Pagina 1 van 2

In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Geplaatst: zo 16 dec 2018, 13:56
door Autheo
Volgens Autobild komt Skoda in 2019 met een nieuwe elektrische E-Citigo. Met de techniek van de E-up!, en een nieuw accupakket met een bereik van 270 km volgens WLTP. Overigens zou het niet om grote aantallen gaan, maar zijn de exemplaren vooral bestemd voor auto-deel projecten.

Zie link: https://www.autobild.de/bilder/neue-plu ... l#bild32
Neue-Hybrid-und-Elektroautos-2018-2019-2020-2021-2022-2023-2024-2025-1200x800-1bd477a0947462b6.jpg

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Geplaatst: zo 16 dec 2018, 14:06
door Tom Westendorp
Nieuwe e-up, elektrische Mii en elektrische Citigo. Binnenkort meer. ;)

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Geplaatst: zo 16 dec 2018, 14:18
door Autheo
Petrolhead Tom schreef:
zo 16 dec 2018, 14:06
Nieuwe e-up, elektrische Mii en elektrische Citigo. Binnenkort meer. ;)
Lijkt me mooi als ze een werkelijk bereik van die 270 km krijgen, dan wordt het interessant! Ben alleen wel bang, dat de prijs dan nog weer hoger komt dan de huidige e-up!. Voor particulieren blijft het dan nog wel een hele hoge drempel. Maar ik ben benieuwd, toch maar goed dat ik m'n Mii nog niet heb ingeruild, wie weet ...

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Geplaatst: zo 16 dec 2018, 15:11
door Tom Westendorp
In de praktijk ga je ook die 270 niet halen. Volkswagen heeft een hele mooie calculator voor de e-Golf waarbij je de temperatuur kunt instellen en zaken zoals een warmtepomp kunt meenemen in je berekening. De praktijk laat echter zien dat je ook de WLTP opgave vrijwel nooit haalt. Tenzij je met 30 graden zonder airco 80 achter een vrachtwagen rijdt, dan misschien wel. 270 kilometer heb je in de praktijk echter amper nodig. Laden op de zaak terwijl je op kantoor bent en vol weer terug. Thuis aan de paal en gaan. Met een koude accu wil je de straat ook niet uit. Dat kost je zo 50 kilometer in de eerst 4 kilometer van je trip.

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Geplaatst: zo 16 dec 2018, 17:24
door arend van duijn
Lees in de nieuwe Autoweek op pag 12 de column van Bas van Putten ,over elektrish rijden ! Dan wordt je niet vrolijk !! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil:

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Geplaatst: zo 16 dec 2018, 18:31
door Autheo
arend van duijn schreef:
zo 16 dec 2018, 17:24
Lees in de nieuwe Autoweek op pag 12 de column van Bas van Putten ,over elektrish rijden ! Dan wordt je niet vrolijk !! :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :evil: :evil: :evil:
Wat zegt hij dan dat je zo droevig (of boos?) maakt?

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Geplaatst: zo 16 dec 2018, 18:41
door Tom Westendorp
Inderdaad, wat is de strekking van het verhaal? Van putten staat nou niet bepaald bekend om zijn positieve kijk op zaken.

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Geplaatst: zo 16 dec 2018, 19:48
door Emiel25
Hoe het zit met de actieradius van het electrische model weet ik niet.
Over de nieuwe WLTP-norm kan ik wel iets zeggen. Het officiele WLTP-verbruik van de Up GTI is 1 op 17,5.
Dat haal ik met mijn GTI (12.000km) echt gemakkelijk. Werkelijk verbruik is bijna 1 op 20 gemiddeld, inclusief zuinige en onzuinige ritten.
Dus deze norm is niet te conservatief, is mijn ervaring.

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Geplaatst: ma 17 dec 2018, 08:19
door Upsilon
Petrolhead Tom schreef:
zo 16 dec 2018, 15:11
In de praktijk ga je ook die 270 niet halen. Volkswagen heeft een hele mooie calculator voor de e-Golf waarbij je de temperatuur kunt instellen en zaken zoals een warmtepomp kunt meenemen in je berekening. De praktijk laat echter zien dat je ook de WLTP opgave vrijwel nooit haalt. Tenzij je met 30 graden zonder airco 80 achter een vrachtwagen rijdt, dan misschien wel. 270 kilometer heb je in de praktijk echter amper nodig. Laden op de zaak terwijl je op kantoor bent en vol weer terug. Thuis aan de paal en gaan. Met een koude accu wil je de straat ook niet uit. Dat kost je zo 50 kilometer in de eerst 4 kilometer van je trip.
Het probleem is dat gros van de mensen geen eigen terrein hebben voor een laadpaal en vaak ook geen werkgever met een laadpaal.
Dat probleem is groter dan dat hele WLTP verhaal.

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Geplaatst: ma 17 dec 2018, 09:29
door Tom Westendorp
Dan wordt het vooralsnog wel lastig. Als je op drie hoog woont bijvoorbeeld dan moet je wel haast naar alternatieven gaan kijken. Je hoeft natuurlijk niet per se op je werk te laden, als je kunt snelladen onderweg dan kun je overwegen om iets langer onderweg te zijn om te laden, niet ideaal maar wel mogelijk.

Het laden gaat de komende jaren een enorme vlucht nemen daar ben ik van overtuigd. De huidige situatie kan mensen wel makkelijker doen besluiten om niet te kiezen voor een elektrische auto, dat snap ik ook.

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Geplaatst: ma 17 dec 2018, 10:32
door arend van duijn
Bas !
IMG_0001.jpg

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Geplaatst: ma 17 dec 2018, 10:45
door Tom Westendorp
Een hoop open deuren. 6k subsidie om een NEO naar 24k te krijgen zie ik wel zitten. Op die manier kun je, al dan niet met een stukje financiering, elektrisch rijden voor veel mensen bereikbaar maken. Ik zie meer in dat soort stimulering dan alleen de zakelijke rijder stimuleren.

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Geplaatst: ma 17 dec 2018, 10:48
door Upsilon
Deze man heeft 100% gelijk. Iets wat ik overigens al jaren roep. Bepaalde groepen worden al jarenlang gesubsidieerd terwijl de normale man met de pet achter het net vist. Ondernemers en leaserijders die voor een appel en een ei in een tesla rijden terwijl bijna niemand die 75 - 100K zich kan permitteren.
Petrolhead Tom schreef:
ma 17 dec 2018, 10:45
Een hoop open deuren.
Ik zie vooral een opsomming van feiten uit de praktijk hoe nu subsidieregelingen vooral bedoelt zijn voor de verkeerde groepen.

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Geplaatst: ma 17 dec 2018, 11:00
door Tom Westendorp
Dat klopt ook maar het zijn allemaal zaken die in de afgelopen jaren al oneindig vaak herkauwd zijn en inmiddels dus wel als open deur bestempeld mogen worden. ;)

Neemt niet weg dat het feitelijk gewoon juist is. De leaserijder wordt maximaal gepaaid met voordeeltjes en de gewone burger wordt gewoon keihard in de bek uitgelachen door het geboefte op het pluche. Maar waarom zou het met auto's anders zijn dan alle andere zaken? De overheid is er bij gebaat dat ze een zo groot mogelijke middenklasse hebben die lang niet alles kunnen doen wat ze willen maar wel maximaal belasting betalen op alles. Meest gore voorbeeld daarvan? Erfbelasting, met stip op 1.

Re: Skoda E-Citigo komt in 2019.

Geplaatst: do 27 dec 2018, 13:10
door Riddick
Misschien dan even de koptekst omdraaien, op deze manier is het niet te vinden.

Skoda E-Citigo komt in 2019.

Re: Skoda E-Citigo komt in 2019.

Geplaatst: do 27 dec 2018, 13:17
door Tom Westendorp
Riddick schreef:
do 27 dec 2018, 13:10
Misschien dan even de koptekst omdraaien, op deze manier is het niet te vinden.

Skoda E-Citigo komt in 2019.
Hier geen enkel probleem: https://vwupforum.nl/search.php?keywords=Skoda+e-citigo

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Geplaatst: do 27 dec 2018, 18:14
door mk1992
On topic: las een tijd terug al dat er een elektrische citigo aankwam met meer range dan de huidige e-up, maar snapte niet zo goed waarom Skoda daar geen ruchtbaarheid aan heeft gegeven.

Zie nu dat het gaat om beperkte oplage. Zonde, ik wil geen grotere auto moeten rijden om elektrisch te rijden. Maarja, winstmarge.

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Geplaatst: do 27 dec 2018, 18:26
door Tom Westendorp
Nee, plek. Waar wil je de accus laten?

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Geplaatst: vr 28 dec 2018, 09:29
door mk1992
Petrolhead Tom schreef:
do 27 dec 2018, 18:26
Nee, plek. Waar wil je de accus laten?
Minder kilo’s is minder energievraag is minder noodzaak voor accu’s.

Een Tesla heeft zo 2x zoveel energie nodig voor een kilometer dan een Upje, blijkbaar is het ze met de Skoda gelukt om er genoeg in te proppen voor 250km*


*kom over een jaar bij me terug als blijkt dat dat ding geen kofferbak heeft, want accu’s.

Re: In 2019 nieuwe Skoda E-Citigo?

Geplaatst: vr 28 dec 2018, 09:51
door Tom Westendorp
Exact je laatste zin. De ontwikkeling van accu's maakt een enorme vlucht door en de pakketten kunnen steeds kleiner worden gemaakt. Een ander nadeel voor onze Vaglings is dat ze niet vanaf de grond zijn ontwikkeld als elektrische auto's. De optimale verpakking van accu's kan dus niet worden bewerkstelligd en daardoor heb je een groot gebrek aan ruimte op andere plekken.

Het zal mij benieuwen hoe het uiteindelijke product eruit ziet.