welke je op de middenconsole zet en met draaiende motor (zoeen: https://www.motip.com/nl/producten/moti ... refresher/) leeg spuit, maar nu wil ik een 'echte' reiniger gebruiken. Iets in deze trant: https://www.youtube.com/watch?v=HOPePq8alVM . Hierbij zie ik dat ze het interieurfilter verwijderen, de bus leegspuiten (ik gok de slang er zover mogelijk in) etc. etc. Uiteindelijk voeren ze het vocht af d.m.v. de airco drain. Heeft de UP/Mii ook zo'n drain en is dat een handmatige aftapplug, of wellicht een automatisch systeem? M.a.w.: moet ik een schroef onder de auto losdraaien, of enkel een bakje klaarzetten? Of zit er helemaal geen drain op? (wat ik overigens niet verwacht)...
Alvast dank!
Kees
Momenteel ruikt de airco in mijn Mii niet geheel fris, hij koelt wel goed. Nog niet al te lang geleden heb ik het systeem opnieuw laten vullen. Nu wil ik een airco reiniging gaan uitvoeren. Ik heb in het verleden wel eens een busje airco refreshener gebruikt, welke je op de middenconsole zet en met draaiende motor (zoeen: https://www.motip.com/nl/producten/moti ... refresher/) leeg spuit, maar nu wil ik een 'echte' reiniger gebruiken. Iets in deze trant: https://www.youtube.com/watch?v=HOPePq8alVM . Hierbij zie ik dat ze het interieurfilter verwijderen, de bus leegspuiten (ik gok de slang er zover mogelijk in) etc. etc. Uiteindelijk voeren ze het vocht af d.m.v. de airco drain. Heeft de UP/Mii ook zo'n drain en is dat een handmatige aftapplug, of wellicht een automatisch systeem? M.a.w.: moet ik een schroef onder de auto losdraaien, of enkel een bakje klaarzetten? Of zit er helemaal geen drain op? (wat ik overigens niet verwacht)...
Alvast dank!
Kees
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Onze Mii stonk ook, vooral als ik de airco een tijdje niet gebruikt had. Met een spuitbus K2 klimadoctor de kanalen ingespoten en een nieuw interrieurfilter en nu ruik ik niks meer.
https://youtu.be/C65XIi1pmp0
Geen idee of een Mii een drain heeft, ik heb het niet gedaan in iedergeval.
https://youtu.be/C65XIi1pmp0
Geen idee of een Mii een drain heeft, ik heb het niet gedaan in iedergeval.
Mii sport connect april 2015
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Als er bij het vulproces geen lekkage is geconstateerd en het systeem weer helemaal is gevuld, dan is dat in ieder geval in orde. Als dat niet het geval is, merk je dat de airco minder koelt of helemaal niet en wordt de airco automatisch uitgeschakeld. Dit kan een oorzaak zijn dat de airco stinkt.
Ik weet niet of dat de airco altijd is ingeschakeld? Zo niet, laat deze altijd ingeschakeld blijven.
Zo ook de vraag of het interieurfilter recent is vervangen? Zo niet, controleer vervang indien nodig. Hier kunnen ook veel bacteriën in gaan zitten, aangezien hier de aangezogen buitenlucht doorheen gaat.
Verder kan een schuimreiniger wel helpen, maar in veel gevallen tijdelijk. Mocht je het willen proberen let er dan wel op dat de slang niet te ver in een luchtkanaal wordt geschoven. Je kunt dan niet zien of het goed vernevelt en of de dosering juist is. Let er op om niet in een teug het flesje leeg te spuiten, maar geleidelijk aan doseren. Staat volgens mij ook in de beschrijving. Het zal een effect geven maar hou er rekening mee dat dit tijdelijk kan zijn, niet alle schimmels en bacteriën worden hiermee gedood. Dit schuim verspreid namelijk niet door het hele systeem en kan bv. de aanslag op moeilijk bereikbare plekken niet verwijderen. Advies is dan wel om om de zoveel tijd het systeem te reinigen, mocht je er baat bij hebben.
Een systeemreiniger ipv een spuitbus met schuim is wat dat betreft effectiever, maar daar hangt ook weer een prijskaartje aan. Mocht een spuitbus niet helpen en na verloop van tijd de muffe lucht weer terug komen dan zou dit een betere oplossing zijn om de vieze lucht te verwijderen:)
Ik weet niet of dat de airco altijd is ingeschakeld? Zo niet, laat deze altijd ingeschakeld blijven.
Zo ook de vraag of het interieurfilter recent is vervangen? Zo niet, controleer vervang indien nodig. Hier kunnen ook veel bacteriën in gaan zitten, aangezien hier de aangezogen buitenlucht doorheen gaat.
Verder kan een schuimreiniger wel helpen, maar in veel gevallen tijdelijk. Mocht je het willen proberen let er dan wel op dat de slang niet te ver in een luchtkanaal wordt geschoven. Je kunt dan niet zien of het goed vernevelt en of de dosering juist is. Let er op om niet in een teug het flesje leeg te spuiten, maar geleidelijk aan doseren. Staat volgens mij ook in de beschrijving. Het zal een effect geven maar hou er rekening mee dat dit tijdelijk kan zijn, niet alle schimmels en bacteriën worden hiermee gedood. Dit schuim verspreid namelijk niet door het hele systeem en kan bv. de aanslag op moeilijk bereikbare plekken niet verwijderen. Advies is dan wel om om de zoveel tijd het systeem te reinigen, mocht je er baat bij hebben.
Een systeemreiniger ipv een spuitbus met schuim is wat dat betreft effectiever, maar daar hangt ook weer een prijskaartje aan. Mocht een spuitbus niet helpen en na verloop van tijd de muffe lucht weer terug komen dan zou dit een betere oplossing zijn om de vieze lucht te verwijderen:)
GTI DARK SILVER
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
De airco is krap 3 jaar geleden geserviced (net opgezocht); op de site van de ANWB lees ik bijvoorbeeld dat elke 5 jaar voldoende is. Hij koelt nog goed, dus ik denk dat ik de service hiervan nog even uitstel. Interieurfilter is 1,5 jaar oud, ik heb nog reserve liggen dus die ga ik vervangen.
Ik vond ook nog dit artikel: https://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud ... 1584693567 ... een busje Forté kost al gauw 30 euro... zou het het geld waard zijn? Er staat dat deze ook schimmels doodt in tegenstelling tot andere middeltjes..
Verder lees ik op meerdere plaatsen dat je het beste een paar minuten voordat je de motor (en dus airco) afzet de airco kunt uitschakelen i.v.m. vochtvorming... Dat doe ik dus ook, ik laat hem dus niet altijd aan staan.
Ik vond ook nog dit artikel: https://www.amt.nl/werkplaats-onderhoud ... 1584693567 ... een busje Forté kost al gauw 30 euro... zou het het geld waard zijn? Er staat dat deze ook schimmels doodt in tegenstelling tot andere middeltjes..
Verder lees ik op meerdere plaatsen dat je het beste een paar minuten voordat je de motor (en dus airco) afzet de airco kunt uitschakelen i.v.m. vochtvorming... Dat doe ik dus ook, ik laat hem dus niet altijd aan staan.
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Airco moet je juist niet áltijd aan zetten.
Het beste is 10 min voor het einde van de rit de airco uit te schakelen. De stank komt namelijk uit de verdamper, daar komt water in te staan wat via de afvoer onder de auto afgevoerd word (vandaar het plasje water onder de auto)
Als je de auto met draaiende airco uit zet zal er altijd iets water in de verdamper achterblijven, een ideale plek voor schimmels..... En dat gaat stinken.
Bespaar je de moeite (en geld) met die deobusjes etc. Om van de stank af te komen moet je met een airco reinigingsmiddel in de verdamper unit spuiten. Dit kan via een slangetje op de spuitbus, die je via de afvoer, interieurfilterhuis of kachel weerstand (verschilt per auto) in brengt. Vervang vervolgens ook het interieurfilter.
Oftewel: ga naar een airco specialist en laat het uitvoeren.
Het beste is 10 min voor het einde van de rit de airco uit te schakelen. De stank komt namelijk uit de verdamper, daar komt water in te staan wat via de afvoer onder de auto afgevoerd word (vandaar het plasje water onder de auto)
Als je de auto met draaiende airco uit zet zal er altijd iets water in de verdamper achterblijven, een ideale plek voor schimmels..... En dat gaat stinken.
Bespaar je de moeite (en geld) met die deobusjes etc. Om van de stank af te komen moet je met een airco reinigingsmiddel in de verdamper unit spuiten. Dit kan via een slangetje op de spuitbus, die je via de afvoer, interieurfilterhuis of kachel weerstand (verschilt per auto) in brengt. Vervang vervolgens ook het interieurfilter.
Oftewel: ga naar een airco specialist en laat het uitvoeren.
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Maar Dennuus1..... de middeltjes waar ik het over heb zijn juist met slangetje welke je zo dicht mogelijk bij de verdamper moet zien te krijgen. Niet een busje deo welke je op de middenconsole leegspuit..
Weet jij toevallig iets van een drain bij de UP/Mii?
Weet jij toevallig iets van een drain bij de UP/Mii?
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Het kan zijn dat er wat minder koudemiddel in het systeem zit na 3 jaar, maar dat is normaal. Zolang de airco nog goed koelt, is het prima. Airco onderhoud wordt inderdaad vaak geadviseerd om de 4 a 5 jaar:) Dit om eventuele defecten te voorkomen.
Een reinigings spray geloof ik gewoon niet zo in. Het enige wat meermaals werd gebruikt is het ozon-apparaat van Wynn's. Dit spul is effectief voor een langere tijd. Maar over het algemeen komt de lucht toch weer terug na het gebruik. Datzelfde geldt ook voor schuim.
Dat je de airco een paar minuten eerder uitschakelt voordat je de motor afzet scheelt wel iets in vermindering aan condensvorming, maar bij een airco-systeem ontkom je er gewoon niet aan. Er zal altijd wel wat condensvorming in het systeem blijven. Tegenwoordig gebruiken ze dacht ik ander materiaal om schimmelvorming te voorkomen bij de verdamper. En zo als je vermeld schakel je de airco al voortijdig uit, maar alsnog last hebt van de muffe lucht.
Regelmatig laten reinigen en onderhoud zou dit wel moeten oplossen. En na een reiniging niet wachten totdat er weer een muffe lucht te ruiken is, maar jaarlijks of om de 2 jaar is wel een advies. Beter voorkomen dan genezen.
Verder heb ik zelf nog nooit die muffe lucht in mijn auto gehad (vorige auto's ook niet) en rij de Gti ondertussen al 1,5 jaar terwijl de airco sinds de aflevering nooit is uitgeschakeld.
Een reinigings spray geloof ik gewoon niet zo in. Het enige wat meermaals werd gebruikt is het ozon-apparaat van Wynn's. Dit spul is effectief voor een langere tijd. Maar over het algemeen komt de lucht toch weer terug na het gebruik. Datzelfde geldt ook voor schuim.
Dat je de airco een paar minuten eerder uitschakelt voordat je de motor afzet scheelt wel iets in vermindering aan condensvorming, maar bij een airco-systeem ontkom je er gewoon niet aan. Er zal altijd wel wat condensvorming in het systeem blijven. Tegenwoordig gebruiken ze dacht ik ander materiaal om schimmelvorming te voorkomen bij de verdamper. En zo als je vermeld schakel je de airco al voortijdig uit, maar alsnog last hebt van de muffe lucht.
Regelmatig laten reinigen en onderhoud zou dit wel moeten oplossen. En na een reiniging niet wachten totdat er weer een muffe lucht te ruiken is, maar jaarlijks of om de 2 jaar is wel een advies. Beter voorkomen dan genezen.
Verder heb ik zelf nog nooit die muffe lucht in mijn auto gehad (vorige auto's ook niet) en rij de Gti ondertussen al 1,5 jaar terwijl de airco sinds de aflevering nooit is uitgeschakeld.
GTI DARK SILVER
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Ik doelde ook niet specifiek op jouw reactie, maar zag het wel in dit topic voorbij komen.
Wat bedoel je met de drain? Elk airco systeem heeft een afvoer om condenswater naar buiten af te voeren. Bij auto's is dit gewoon een rubber slangetje vanaf de verdamper unit die door de vloer/schutbord naar buiten gaat.
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
In het filmpje van Valvoline welke ik postte zag ik dat ze een bak onder de auto zetten bij gebruik van de airco reiniger (met slangetje ). Ik was benieuwd of dit bij de UP/Mii een 'automatische' of handmatige drain was.... m.a.w. moet ik nog onder de auto om een aftapplug losdraaien of niet... uitgaande van jouw antwoord is dat niet het gevaldennuus1 schreef: ↑zo 03 mei 2020, 21:52
Ik doelde ook niet specifiek op jouw reactie, maar zag het wel in dit topic voorbij komen.
Wat bedoel je met de drain? Elk airco systeem heeft een afvoer om condenswater naar buiten af te voeren. Bij auto's is dit gewoon een rubber slangetje vanaf de verdamper unit die door de vloer/schutbord naar buiten gaat.
-
- Forum eindbaas
- Berichten: 1141
- Lid geworden op: ma 11 jan 2016, 22:07
- Locatie: Omgeving Deventer.
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Nope, aftapplug zou niet best zijn... Dan heb je binnen een uur de boel vol water staan.
Er loopt gewoon een rubber slangetje/tuutje naar onder toe.
Er loopt gewoon een rubber slangetje/tuutje naar onder toe.
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Weet iemand een goede garage voor onderhoudsbeurten in provincie Utrecht? Alvast bedankt!
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
NidayFright schreef: ↑za 02 mei 2020, 21:36Als er bij het vulproces geen lekkage is geconstateerd en het systeem weer helemaal is gevuld, dan is dat in ieder geval in orde. Als dat niet het geval is, merk je dat de airco minder koelt of helemaal niet en wordt de airco automatisch uitgeschakeld. Dit kan een oorzaak zijn dat de airco stinkt.
Ik weet niet of dat de airco altijd is ingeschakeld? Zo niet, laat deze altijd ingeschakeld blijven.
Zo ook de vraag of het interieurfilter recent is vervangen? Zo niet, controleer vervang indien nodig. Hier kunnen ook veel bacteriën in gaan zitten, aangezien hier de aangezogen buitenlucht doorheen gaat.
Verder kan een schuimreiniger wel helpen, maar in veel gevallen tijdelijk. Mocht je het willen proberen let er dan wel op dat de slang niet te ver in een luchtkanaal wordt geschoven. Je kunt dan niet zien of het goed vernevelt en of de dosering juist is. Let er op om niet in een teug het flesje leeg te spuiten, maar geleidelijk aan doseren. Staat volgens mij ook in de beschrijving. Het zal een effect geven maar hou er rekening mee dat dit tijdelijk kan zijn, niet alle schimmels en bacteriën worden hiermee gedood. Dit schuim verspreid namelijk niet door het hele systeem en kan bv. de aanslag op moeilijk bereikbare plekken niet verwijderen. Advies is dan wel om om de zoveel tijd het systeem te reinigen, mocht je er baat bij hebben.
Een systeemreiniger ipv een spuitbus met schuim is wat dat betreft effectiever, maar daar hangt ook weer een prijskaartje aan. Mocht een spuitbus niet helpen en na verloop van tijd de muffe lucht weer terug komen dan zou dit een betere oplossing zijn om de vieze lucht te verwijderen:)
Ik heb in een ander onderhoudspost verwezen naar de site van VW waar alle onderhoudsinformatie te vinden is. Toevallig zag ik daar ook deze TPI, die over stinkende airco gaat. Kun je precies zien welke instructies ze bij de dealer hebben om dit probleem op te lossen. Voor de liefhebber
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Onderhoudsbeurten Up!/Citigo/Mii
Even los gezien van dit onderwerp. Let wel een beetje op met het plaatsen van een TPI , en dit niet altijd als oplossing te benoemen. Een TPI geldt namelijk niet altijd voor alle uitvoeringen van een bepaald model, vaak is de reparatie van toepassing vanaf of voor een bepaald bouwjaar en / of de productie datum als het over onderdelen gaat. Zo voorkom je scheve gezichten:)
GTI DARK SILVER