navi-gone ?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Gebruikersavatar
blackup
Forum newbie
Berichten: 20
Lid geworden op: di 23 okt 2012, 21:12
Locatie: Amsterdam

navi-gone ?

Bericht door blackup » zo 18 nov 2012, 09:33

Hallo Uppies,

hoe gaat 't met jullie NAVIGON_Fresh applicatie ?
Al een paar dagen lukt het mij maar niet om contact te leggen met de server.
Steeds weer verschijnt deze foutmelding:
A server error occurred. (CG2009)
Could not establish a connection to the NAVIGON Fresh server.
Check the network and/or internet connection. Wait a few minutes. Then repeat the operation.
Jullie begrijpen mijn internet verbinding is prima en ik heb meerdere malen geprobeerd verbinding te krijgen met de NAVIGON Fresh server.

Overigens had ik ook al problemen om de MAPS upgrade met 80% korting te verzilveren, maar verder lukte het mij altijd wel om in te loggen en verbinding te krijgen
Ik gebruik OSX en Safari, misschien dat met Windows en IE er geen (of andere) problemen zijn ?
Iemand een tip of vergelijkbare ervaringen ?

Alvast hartelijk dank.

Met vriendelijke groet,
Bart

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: navi-gone ?

Bericht door TV_UP! » zo 18 nov 2012, 10:24

mss overgestapt van windows 7 naar 8??
Hoor meer problemen met deze overstap namelijk.
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: navi-gone ?

Bericht door Pop Up! » zo 18 nov 2012, 11:05

Hey Bart,

Ik ervaar precies hetzelfde probleem!
Ik gebruik ook OSX Safari en kan ook niet inloggen of een update doen.
Krijg ook steeds dezelfde foutmelding net als jij.

Ook krijg ik mijn navigon niet geregistreerd, krijg de serienummers niet gevonden...
Lukte jouw dat wel? En waar staan ze? Dat stickertje wat erbij zat was een tekort nummer.

Hoor het graag of iemand tips of advies heeft
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: navi-gone ?

Bericht door oubaasje » zo 18 nov 2012, 12:12

ook ik heb nu dat probleem met mijn imac en OSX 10.8.2
bij de vorige mapupdates is het steeds goed gegaan.
Het heeft niets met safari of een andere browser te doen want Navigon Fresh is een applicatie
Mijn M+M wordt herkent maar het inloggen bij de Navigon server lukt niet. De Navigon website is wel bereikbaar maar bij hun FAQ vind ik geen antwoord.
Het schijnt een probleem te zijn dat al jaren speelt, ik zie berichten uit 2008 en 2011 met andere Navigon apparaten maar een oplossing is nergens te vinden.
Vermoed dat de Navigon server er van tijd tot tijd uitligt of misschien overbelast is.
Morgen maar weer eens proberen.
Ad

PS hier een telefoonnummer om klachten te melden
Klanten uit Nederland bellen: 0800-0233937 (freephone from a Netherland's landline). Onze klantenservice staat u van maandag tot en met vrijdag van 09:30 tot 6:30 uur ter beschikking (wettelijke feestdagen uitgezonderd).
Laatst gewijzigd door oubaasje op zo 18 nov 2012, 14:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: navi-gone ?

Bericht door oubaasje » zo 18 nov 2012, 12:18

Pop Up! schreef:
Ook krijg ik mijn navigon niet geregistreerd, krijg de serienummers niet gevonden...
Lukte jouw dat wel? En waar staan ze? Dat stickertje wat erbij zat was een tekort nummer.

Hoor het graag of iemand tips of advies heeft
Dacht dat je voor het registreren je de serienummers niet nodig hebt. Je moet wel je apparaat op de PC aansluiten bij het registreren

tweetup
Forum newbie
Berichten: 72
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 12:44

Re: navi-gone ?

Bericht door tweetup » ma 19 nov 2012, 09:51

Ik had dit probleem vorige week ook (osx/safari) heb hem hierna aangesloten op een windows computer en alles kunnen updaten registreren etc zonder problemen.
Denk dus dat dit met OSX te maken heeft oid.

mvg.
Besteld: High up, 75PK bmt, dark silver, executive, drive, panoramadak, leder. On the road since Nov. 10. Changed/added: OBD configured, Osram Nightbreakers, PIAA dagrijverlichting, armsteun. Zomervelgen: Upsilon!

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: navi-gone ?

Bericht door Tom Westendorp » ma 19 nov 2012, 21:27

Misschien de dealer even contacteren ik vermoed dat dit problemen zijn die ze snel toe kunnen lichten of waar ze inmiddels van op de hoogte zijn.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: navi-gone ?

Bericht door oubaasje » do 22 nov 2012, 16:24

inmiddels heb ik contact opgenomen met Navigon Würzburg en kreeg prompt een reactie:

You have been in contact with our User Help Desk and reported some difficulties with NAVIGON Fresh. As previously mentioned we have worked out a beta version and we would like to give you the possibility to test this new version.

The NAVIGON Fresh beta version should fix among other things the error CG2009.

Please find the correct links for your operating system below:

Microsoft Windows XP/Vista/7:
http://navigon.vo.llnwd.net/o25/u/eu/fr ... in_345.exe

MAC OS X:
http://navigon.vo.llnwd.net/o25/u/eu/fr ... ac_345.pkg
We are looking forward to your feedback if the beta version solves the problem that you reported to us.



Ik heb die nieuwste versie (3.4.5) voor de mac gedownload maar nog steeds dezelfde foutmelding.
Daarna weer contact gehad en ontving nu een mededeling van de Nederlandse tak van Navigon, te weten:

Wat vervelend dat de Beta versie ook niet werkt voor u.

Wij hebben dit nogmaals doorgegeven.

Tot dat er een oplossing is gevonden moeten wij helaas een beetje geduld hebben.

Mocht u nog meer vragen hebben horen wij dat graag van u.

Met vriendelijke groet
___________________
NAVIGON Support Team

Floris Mulders

GARMIN Würzburg GmbH
Beethovenstraße 1a+b
97080 Wuerzburg
Germany

Phone for Netherlands: 020-2035230 Lokaal tarief (vanuit het vaste telefoonnet, voor het mobile telefoonnet gelden andere prijzen).
Phone for Belgium: 02-400 1480 Lokaal tarief (vanuit het vaste telefoonnet, voor het mobile telefoonnet gelden andere prijzen).


We wachten maar af

Ad

tweetup
Forum newbie
Berichten: 72
Lid geworden op: di 18 sep 2012, 12:44

Re: navi-gone ?

Bericht door tweetup » do 22 nov 2012, 16:30

ik zal mijn maps & more een dezer dagen ook is aan mn pc koppelen met de beta -versie om te kijken of ik dan nogsteeds een probleem heb.
dank voor de links :)
Besteld: High up, 75PK bmt, dark silver, executive, drive, panoramadak, leder. On the road since Nov. 10. Changed/added: OBD configured, Osram Nightbreakers, PIAA dagrijverlichting, armsteun. Zomervelgen: Upsilon!

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: navi-gone ?

Bericht door Pop Up! » zo 25 nov 2012, 19:14

Ik wil mijn product registreren en dan vraagt ie een id nummer. Dit zou worden weergeven bij het starten van het apparaat.
De apparaat id bestaat uit acht blokken van 5 tekens.

Je hebt de keuze om bij MobileNavigator 5 en MobileNavigator 7 iets in te vullen. Het serienummer voor de software heb ik gevonden en staat op het stickertje wat er los bij zat en dat heb ik ook ingevoerd bij het serienummer voor de software en dat is wel het juiste, alleen lukt het niet om het nummer te vinden om het apparaat zelf te registeren.

Want hij blijft dan melden als ik het niet invul van vul de noodzakelijke velden in en dan kan ik dus ook niet verder...

Iemand ook last van dit probleem en weet een oplossing hiervoor?

Alvast dank!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: navi-gone ?

Bericht door oubaasje » zo 25 nov 2012, 20:59

Pop Up! schreef:Ik wil mijn product registreren en dan vraagt ie een id nummer. Dit zou worden weergeven bij het starten van het apparaat.
De apparaat id bestaat uit acht blokken van 5 tekens.

Je hebt de keuze om bij MobileNavigator 5 en MobileNavigator 7 iets in te vullen. Het serienummer voor de software heb ik gevonden en staat op het stickertje wat er los bij zat en dat heb ik ook ingevoerd bij het serienummer voor de software en dat is wel het juiste, alleen lukt het niet om het nummer te vinden om het apparaat zelf te registeren.

Want hij blijft dan melden als ik het niet invul van vul de noodzakelijke velden in en dan kan ik dus ook niet verder...
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een id nummer heb moeten invullen om te registreren. Het stickertje dat bij het M+M tablet zit bevat geen serienummer, maar een code om korting te krijgen als je voor 2 jaar een update van de software bestelt.
Hoe doe je dat registreren? via Navigon Fresh of via www.navigon.com?

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: navi-gone ?

Bericht door Pop Up! » ma 26 nov 2012, 20:39

oubaasje schreef:
Pop Up! schreef:Ik wil mijn product registreren en dan vraagt ie een id nummer. Dit zou worden weergeven bij het starten van het apparaat.
De apparaat id bestaat uit acht blokken van 5 tekens.

Je hebt de keuze om bij MobileNavigator 5 en MobileNavigator 7 iets in te vullen. Het serienummer voor de software heb ik gevonden en staat op het stickertje wat er los bij zat en dat heb ik ook ingevoerd bij het serienummer voor de software en dat is wel het juiste, alleen lukt het niet om het nummer te vinden om het apparaat zelf te registeren.

Want hij blijft dan melden als ik het niet invul van vul de noodzakelijke velden in en dan kan ik dus ook niet verder...
Ik kan mij niet herinneren dat ik ooit een id nummer heb moeten invullen om te registreren. Het stickertje dat bij het M+M tablet zit bevat geen serienummer, maar een code om korting te krijgen als je voor 2 jaar een update van de software bestelt.
Hoe doe je dat registreren? via Navigon Fresh of via http://www.navigon.com?
Via Navigon Fresh, en dat stickertje is echt wel een serienummer...de kortingscode staat in de handleiding.
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: navi-gone ?

Bericht door oubaasje » ma 26 nov 2012, 21:21

Via Navigon Fresh, en dat stickertje is echt wel een serienummer...de kortingscode staat in de handleiding.
Een stickertje met het serienummer heb ik niet kunnen ontdekken. Ik heb me indertijd (in mei) wel aangemeld bij navigon met m'n emailadres en wachtwoord ('My Navigon'). Maar registreren met een serienummer heb ik nooit gedaan.
Kun je nu wel toegang krijgen met de navigon server?
Dat lukt mij nog steeds niet (met de imac)

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: navi-gone ?

Bericht door Jojo » ma 26 nov 2012, 21:37

Omdat ik destijds problemen had met de kortingscode, vroeg mijn dealer het serienummer van mijn m&m, dan zouden ze met navigon contact opnemen. Het serienummer heb ik negens kunnen vinden. Had mijn m&m wel al via navigon fresh aangemeld. Zelf toen maar met navigon gebeld, het probleem uitgelegd en volgens hun was ik automatisch geregistreerd via fresh. Het probleem met de kortingscode hadden ze binnen 2 sec opgelost, goede service. :D
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

Gebruikersavatar
oubaasje
Vagling liefhebber
Berichten: 209
Lid geworden op: vr 27 apr 2012, 15:47
Locatie: Capelle aan den IJssel

Re: navi-gone ?

Bericht door oubaasje » ma 26 nov 2012, 21:51

Jojo schreef:Omdat ik destijds problemen had met de kortingscode, vroeg mijn dealer het serienummer van mijn m&m, dan zouden ze met navigon contact opnemen. Het serienummer heb ik negens kunnen vinden. Had mijn m&m wel al via navigon fresh aangemeld. Zelf toen maar met navigon gebeld, het probleem uitgelegd en volgens hun was ik automatisch geregistreerd via fresh. Het probleem met de kortingscode hadden ze binnen 2 sec opgelost, goede service. :D
dat klopt, als je je navigon tablet aansluit op je pc via fresh 'ziet' navigon welk apparaat het is en ben je geregistreerd. mbv je emailadres en een wachtwoord heb je dan toegang tot 'My navigon'. Een serienummer invullen is niet nodig.

Gebruikersavatar
Psycho_Mantis
Vagling liefhebber
Berichten: 912
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 12:41
Locatie: Spijkenisse

Re: navi-gone ?

Bericht door Psycho_Mantis » za 22 dec 2012, 15:42

Ik heb na 3 maanden dat ding ook maar is aan de computer gehangen, en het werkt niet krijg dus error: CG2009
Dus ook maar even de beta proberen.

Ik heb trouwens ook Mac OSX Mountain Lion

Edit: Beta versie werkt ook niet...
Waarom heeft VW niet gewoon Tomtom gevraagd om dit te maken? Navigon is gewoon zooi...

VW UP
Forum newbie
Berichten: 70
Lid geworden op: zo 20 mei 2012, 22:43
Locatie: Balk (Frl.)

Re: navi-gone ?

Bericht door VW UP » ma 24 dec 2012, 02:08

Weet iemand al eens wat meer over dit probleem. Want ik kan nu al een paar maand mijn maps en more niet meer updaten.
Heb al contact gehad met Navigon, maar die zeggen dat ze er mee bezig zijn en dat ik het maar op een Windows PC moet proberen.
Ik heb namelijk een Mac en heb de nieuwe Beta versie ook al geprobeerd.
Vindt het allemaal maar erg slordig verlopen, moet binnenkort maar weer eens met Navigon mailen.
VW High Up, 60 pk, Dark Silver, Dark Silver dashboard, getinte ramen, Drive pakket, Executive pakket, 16 inch Cross Up velgen, middenarmsteun, korte antenne, Silvervision knipperlichten (voor), luxe velours mattenset, spatlappen voor, Inpro knipperlichten

Scorpion
Forum newbie
Berichten: 19
Lid geworden op: wo 14 mar 2012, 19:50

Re: navi-gone ?

Bericht door Scorpion » ma 24 dec 2012, 14:22

Heb gisteren (23-12-2012) zonder problemen het apparaat geupdate.
Kaart Q4/2012 en de flitspalen.
Navigatieapparaat werkt sinds mei 2012 zonder problemen.
Ik heb Windows 7.

FlyingJeroen
Forum newbie
Berichten: 16
Lid geworden op: do 08 nov 2012, 10:37

Re: navi-gone ?

Bericht door FlyingJeroen » do 03 jan 2013, 20:04

Ik kom ook niet op de server.
Dezelfde error code: CG2009.
Ik heb ook een Mac, met OS X 10.7.5

Ga morgen VW eens bellen.
Leg het probleem bij hun neer. zij hebben me dit uiteindelijk verkocht.

Gebruikersavatar
DonkUp
Vagling liefhebber
Berichten: 677
Lid geworden op: zo 23 dec 2012, 13:08
Locatie: Lelystad

Re: navi-gone ?

Bericht door DonkUp » do 03 jan 2013, 21:07

Ik heb ook geen problemen gehad met Navigon Fresh. Ik heb ook Windows 7.
Als ik het zo lees, lijkt het probleem te zitten in de ondersteuning (of gebrek aan) door OSX. Niet de M+M.
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo

Plaats reactie