Pagina 1 van 1

Time is Up: Einde Vw Up

Geplaatst: wo 25 jan 2023, 16:10
door Emiel25

Re: Time is Up: Einde Vw Up

Geplaatst: wo 25 jan 2023, 17:35
door Gert

Re: Time is Up: Einde Vw Up

Geplaatst: wo 25 jan 2023, 18:08
door Autheo
Ook Autoweek meldt het einde verhaal voor de up!
https://www.autoweek.nl/autonieuws/ar ... -verhaal/

Top Gear, dat meldt dat de up! nu definitief dood is, vergist zich beslist! Ok, er komen geen nieuwe up!-jes meer bij, maar ik denk dat we ze nog heel lang in ons straatbeeld zullen blijven houden. Ze blijven erg geliefd, en ze zullen nu ook gebruikt ongetwijfeld steeds duurder worden.

Re: Time is Up: Einde Vw Up

Geplaatst: wo 25 jan 2023, 18:18
door Tom Westendorp
Kapot gemaakt door Brussel. Helaas.

Re: Time is Up: Einde Vw Up

Geplaatst: vr 27 jan 2023, 10:26
door kees62
Kapot gemaakt door Brussel. Helaas.

hoezo dat ?? ii zie andere merken toch gewoon de A klasse aanhouden

Re: Time is Up: Einde Vw Up

Geplaatst: vr 27 jan 2023, 17:50
door dennuus1
A segment sterft uit. Tegenwoordig moéten er teveel dure veiligheidssystemen op zitten, waardoor een Up! Qua prijs heel dicht bij de Polo komt te zitten. Mensen kiezen voor dat geld dan toch vaak voor de grotere auto.

Tevens word een A segment auto ook te zwaar en te duur als hier een hybride systeem op gebouwd word.

Dit zie je overigens bij meer merken. Wat denk je van de ooit super goed verkochte Suzuki Alto...

Re: Time is Up: Einde Vw Up

Geplaatst: zo 29 jan 2023, 13:18
door Blackciti
Tom Westendorp schreef:
wo 25 jan 2023, 18:18
Kapot gemaakt door Brussel. Helaas.
Zoals helaas steeds meer en meer kapot wordt gemaakt door de ongekozen hotemetoten daar in Brussel, die met hun circus iedere maand met hun hele hebben en houden verhuizen van Straatburg naar Brussel. En het ergste is dat ze daar de gekozen hotemetoten van de EU landen zonder blikken of blozen de wetten voorschrijven. :icon-eek:

Re: Time is Up: Einde Vw Up

Geplaatst: zo 29 jan 2023, 13:19
door Blackciti
kees62 schreef:
vr 27 jan 2023, 10:26
Kapot gemaakt door Brussel. Helaas.

hoezo dat ?? ii zie andere merken toch gewoon de A klasse aanhouden
O ja? Noem er een paar op als je wilt?

Re: Time is Up: Einde V aygow Up

Geplaatst: do 02 feb 2023, 16:08
door kees62
Blackciti schreef:
zo 29 jan 2023, 13:19
kees62 schreef:
vr 27 jan 2023, 10:26
Kapot gemaakt door Brussel. Helaas.

hoezo dat ?? ii zie andere merken toch gewoon de A klasse aanhouden
O ja? Noem er een paar op als je wilt?

Hyundai I10
Kia picanto
renault twingo
peugeot 108
citroen C1
toyota Aygo
Suzuki celerio
fiat 500
mazda2

zo even uit het hoofd

Re: Time is Up: Einde V aygow Up

Geplaatst: do 02 feb 2023, 17:34
door Autheo
kees62 schreef:
do 02 feb 2023, 16:08
Blackciti schreef:
zo 29 jan 2023, 13:19
kees62 schreef:
vr 27 jan 2023, 10:26
Kapot gemaakt door Brussel. Helaas.

hoezo dat ?? ii zie andere merken toch gewoon de A klasse aanhouden
O ja? Noem er een paar op als je wilt?

Hyundai I10
Kia picanto
renault twingo
peugeot 108
citroen C1
toyota Aygo
Suzuki celerio
fiat 500
mazda2

zo even uit het hoofd
Volgens mij vergis jij je wel een beetje. Als ik zo even uit het hoofd naar je lijstje kijk klopt e.e.a. niet:

peugeot 108
citroen C1
Suzuki celerio

Deze a-segmenters worden niet gecontinueerd door de fabrikanten. Wat de Celerio betreft, die is buiten Europa nog wel te koop, maar uit het Europese gamma gehaald.

mazda2
Dit is dacht ik geen a-segementer, maar wordt bij het b-segment gerekend

Re: Time is Up: Einde Vw Up

Geplaatst: do 02 feb 2023, 22:24
door kees62
dan moeten we het blijkbaar van de koreanen hebben :-)

Re: Time is Up: Einde Vw Up

Geplaatst: zo 05 feb 2023, 13:51
door Blackciti
Het is te schandalig voor woorden dat bij verschillende fabrikanten zelfs de B klasse niet meer geleverd gaat worden enkel en alleen om de elektrificatie die ons door de strot wordt geduwd en de absurde eisen aan benzine auto's die Europa in steeds snellere volgorde oplegt aan fabrikanten.
Maar ieder weldenkend mens kan zien aankomen dat die elektrificatie in haar huidige vorm het niet gaat en zeker ook niet kan worden. Want de actieradius van de meeste elektro auto's is bij lange na niet toereikend voor de persoon die dagelijks lange afstanden aflegt, waarbij de veel te lange oplaadtijd ook een enorm minpunt is.
Maar als het zo doorgaat met het belasten van elektrische infrastructuur komen we binnen zeer afzienbare tijd regelmatig zonder elektriciteit te zitten door overbelasting en kan er regelmatig helemaal niet meer worden gereden.