Remschijven

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Henk1200
Forum newbie

Remschijven

Bericht door Henk1200 » zo 08 apr 2012, 11:34

Klopt het dat de Up! alleen remschijven voor heeft en niet achter?
| HIGH UP! | BlueMotion | 75 PK | Executive pakket | Zwart | Dashboard Zwart |

ruud
Vagling liefhebber

Re: Remschijven

Bericht door ruud » zo 08 apr 2012, 11:37

Henk1200 schreef:Klopt het dat de Up! alleen remschijven voor heeft en niet achter?
Achter zijn Trommelremmen.

up!
Forum eindbaas

Bericht door up! » zo 08 apr 2012, 12:02

Dat is juist.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Bart
Forum newbie

Bericht door Bart » wo 11 apr 2012, 19:51

Ik dacht bij de high up! voor en achter remschijven toch?

Ron UP
Forum eindbaas

Bericht door Ron UP » wo 11 apr 2012, 19:52

Nee hoor Bart
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen

Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350

Bryan
Vagling liefhebber

Bericht door Bryan » wo 11 apr 2012, 19:53

Bart schreef:Ik dacht bij de high up! voor en achter remschijven toch?

Nope.....precies het zelfde als de "goedkopere versie".

Bryan

dubbel-UP!
Vagling liefhebber

Bericht door dubbel-UP! » wo 11 apr 2012, 19:57

Zeker niet, geen enkele UP! heeft achter remschijven tot nu toe.
Voor geventileerde schijven, achter trommels.
(Remt trouwens erg goed)
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

up!
Forum eindbaas

Bericht door up! » wo 11 apr 2012, 19:59

Nee hoor, Bart, alle ups hebben trommels achter.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Bryan
Vagling liefhebber

Bericht door Bryan » wo 11 apr 2012, 20:00

dubbel-UP! schreef:
Zeker niet, geen enkele UP! heeft achter remschijven tot nu toe.
Voor geventileerde schijven, achter trommels.
(Remt trouwens erg goed)

Viel mee ook al op tijdens de proefrit dat de remmen lekker grettig waren, en de travel in het pendaal een goed gevoel van het aangrijpingspunt liet voelen.

Bryan

dubbel-UP!
Vagling liefhebber

Bericht door dubbel-UP! » wo 11 apr 2012, 20:05

Moet je eens heel eventjes wat forser/sneller remmen(kort maar hé!, effe forser maar alleen aantikken).
BAS remt dan met extra kracht, dat geeft een vertrouwd gevoel. Veel remkracht ;)
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!

Cynthiapinda
Forum newbie

Bericht door Cynthiapinda » do 25 jul 2013, 12:20

Hoi! Ik heb een vraag mbt de rijmschijven van mijn MII. Mijn stuur trilt als ik rem, zowel bij 50 als boven 100 km/u. Ik heb er nu 18.000 km mee gereden, begon bij ong. 17.000 km. Mijn schoonvader die dezelfde auto heeft, heeft hetzelfde probleem, bij ong. dezelfde kilometerstand. Voordat ik de garage ga bellen, wil ik hier mijn vraag voorleggen: heeft iemand dit ook? Kan dit een constructiefout zijn? Bij mijn schoonvader zei de garage: kom over een maand ofzo maar terug..... Sowieso belachelijke reactie. Alvast hartelijk dank. Ciao!
Love the life you live

@@lgra
Vagling liefhebber

Bericht door @@lgra » do 25 jul 2013, 14:25

gebruik je de auto weinig?? Er kan dan nl een "stroeve plek"in komen door inroesting. kan natuurlijk ook zijn dat de schif krom is, maar dat lijkt me vrij onwaarschijnlijk bij een bijna 24 mm dikke geventileerde schijf met een massa van net 800 kg. Je kunt ze in beide gevallen laten afdraaien, das een prima oplossing.
UP! HIGH 75 PK Executive pakket Tornadorood en Classic 16 inch Zilver Also: Alfa Giulia, BMW 325 Ci cabrio, New Mini 2014

GrijzeUp
Vagling liefhebber

Bericht door GrijzeUp » do 25 jul 2013, 16:32

Ik heb daar ook last van en de Up van mijn moeder ook, er is al een topic over meen ik, bij diegene waren de schijven krom getrokken maar dit viel niet meer binnen de garantie (<15.000 km op remmen uit mijn hoofd)

Cynthiapinda
Forum newbie

Bericht door Cynthiapinda » do 25 jul 2013, 19:55

@@lgra en GrijzeUp, bedankt voor jullie reacties. Ik gebruik de auto (bijna) iedere dag, mijn schoonvader ook. Ik ga eens kijken of ik de eerdere topic hierover nog kan terugvinden. Heb me vandaag pas aangemeld op dit forum, moet dus nog even het eea uitzoeken. Een vriend van mij in Belgie heeft een autogarage, mss kan ik hem eens vragen over het laten afdraaien. Wat dit ook precies mag zijn :-) Sorry, ben een vrouw hè ;-) Ciao!
Love the life you live

Jos Bosch
Vagling liefhebber

Bericht door Jos Bosch » do 25 jul 2013, 21:09

GrijzeUp schreef:Ik heb daar ook last van en de Up van mijn moeder ook, er is al een topic over meen ik, bij diegene waren de schijven krom getrokken maar dit viel niet meer binnen de garantie (<15.000 km op remmen uit mijn hoofd)

Hebben ze bij degene nog onder garantie gemaakt als ik goed heb gelezen.

Is ook niet normaal bij 15 k de schijven al krom.Zou zeker een terug gaan naar de dealer.

Succes
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

UpSie
Vagling liefhebber

Bericht door UpSie » do 25 jul 2013, 22:06

Goedeavond allen,
Kromme remschijven zijn een vaker voorkomend probleem bij auto's en niet alleen een Up.
Er zijn meerdere oorzaken die dit probleem veroorzaken, en inderdaad dit hoeft in mijn ogen niet altijd onder garantie te worden afgehandeld.
Het is bekend dat onder bepaalde gebruiks omstandigheden dit probleem ontstaat, in relatie met zware voet laat remmen op een afdaling bv.
en dan met hete remmen druk op het rempedaal houden veroorzaakt vervorming bij vrijwel alle auto merken.
Echter dit is maar een oorzaak, vaak is het zo dat een remklauw niet goed beweegt over de geleidings pinnen, en hapert. hij remt dan wel maar met druk op het pedaal en stilstaand voertuig wordt de schijf als het waren verbogen, en ja 24 mm is veel, maar vergeet niet hydraulische druk met bekrachtiging is ontzettend krachtig.
Verder is het zo dat het niet altijd wordt opgemerkt door de softheid van de wiel ophanging (dempende eigenschappen van de rubbers in de ophangingen)
Rem kwaliteit blijft goed is dus geen manco, maar zou een product qualiteit issue kunnen worden.
Opel Corsa (laatste type staat bekend om zijn rem bijgeluiden en trillingen) maar worden nooit opgelost door de dealers, dit aangezien er niets defect is en een product eigenschap betreft.
De drieling Aygo, C1 en 107 zijn ook berucht om hun rem bijgeluiden, eerste keren denk je dat er geen remblok in zit.

Nee als het geen garantie betreft kun je uiteraard voor een alternatieve garage opinie onderzoek kiezen (zou ik doen) wel opdracht geven voor facturatie van de gewerkte uren. met de uitkomst kan je terug naar je dealer en indien een gebrek om compensatie vragen.
Echter stel eerst de verkoper in de gelegenheid wat voor je te betekenen, alvorens actie te ondernemen.
Misschien lost hij het wel heel netjes voor je op.

En anders een setje nieuwe schijven plus blokken, na goede onderbouwde motivatie waarom.

Success.

Met vriendelijke groet,
Leen.

Plaats reactie