Pagina 1 van 2
Volkswagen Twin Up! hybrid
Geplaatst: do 07 nov 2013, 21:59
door Jeroen Spits
http://www.telegraaf.nl/autovisie/autov ... _91__.html
Twin Up
De Volkswagen Twin Up (officieel twin up! concept) maakt gebruik van hetzelfde plug-in hybridesysteem als de Volkswagen XL1. Dat betekent: een 0,8 liter dieselmotor met 48 pk, een elektromotor met 48 pk (gecombineerd levert dat 75 pk op) en een automatische versnellingsbak met dubbele koppeling. Hij heeft een koppel van 215 Nm.
27 gram C02/km
De Twin Up kan 50 kilometers elektrisch rijden en heeft een leeggewicht van 1.205 kg. Daarmee is hij zwaarder dan de XL1, maar die is dan ook grotendeels van carbon gemaakt. Ook heeft de XL1 slechts twee zitplaatsen. De Twin Up heeft er vier. De uitstoot is met 27 gram C02 per kilometer nog steeds erg laag. Hij heeft een accucapaciteit van 8,6 kWh en een brandstoftank van 33 liter. Als je heel zuinig rijdt levert dat dus een range op van bijna 3.000 km. Oftewel van Amsterdam naar Istanbul op één tank. En dan houd je nog tweehonderd kilometer range over. Maar dan moet je wel echt je best doen.
Meer cijfers
Puur elektrisch gaat de Twin Up naar 60 km/h in 8,8 seconden en heeft hij een topsnelheid van 125 km/h. Gebruik je ook de dieselmotor gaat hij van 0-100 km/h in 15,7 seconden en heeft hij een topsnelheid van 140 km/h.
ik zeg kom maar op!
Re: nieuwe up megazuinig!
Geplaatst: do 07 nov 2013, 22:10
door --BUMP--
Leuk idee, maar ik vraag me af wat zo'n ding hier in Nederland gaat kosten.
Bovendien: topsnelheid van 140 km/h, 0-100 in ruim 15 seconden..... ik weet niet of je daar vrolijk van wordt. Vind de standaard up met 60 pk al traag zat.
Re: nieuwe up megazuinig!
Geplaatst: do 07 nov 2013, 22:14
door Jeroen Spits
--BUMP-- schreef:Leuk idee, maar ik vraag me af wat zo'n ding hier in Nederland gaat kosten.
Bovendien: topsnelheid van 140 km/h, 0-100 in ruim 15 seconden..... ik weet niet of je daar vrolijk van wordt. Vind de standaard up met 60 pk al traag zat.
Met zn 140 issie prima voor de stad en t platteland, hard zat
Maargoed dat zou voor mij 1x in de 10 weken tanken worden
Re: nieuwe up megazuinig!
Geplaatst: do 07 nov 2013, 22:24
door up!
Leuke auto !
Up met TDI, hybrid en DSG
Geplaatst: do 07 nov 2013, 23:05
door šváb
Artikel op
autoweek.
Morgen maar even langs de dealer...
Re: Up met TDI, hybrid en DSG
Geplaatst: do 07 nov 2013, 23:14
door up!
šváb schreef:Artikel op
autoweek.
Morgen maar even langs de dealer...
Morgen naar de dealer, en nu maar direct door naar het reeds bestaande topic over deze nieuwe uitvoering
http://www.vwupforum.nl/viewtopic.php?f=6&t=2653
Re: Up met TDI, hybrid en DSG
Geplaatst: vr 08 nov 2013, 08:50
door šváb
So much for a "duidelijke topic-titel".
Mijn huidige up is ook mega zuinig.
Re: Volkswagen Twin Up! hybrid
Geplaatst: vr 08 nov 2013, 16:29
door JuP !
Topics samengevoegd met duidelijke titel.
Re: RE: Volkswagen Twin Up! hybrid
Geplaatst: vr 08 nov 2013, 17:16
door NoTVR
1200kg... De lol van de up zit 'm nou juist in het lage gewicht. Dus hij wordt langzamer en minder handelbaar.
Re: RE: Volkswagen Twin Up! hybrid
Geplaatst: vr 08 nov 2013, 18:22
door up!
NoTVR schreef:De lol van de up zit 'm nou juist in het lage gewicht.
Ik denk dat veel mensen een officieel verbruik van 1 op 90 ook erg lollig vinden, ondanks een gewicht van 1200kg.
Waarom zit de lol van de up in het lage gewicht eigenlijk, scheur je er zo hard de bochten mee door?
Re: Volkswagen Twin Up! hybrid
Geplaatst: za 09 nov 2013, 08:23
door Inge
Klinkt als een mooi marketing plan van VW - mts hij niet te duur wordt natuurlijk. Doch iets sneller + en wat hogere topsnelheid zouden denk ik de verkoop een heel stuk beter laten gaan.
Re: Volkswagen Twin Up! hybrid
Geplaatst: zo 10 nov 2013, 12:33
door šváb
Volgens mijn bron bij VW Bourguignon komt hij niet in deze generatie Up, maar in het 2017 model. Hetzelfde geldt voor de GT.
Re: Volkswagen Twin Up! hybrid
Geplaatst: zo 10 nov 2013, 13:56
door Tom Westendorp
Klinkt best aannemelijk.
Re: RE: Volkswagen Twin Up! hybrid
Geplaatst: zo 10 nov 2013, 19:35
door GasDwerg
x
Re: Volkswagen Twin Up! hybrid
Geplaatst: ma 25 nov 2013, 17:59
door upfan
Dat van die DSG bak verbaast me.
Er werd gezegd dat ie niet paste op de GT Up concept, maar dat was een driecilinder turbo.
Die is een tweecilinder turbodiesel. Misschien is er net ruimte voor die DSG.
Voor mij is deze auto interessant omdat ik 20km van m'n werk woon en wij sinds kort laadpalen op het werk hebben.
Ik kan dus continue electrisch rijden of af en toe de dieselmotor nodig hebben.
Als de aanschaf prijs rond de 25.000 ligt dan vraag ik me wel af wanneer je de uit "eruit" hebt gereden. Dat zullen vele jaren zijn.
Re: Volkswagen Twin Up! hybrid
Geplaatst: ma 25 nov 2013, 23:29
door GasDwerg
x
Re: Volkswagen Twin Up! hybrid
Geplaatst: di 26 nov 2013, 09:37
door Tom Westendorp
Automaat kan toch ook geleverd worden op een standaard up? Wellicht dat ze hem nu weer net iets kleiner kunnen maken. Al denk ik dat het meer te maken heeft met het feit dat dit de bak betreft uit de XL1. Alles in de XL1 is zo klein mogelijk gehouden dus dat zal verklaren waarom hij wel in de up! past.
Re: Volkswagen Twin Up! hybrid
Geplaatst: wo 27 nov 2013, 10:48
door GunSpeed
upfan schreef:Dat van die DSG bak verbaast me.
Er werd gezegd dat ie niet paste op de GT Up concept, maar dat was een driecilinder turbo.
Die is een tweecilinder turbodiesel. Misschien is er net ruimte voor die DSG.
Voor de GT speelde natuurlijk het meergewicht van de DSG mee en een tweede puntje is dat de neus van de Twin Up een paar centimeter langer is, deze zou namelijk al gebaseerd zijn op de facelift die er eind volgend jaar aankomt. Heb ook ergens gelezen dat door de toegenomen lengte er dan toch een vierpitter zou in passen (GT).
En zo gaat de lengte en het gewicht weeral de hoogte in...
Re: Volkswagen Twin Up! hybrid
Geplaatst: wo 27 nov 2013, 10:55
door Tom Westendorp
Beetje hetzelfde verhaal als met de nieuwe generatie Mini. Weer groter, weer luxer maar bovenal weer iets zwaarder. Vroeger was een polo kleiner dan een up! uiteindelijk komt er weer plek voor een model onder de up! omdat de up! zo groot is geworden.
Re: Volkswagen Twin Up! hybrid
Geplaatst: wo 27 nov 2013, 11:09
door GunSpeed
Petrolhead Tom schreef:Beetje hetzelfde verhaal als met de nieuwe generatie Mini. Weer groter, weer luxer maar bovenal weer iets zwaarder. Vroeger was een polo kleiner dan een up! uiteindelijk komt er weer plek voor een model onder de up! omdat de up! zo groot is geworden.
Strategie van bijna alle merken wanneer ze een heel populair model hebben... mee groeien met je doelgroep... mooiste voorbeeld is de Golf... reeds zeven generaties!!