Nou, de voorste dempers zijn ook geplaatst. Heb direct wat WD40 op de achterste rubbers gespoten, kijken of het kraken weg blijft.
De veerpoten voor konden er precies tussenuit getrokken worden met alleen losmaken van de veerpoot zelf boven en onder, dus er hoefde niet te worden uitgelijnd, dat is prettig.
Auto rijdt wel fijner nu, tikkie steviger en duikt dus ook iets minder met de neus bij drempels enzo. Een tikke steviger en dus iets minder deinerig, voelt gewoon weer goed aan. Het is gewoon een boodschappenautootje, met de kids erin ook bij slecht weer enzo, soms een langere rit, maar geen sport autootje dus een hardere dempers of zelfs verlaging (als bv B6 of B8/andere veren etc) was voor ons geen optie.
Binnenkort meer info over hoe het nu rijdt als onze dochter van 6 er een paar in meegeweest is, zij werd altijd misselijk in die auto en is een hele goede schokdemper-slijtage-indicator
Welke schokdempers ter vervanging origineel sport onderstel
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13480
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Welke schokdempers ter vervanging origineel sport onderstel
Nadat ik dit weekend direct van de Mini in de up! stapte merkte ik toch wel een (te) groot verschil in de kwaliteit van de demping. De standaard dempers onder de up! zijn simpelweg te week. Ik denk dat er toch maar een setje B6 dempers onder moet komen. De B8 dempers zijn voor extreme verlaging en daar is met de Eibach veertjes geen sprake van. De veren kunnen ook blijven want die zijn soepel genoeg.
Wordt vervolgd.
Wordt vervolgd.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ