Leasen?

Bespreek hier alle algemene zaken omtrent de Volkswagen up!
Sijo
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 22:31

Leasen?

Bericht door Sijo » di 27 sep 2016, 17:05

Beste mensen,

Wij overwegen om onze Up te verkopen en een andere terug te leasen. Het maandbedrag lijkt niet hoog, maar ga ik vermenigvuldigen met het aantal maanden, dan kom ik toch nog op een aardig bedrag uit - en de auto moet ik na die maanden inleveren en heb ik niets meer.
Doen of niet doen? Zijn er rekenaars onder ons die zoiets al eens uitgerekend hebben?
Met een 5-deurs donkerblauwe High Up! BMT met 60pk van augustus 2012. En een donkerblauwe Citroën Xsara Picasso 2.0i 16v automaat op LPG uit 2004. Dit ben ik.

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2832
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Leasen?

Bericht door Autheo » di 27 sep 2016, 18:16

Sijo schreef:Beste mensen,

Wij overwegen om onze Up te verkopen en een andere terug te leasen. Het maandbedrag lijkt niet hoog, maar ga ik vermenigvuldigen met het aantal maanden, dan kom ik toch nog op een aardig bedrag uit - en de auto moet ik na die maanden inleveren en heb ik niets meer.
Doen of niet doen? Zijn er rekenaars onder ons die zoiets al eens uitgerekend hebben?
Leasen kan interessant zijn als je helemaal geen spaarcenten hebt, en niets hebt in te ruilen, en je anders het volle bedrag zou moeten lenen. Maar als je wel wat hebt in te ruilen, en misschien een spaarcentje hebt, wordt het al vlug interessanter om zelf te kopen. Maar precies rekenen kun je alleen met je eigen gegevens, en voor de één kan dat dus heel anders liggen dan voor de ander.
Het is trouwens maar net hoe je het ziet na de leaseperiode: je zou kunnen zeggen, dat je dan niets meer hebt. Maar je zou ook kunnen zeggen, dat je daarna gewoon weer een nieuwe gaat leasen. Zal dan wel weer een iets ander prijsplaatje hebben, maar op die manier rijdt je wel steeds nieuw. En ja, dat zit wel in die leaseprijs verrekend.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Leasen?

Bericht door TwitNour » di 27 sep 2016, 19:01

Hier heb ik kort geleden nog een artikel over geschreven. Je kunt misschien een inzicht krijgen in de voordelen en nadelen. Zo krijg je een idee van wat het allemaal is en of het wat voor jou is.
http://nour.nl/verkeer/archief/artikel.php?id=73" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Leasen?

Bericht door Tom Westendorp » wo 28 sep 2016, 11:49

Geld lenen kost geld. Leasen kost geld. Een auto afschrijven kost geld. Het kost allemaal geld. In mijn ervaring is het altijd nog goedkoper dan zelf te kopen. Of je moet je geld aan het werk gaan zetten en meer kunnen verdienen dan dat je kosten hebt. Maar met de pak en beet 15k voor een up praat je over hooguit tientjes werk dat je kunt verdienen. Waarschijnlijk spaar je meer uit door hem zelf te kopen. Zelf kopen lijkt me dus interessanter.

Tenzij je sowieso geld moet lenen inderdaad.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Sijo
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 22:31

Re: Leasen?

Bericht door Sijo » do 29 sep 2016, 18:02

Ik denk dat we deze auto houden, en bij de volgende maar eens goed gaan rekenen. We rijden probleemloos, verwachten geen reparaties dus betalen nu alleen normaal onderhoud, verzekering enzo. Al is het wel verleidelijk - maar is emotie niet een zeer slecht argument?
Met een 5-deurs donkerblauwe High Up! BMT met 60pk van augustus 2012. En een donkerblauwe Citroën Xsara Picasso 2.0i 16v automaat op LPG uit 2004. Dit ben ik.

Gebruikersavatar
TwitNour
Donateur member
Berichten: 2563
Lid geworden op: zo 21 jul 2013, 02:45
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Leasen?

Bericht door TwitNour » do 29 sep 2016, 21:33

Heb je spaargeld, dan geen lease maar koop. Lenen is daarentegen wel duurder dan dat je leaset.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Leasen?

Bericht door Tom Westendorp » do 29 sep 2016, 21:44

Emotie is altijd een zeer slechte raadgever maar zorgt in mijn leven in ieder geval voor de leukste situaties. :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Detje
Vagling liefhebber
Berichten: 110
Lid geworden op: za 09 apr 2016, 19:56
Locatie: West ijsselmonde
Contacteer:

Re: Leasen?

Bericht door Detje » vr 30 sep 2016, 06:05

Ik ben helemaal blij met me privé lease autootje, van justlease
Enigen nadeel is, je mag niet updaten & en of iets veranderen aan je autootje.

Wij hadden dit jaren eerder al moeten doen dan hadden we nu geld overgehad om een Seat mii te kunnen kopen, ipv steeds weer geld in oudere auto,s te pompen om die auto dan weer een jaar goed gekeurd voor de APK te krijgen.

Maar wat je al lees hier, moet je geld lenen, kan je net zo goed leasen.
Maar hebbie nog ergens een ouwe sok met een beetje geld, kan je beter kopen.

Het is net een telefoon abonnement, de kilometers zijn je belminuten die je inkoopt.
Je toestel keuze is de auto die je kiest, en dan je contract duur, wat jij wil.

Doe er je voordeel mee groetjes Detje ;)
Bijlagen
edited_1462305234002.jpg
edited_1462305234002.jpg (40.16 KiB) 5862 keer bekeken
if you're not living' on the edge, You can't call yourself a Pyro.
You can't call yourself a Pyro, If you're not living' on the edge.

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Leasen?

Bericht door kgroot.nl » vr 30 sep 2016, 08:35

Kassa heeft onderzocht dat leasen goedkoper is dan zelf rijden.
Op dit moment is 75% van de prive markt prive lease dus zeker niet gek.
Zit wel enorm verschil in lease maatschappijen met dingen die incl zijn.
Wij doen zelf alleen zaken met VW Lease
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Leasen?

Bericht door Guy » vr 30 sep 2016, 08:46

Zijn er rekenaars onder ons die zoiets al eens uitgerekend hebben?
wat houd je tegen om dat zelf te doen? :whistle:
kgroot.nl schreef:Kassa heeft onderzocht dat leasen goedkoper is dan zelf rijden.

Dat leasen goedkoper is dan zelf kopen is niet hun conclusie

Conclusie
Wil je een auto en let je alleen op de kosten, dan is een tweedehands voertuig nog altijd het goedkoopst. Wil je zorgeloos rijden en heb je zelf wat geld dan kunt je het best een nieuwe auto kopen.De kosten zijn te overzien en de garantie dekt veel onverwachte tegenvallers. Heb je geen geld en wil je toch in een nieuwe auto rijden, of wil je geen gedoe met inruilen of onderhandelen bij de dealer, dan is misschien leasen iets voor jou. Senioren en jongeren zijn twee groepen die moeilijk geld kunnen lenen en voor hen is leasen misschien een alternatief. De senioren moeten wel bedenken dat sommige leasemaatschappijen een maximum leeftijd hanteren bij het terugbrengen van de auto. De jongeren moeten bedenken dat een aantal leasemaatschappijen een minimum leeftijd hanteren waarop je pas mag leasen.

hele fragment is hier te vinden: http://kassa.vara.nl/gemist/nieuws/is-p ... eite-waard" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Leasen?

Bericht door kgroot.nl » vr 30 sep 2016, 09:32

Tot op zekere hoogte wel gezien ze ook nog banden slijtage vergeten zijn mee te nemen.
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Leasen?

Bericht door Guy » vr 30 sep 2016, 09:35

kgroot.nl schreef:Tot op zekere hoogte wel gezien ze ook nog banden slijtage vergeten zijn mee te nemen.
dat valt natuurlijk gewoon onder onderhoud.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Leasen?

Bericht door Tom Westendorp » vr 30 sep 2016, 10:49

Je post heeft wel een erg groot "wij van WC-Eend adviseren WC-Eend"-gehalte Kgroot. :lol: :lol: :lol:
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
kgroot.nl
Forum eindbaas
Berichten: 1144
Lid geworden op: wo 20 aug 2014, 08:13
Locatie: Lopik

Re: Leasen?

Bericht door kgroot.nl » vr 30 sep 2016, 11:28

Nee hoor. Ik zou zelf ook gaan leasen als ik een prive auto nodig zou hebben :)
Ibiza running @ 248 pk & 373nm

-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-

Gebruikersavatar
AlexVDL
Vagling liefhebber
Berichten: 232
Lid geworden op: za 09 aug 2014, 00:07

Re: Leasen?

Bericht door AlexVDL » vr 30 sep 2016, 22:04

Ik snap nog steeds niet dat leasen goedkoper is... ook al leen je geld en heb je uiteindelijk het dubbele betaald voor je auto, dan heb je nog steeds een auto in je bezit die een bepaald bedrag waard is. Stop je met leasen dan heb je niks. Voor het bedrag dat je een auto least, kun je je auto in 6 of 7 jaar afbetalen. Al zou ie dan nog maar 5000 euro waard zijn, dan heb je toch nog iets.
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.

Sijo
Forum newbie
Berichten: 35
Lid geworden op: wo 29 aug 2012, 22:31

Re: Leasen?

Bericht door Sijo » vr 30 sep 2016, 22:49

Dat ging dus ook in onze gedachten rond. En als je meer dan gebruikelijke beschadigingen hebt, moet je daar een "vergoeding" voor betalen.
Met een 5-deurs donkerblauwe High Up! BMT met 60pk van augustus 2012. En een donkerblauwe Citroën Xsara Picasso 2.0i 16v automaat op LPG uit 2004. Dit ben ik.

Gebruikersavatar
lupocor
Vagling liefhebber
Berichten: 344
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 09:30

Re: Leasen?

Bericht door lupocor » za 01 okt 2016, 09:03

het is een persoonlijke keuze denk ik.
geen zorgen willen hebben om de onderhoudskosten en dergelijke dan is lease een goede optie.
de auto alleen gebruiken voor a naar b en er dus niet aan verknocht raken (band mee krijgen) dan is lease ook interessant.
wil je een auto die echt van jezelf is en wil je er allerlei dingen aan veranderen en vind je dat dus leuk dan zou ik niet gaan leasen.
wil je een vast bedrag per maand kwijt zijn voor de auto dan is lease ook een goede optie.
je weet van tevoren wat het je elke maand gaat kosten en dat moet je nog maar afwachten als je een auto koopt.
aan de andere kant is kopen aantrekkelijk omdat als je nieuw koopt je een aantal jaren garantie hebt en dus weinig zorgen en je na een paar jaar er nog een leuk bedrag voor terugkrijgt.
dus naar mijn mening is de grootste overweging de stelling ; wat verwacht je van jouw auto (lease of koop) en waarvoor wil je hem hebben/gebruiken en hoe langen wat gaat het kosten.

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Leasen?

Bericht door Guy » za 01 okt 2016, 09:16

Sijo schreef:Dat ging dus ook in onze gedachten rond. En als je meer dan gebruikelijke beschadigingen hebt, moet je daar een "vergoeding" voor betalen.

heb je al uitgerekend wat goedkoper is?

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Leasen?

Bericht door Tom Westendorp » za 01 okt 2016, 10:07

Moet je het uitrekenen? Volgens mij is het heel simpel. Bij koop moet een dealer/handelaar/particulier wat aan je verdienen. Bij lease krijg je naast de auto een dienst aangeboden (je hoeft hem niet ineens te betalen) die dienst moet ook betaald worden dus betaal je meer. Ergo lease is altijd duurder.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
Guy
Forum newbie
Berichten: 85
Lid geworden op: zo 26 apr 2015, 15:38

Re: Leasen?

Bericht door Guy » za 01 okt 2016, 10:30

Petrolhead Tom schreef:Moet je het uitrekenen?
Nee, maar dat is de vraag die TS zelf stelt
Zijn er rekenaars onder ons die zoiets al eens uitgerekend hebben?
bij de volgende maar eens goed gaan rekenen.
Het maandbedrag lijkt niet hoog
dan zou ik voor mezelf gewoon de bedragen uitrekenen zodat je harde cijfers hebt ipv een vage gedachte.

en misschien wil kgroot wel een aantrekkelijk private lease voorstel voorberekenen ;)

Plaats reactie