Antennevoet vervangen, nog steeds slecht ontvangst en nu ANT1: OPEN

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
DirkVWUp
Forum newbie
Berichten: 6
Lid geworden op: vr 14 mei 2021, 12:00

Antennevoet vervangen, nog steeds slecht ontvangst en nu ANT1: OPEN

Bericht door DirkVWUp » wo 05 jul 2023, 12:36

Wegens slecht ontvangst heb ik mijn VW Up 2012 antennevoet vervangen door deze Ebay antennevoet:
"Antennenfuß Universal Radioantenne Stabantenne Fakra für VW Opel Universal (NAVITEC24)"
https://www.ebay.nl/itm/402131559607

Volgens het radio menu krijg ik nu echter: ANT1: OPEN.
Voorheen met de originele antennevoet was dit ANT1: ON.

Ontvangst met een nieuwe aftermarket radio was net zo slecht. Originele radio weer gemonteerd.
De antennekabel heb ik hierna vervangen, ontvangst iets verbeterd maar nog steeds "POOR" en ANT1: OPEN.
Is deze nieuwe Ebay antennevoet ongeschikt? Het betreft een Originele VW RCD215 radio.

Alvast hartelijk dank.

Blackciti
Vagling liefhebber
Berichten: 216
Lid geworden op: di 24 okt 2017, 13:33

Re: Antennevoet vervangen, nog steeds slecht ontvangst en nu ANT1: OPEN

Bericht door Blackciti » wo 12 jul 2023, 16:21

Jammer, maar het is algemeen bekend dat VW hun drieling uitrust met meer dan beroerde radio's! Ook de antenne en de kabel is van inferieure kwaliteit, zoals u nu zelf heeft ervaren. Als je in een Up, Citigo of Mii op een fatsoenlijke manier van je radio wilt genieten zul je alles moeten vervangen.
Hoe het met de kwaliteit van de radio's en de ontvangst in andere en duurdere modellen van VW is weet ik niet. Maar wat ik wel weet is dat je dit, en veel andere zaken, zoals het beroerde schakelen, het ratelen van de tandwielen van de versnellingsbak bij stilstand en het klonk-geluid van de koppeling bij het schakelen een regelrechte schande mag noemen!

Plaats reactie