beste leen,
bij de meeste gevallen zoals hier beschreven word gaat het inderdaat om onbelast hameren.
Bij mijn auto gaat het echter wel om belast en onbelast hameren.
als ik rijd (vooral in laag toeren (dan schakel ik pricies wanneer de auto het wilt) klappert deze behoorlijk)
Ook heb ik het gevoel dat de auto schokkerig schakeld.
Nu weet ik niet of er in mijn up een dubbel vliegwiel zit. (Dit kan namelijk ook erg rare geluiden produceren..)
MVG
Sven
Koppeling.
Re: Koppeling.
Vw black up,
Re: Koppeling.
Goedeavond Sven,
Ik begrijp hieruit, dat je de schakel indicator hier bedoelt?
Indien dit zo is, moet je eens proberen wat verder in toeren door te trekken alvorens je overschakelt.
Ik ben niet zeker maar ik denk dat als je volgens de indicator overschakelt, en dan het gas intrapt, de motor eigenlijk overbelast wordt.
Hierdoor neemt het oneenparig draaien toe, motor heeft moeite om op toeren te komen.
Vroeger in het carburatie tijdperk en puntjes ontstekingen ging de motor pingelen, met alle schadelijke gevolgen van dien.
Tegenwoordig zijn alle moderne motoren voorzien van klopsensoren die dit pingel fenomeen voorkomen.
Electronisch wordt inspuiting en ontstekingstijdstip bijgesteld, waardoor pingelen er niet meer bij is maar het door jouw genoemde fenomeen ontstaat.
Ikzelf ben niet zo van de schakelindicatoren, ben eerder bang voor de mechanische belasting die ontstaat dan het verbruiks voordeel.
Het is ronduit ongezond voor lagerwerk en cylinders.
Probeer maar eens meer naar koppeltoerental te gaan voordat je overschakelt, ben benieuwd.
Ik kan me niet voorstellen dat er een dual mass vliegwiel gebruikt wordt met deze motoretjes.
Zou duur worden en niet echt voordeel geven.
Verbruiks voordeel wordt niet bepaald door de schakel indicator, maar is uitvoerig getest en vastgelegd in een zogenaamd ei of mossel diagram, het is de bedoeling in de ei of mossel te blijven wat het meest efficiente gebied is.
Beetje moeilijke materie maar wel leuk om dit uit te vinden met een voertuig bouwer.
Met vriendelijke groet.
Leen.
Ik begrijp hieruit, dat je de schakel indicator hier bedoelt?
Indien dit zo is, moet je eens proberen wat verder in toeren door te trekken alvorens je overschakelt.
Ik ben niet zeker maar ik denk dat als je volgens de indicator overschakelt, en dan het gas intrapt, de motor eigenlijk overbelast wordt.
Hierdoor neemt het oneenparig draaien toe, motor heeft moeite om op toeren te komen.
Vroeger in het carburatie tijdperk en puntjes ontstekingen ging de motor pingelen, met alle schadelijke gevolgen van dien.
Tegenwoordig zijn alle moderne motoren voorzien van klopsensoren die dit pingel fenomeen voorkomen.
Electronisch wordt inspuiting en ontstekingstijdstip bijgesteld, waardoor pingelen er niet meer bij is maar het door jouw genoemde fenomeen ontstaat.
Ikzelf ben niet zo van de schakelindicatoren, ben eerder bang voor de mechanische belasting die ontstaat dan het verbruiks voordeel.
Het is ronduit ongezond voor lagerwerk en cylinders.
Probeer maar eens meer naar koppeltoerental te gaan voordat je overschakelt, ben benieuwd.
Ik kan me niet voorstellen dat er een dual mass vliegwiel gebruikt wordt met deze motoretjes.
Zou duur worden en niet echt voordeel geven.
Verbruiks voordeel wordt niet bepaald door de schakel indicator, maar is uitvoerig getest en vastgelegd in een zogenaamd ei of mossel diagram, het is de bedoeling in de ei of mossel te blijven wat het meest efficiente gebied is.
Beetje moeilijke materie maar wel leuk om dit uit te vinden met een voertuig bouwer.
Met vriendelijke groet.
Leen.
- BarMove(d)Up
- Vagling liefhebber
- Berichten: 288
- Lid geworden op: zo 13 jan 2013, 16:06
Re: Koppeling.
Ik herken wat bergertje beschrijft. Vroeg opschakelen veroorzaakt het klapperen. Iets verder in toeren trekken zoals UpSie aangeeft lost het probleem van klapperen op.
Soms schakel ik weer wat te vroeg en wordt ik gelijk afgestraft met klapperen.
Soms schakel ik weer wat te vroeg en wordt ik gelijk afgestraft met klapperen.
Move Up 60pK, White Candy, Drive Pakket, Winterpakket, Climatic, Radio 'RCD 215', 4 deuren, Rubber Matten, Luxe kentekenplaten, korte antenne, uitlaat sierstuk, Up! instaplijsten, Dotz Freerider Peak 16", Getinte ramen, Osram Nightbreaker Plus.
Re: Koppeling.
Vorige week is bij de onze het druklager vervangen en een hefboom binnenin?
Geluid is eigenlijk hetzelfde helaas.
Echter heb ik nu gemerkt dat ik olielekkage had. Net bij de garage geweest en kwamen erachter dat de oliekeerringen vd aandrijfassen lekten...
Is kritisch puntje bij de Ups want de hele zooi moet er weer vanaf, nieuwe keerringen erin en weer nieuwe olie, zat er pas 300 km in
Bij de duurde modellen zoals Golf en Passat zitten de aandrijfassen gebout dus kun je makkelijker repareren. Olie blijft er dan gewoon in
Affijn, morgen de Up weer voor een dag kwijt
Niks aan te doen he
Geluid is eigenlijk hetzelfde helaas.
Echter heb ik nu gemerkt dat ik olielekkage had. Net bij de garage geweest en kwamen erachter dat de oliekeerringen vd aandrijfassen lekten...
Is kritisch puntje bij de Ups want de hele zooi moet er weer vanaf, nieuwe keerringen erin en weer nieuwe olie, zat er pas 300 km in
Bij de duurde modellen zoals Golf en Passat zitten de aandrijfassen gebout dus kun je makkelijker repareren. Olie blijft er dan gewoon in
Affijn, morgen de Up weer voor een dag kwijt
Niks aan te doen he
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Re: Koppeling.
Uppie is weer lekvrij!!
Nieuwe keerringen dr in en brand new oil!
Nieuwe keerringen dr in en brand new oil!
High Up,5 deurs, navi,cruisecontrol,airco,alle ramen getint,dubbel uitlaatstuk,Dezent TX velgen met 195 brede banden,,LEDdrl,zwart embleem,coming home,bochtverl,en andere aanpassingen
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350
Uppie: http://vwupforum.nl/viewtopic.php?t=350