In onderstaande test wordt de up! vergeleken met de nieuwe Hyundai i10.
https://www.autoweek.nl/autotests/arti ... =a_85355
Als je de verschillen in uitvoering, maar vooral prijs ziet, lijkt het m.i. of Volkswagen bezig is de benzine up! uit de markt te prijzen. Voor wat je voor een A-segment up! moet neerleggen ben je wel heel dicht bij het B-segment. Ben benieuwd hoe de verkoopcijfers zich gaan verhouden.
Prijst de up! zich letterlijk uit de markt?
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Prijst de up! zich letterlijk uit de markt?
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Prijst de up! zich letterlijk uit de markt?
Wat mij altijd opvalt met dergelijke artikelen dat men appelen en peren vergelijkt. Volgens mij zou het eerlijker zijn om de twee modellen van ongeveer dezelfde prijs of zoveel mogelijk dezelfde uitrusting te vergelijken. Weliswaar duidelijk dat de VAG kleintjes aan het einde van hun ontwikkelingscycles zitten en deze modellen eventueel alleen nog worden opgevolgd door nieuw te ontwikkelen elektrische modellen. De huidige generatie is een door ontwikkeling van een 10 jaar oud ontwerp.
Hyundai ziet met de nieuwe i10 blijkbaar nog wel toekomst in kleine benzine modellen, en zoals de vlag er nu nog bij hangt lijkt mij dat niet onlogisch. Daarnaast is het best een leuk model, deze laatste versie. Zelf koop ik geen nieuwe maar wie weet over een aantal jaren wel een opvolger van onze Mii. Tja en dan gezeur over dat uitklapraampje achter in up..... lekker belangrijk he, in tijden dat bijna iedere auto airco heeft.
Hyundai ziet met de nieuwe i10 blijkbaar nog wel toekomst in kleine benzine modellen, en zoals de vlag er nu nog bij hangt lijkt mij dat niet onlogisch. Daarnaast is het best een leuk model, deze laatste versie. Zelf koop ik geen nieuwe maar wie weet over een aantal jaren wel een opvolger van onze Mii. Tja en dan gezeur over dat uitklapraampje achter in up..... lekker belangrijk he, in tijden dat bijna iedere auto airco heeft.
Mii sport connect april 2015
Re: Prijst de up! zich letterlijk uit de markt?
"Het zich uit de markt prijzen" suggereert dat ze iets niet goed doen. Ik denk dat je beter kunt zeggen dat ze de up hebben opgegeven.
In 10 jaar hebben ze er in Europa zo een miljoen van verkocht. Dat zijn - gegeven de prijzen - geen aantallen waar VW van kan leven.
Ze zien denk ik meer heil in iets als de golf waarvan ze er in 45 jaar ongeveer 35 miljoen hebben verkocht en waarbij je praat over prijzen die 5 tot 10 mille hoger liggen.
Mij biedt de golf niet meer auto dan een up maar ik heb nog nooit in een golf gereden. Denk dat een heel grote meerderheid van de mensen - of ze nou wel of niet ooit in een golf hebben gereden - daar heel anders over denken. Heel jammer van de up maar het is niet anders.
In 10 jaar hebben ze er in Europa zo een miljoen van verkocht. Dat zijn - gegeven de prijzen - geen aantallen waar VW van kan leven.
Ze zien denk ik meer heil in iets als de golf waarvan ze er in 45 jaar ongeveer 35 miljoen hebben verkocht en waarbij je praat over prijzen die 5 tot 10 mille hoger liggen.
Mij biedt de golf niet meer auto dan een up maar ik heb nog nooit in een golf gereden. Denk dat een heel grote meerderheid van de mensen - of ze nou wel of niet ooit in een golf hebben gereden - daar heel anders over denken. Heel jammer van de up maar het is niet anders.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: Prijst de up! zich letterlijk uit de markt?
Als ik zie wie en hoeveel er in deze kleinere modellen rijden verwacht ik niet dat dezemensen zomaar even overstappen naar een B of C segmenter. Wel denk ik dat er steeds meer prive geleasd gaat worden maar of dat nu echt interresant is zal een ieder zelf moeten uitmaken.Misschien dat autodelen uiteindelijk toch nog iets gaat worden, al hoewel de meeste mensen nog liever hun vrouw uitlenen dan hun auto.
Mii sport connect april 2015
Re: Prijst de up! zich letterlijk uit de markt?
Natuurlijk is de I10 nieuwer en completer, meer waar voor je geld voor veel mensen.
Alleen: het ding is niet vooruit te branden en valt voor mij dus af. De aangekondigde 1.0 T-gdi is al een verbetering, maar: weliswaar sneller maar niet snel genoeg.
Met de tsi/gti up is eigenlijk niets te vergelijken.
Ik moet wel zeggen dat ik 19.000 voor zo'n 60pk Up ook teveel vind hoor.
Alleen: het ding is niet vooruit te branden en valt voor mij dus af. De aangekondigde 1.0 T-gdi is al een verbetering, maar: weliswaar sneller maar niet snel genoeg.
Met de tsi/gti up is eigenlijk niets te vergelijken.
Ik moet wel zeggen dat ik 19.000 voor zo'n 60pk Up ook teveel vind hoor.
Up! GTI / Red & Black