Opel Karl versus VW Up
Re: Opel Karl versus VW Up
De UP is echt niet zomaar een vierkante doos. Er zitten toch best een paar mooie lijnen in.
Deze of een Karl... ik zou het wel weten
Deze of een Karl... ik zou het wel weten
2014 High UP! White BMT, 4-deurs, 75 PK, Climatic, wit/rood interieur, rood dashboard, e-UP LED DRL, 17" Brock RC28 7.5J ET35 rood, rood gewrapte dak, rode striping, rode spiegelkappen, carbon diffuser.
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 258
- Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
- Locatie: Retie, België
Re: Opel Karl versus VW Up
Hallo Alex,
Ook een doos heeft altijd lijnen.
Ook een Karl kan en zal worden "gepimpt".
Groet,
Edwin
Ook een doos heeft altijd lijnen.
Ook een Karl kan en zal worden "gepimpt".
Groet,
Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's
Re: Opel Karl versus VW Up
Vossenstaart aan de antenne en klaaredwin blank schreef:Hallo Alex,
Ook een doos heeft altijd lijnen.
Ook een Karl kan en zal worden "gepimpt".
Groet,
Edwin
High Up! ~ 60 PK ~ BMT ~ 2 deurs ~ Candy White ~ Executive pakket ~ Maps & More ~ reservewiel
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
SilverVision knipperlichten ^ LED kentekenverlichting ^ White Up! spiegelkappen ^ Polo 6R antenne ^ VAGCOM ^ Up! sleutelcover ^ Up! stuurlogo
Re: Opel Karl versus VW Up
Probleem bij de Karl is zijn afwerken. Op de vraag wanneer word Opel markleider... Nooit. Dit lukt Opel al jaren niet meer en van de i10 etc maar ook de up verliest hij internationaal al in de testen.
Ibiza running @ 248 pk & 373nm
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
-Op zoek naar autoverlichting? Stuur me een priveberichtje-
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Opel Karl versus VW Up
Een licht aangepaste Spark is toch ook nauwelijks concurrentie te noemen?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Opel Karl versus VW Up
Licht aangepaste Spark is onzin, heb inmiddels met de Karl gereden en kan er in de verste weg niets van een Spark in herkennen. Misschien raar om met een brandnieuwe Up aan te komen bij de dealer voor een proefrit, daarom maar even straat verderop gezet
Waarom een proefrit? Omdat ik toch wilde weten of de Up voor mij de juiste keuze was, en ja het risico dat een Karl beter zou bevallen moest ik maar op de koop toenemen
Doet ie gelukkig niet. Het rijdt goed, het voelt goed, gebruikte materialen zijn zeker niet slechter dan die in een Up, maar de Up is wat speelser. Datzelfde gevoel had ik met de Skoda Citigo, die heeft een wat meer neutraler interieur met zijn zwarte dashboard. Ik ben ook blij dat ik de Up uiteindelijk in bezit heb, maar wel in de configuratie zoals ik hem nu rij. Das het mooie van persoonlijke smaak, en met de Up kun je daar vrij ver in gaan. Zo heb ik een knalrood dashboard, vind menigeen spuuglelijk maar ik vind het bizar gaaf, en dat zorgt voor het speelse karakter van de Up.
Ik merk wel dat A-segmenters hoger in de markt worden gezet door mooiere afwerking van met name het interieur. De Hyundai i-10 ziet er van binnen geweldig uit, alles bekleed, 4 electrische ramen, climate, en noem maar op. Zo ook de Picanto en uiteindelijk de Karl. Heel mooi, maar mis dan het spelerige wat zo'n klein autootje juist heel goed kan doen. Dat onderscheid heeft de Up, en in mindere mate de Mii en Citigo wel, en dat kan doorslaggevend zijn. Want rijden doen de Karl en Picanto ook goed, de i-10 zelfs heel goed, en op dat vlak vallen de Aygo-C1-108 toch wel door de mand, ook qua materiaalverbruik.
Waarom een proefrit? Omdat ik toch wilde weten of de Up voor mij de juiste keuze was, en ja het risico dat een Karl beter zou bevallen moest ik maar op de koop toenemen
Doet ie gelukkig niet. Het rijdt goed, het voelt goed, gebruikte materialen zijn zeker niet slechter dan die in een Up, maar de Up is wat speelser. Datzelfde gevoel had ik met de Skoda Citigo, die heeft een wat meer neutraler interieur met zijn zwarte dashboard. Ik ben ook blij dat ik de Up uiteindelijk in bezit heb, maar wel in de configuratie zoals ik hem nu rij. Das het mooie van persoonlijke smaak, en met de Up kun je daar vrij ver in gaan. Zo heb ik een knalrood dashboard, vind menigeen spuuglelijk maar ik vind het bizar gaaf, en dat zorgt voor het speelse karakter van de Up.
Ik merk wel dat A-segmenters hoger in de markt worden gezet door mooiere afwerking van met name het interieur. De Hyundai i-10 ziet er van binnen geweldig uit, alles bekleed, 4 electrische ramen, climate, en noem maar op. Zo ook de Picanto en uiteindelijk de Karl. Heel mooi, maar mis dan het spelerige wat zo'n klein autootje juist heel goed kan doen. Dat onderscheid heeft de Up, en in mindere mate de Mii en Citigo wel, en dat kan doorslaggevend zijn. Want rijden doen de Karl en Picanto ook goed, de i-10 zelfs heel goed, en op dat vlak vallen de Aygo-C1-108 toch wel door de mand, ook qua materiaalverbruik.
Re: Opel Karl versus VW Up
Ben het helemaal met je eens texpert, ook al ken ik de karl niet. Wat ik herken is dat jij - net als ik en heel veel mensen - na een belangrijke aanschaf nog een poosje doorgaan met wikken en wegen alsof de aanschaf nog niet gedaan is en vooral op zoek naar bevestiging van de juistheid van de reeds genomen beslissing. Een soort afkicken van de aanschaf roes is het ook vermoed ik.
Maar speels is de up zeker. Verder is hij ruim van binnen, rijd als een veel dikkere auto maar is feitelijk piepklein. Ik sta nog elke dag verbaasd waar ik overal kan parkeren. En inderdaad veel, leuke en betaalbare accessoires.
Maar speels is de up zeker. Verder is hij ruim van binnen, rijd als een veel dikkere auto maar is feitelijk piepklein. Ik sta nog elke dag verbaasd waar ik overal kan parkeren. En inderdaad veel, leuke en betaalbare accessoires.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13481
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Opel Karl versus VW Up
Leuk verslag! De i10 is inderdaad mooi van binnen maar vind ik door zijn 4 cilinder wat karakter missen. Climate zou de up! niet misstaan.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Opel Karl versus VW Up
Het enige wat ik echt mis is een elektronische airco, voor de rest zit er alles op en is het ook nog eens prima afgewerkt
En wat ik ook niet onbelangrijk vind is dat er zoveel aftermarket onderdelen bestaan voor de Up, kijk alleen al maar eens hoeveel merken er verlagingsset maken voor de Up ... dat zie ik echt niet gebeuren voor eender welk ander merk in dit segment
En wat ik ook niet onbelangrijk vind is dat er zoveel aftermarket onderdelen bestaan voor de Up, kijk alleen al maar eens hoeveel merken er verlagingsset maken voor de Up ... dat zie ik echt niet gebeuren voor eender welk ander merk in dit segment
up! Black BMT 75pk 3d
-
- Vagling liefhebber
- Berichten: 258
- Lid geworden op: zo 08 feb 2015, 17:35
- Locatie: Retie, België
Re: Opel Karl versus VW Up
Hallo Tom,
De i10 heeft tegenwoordig in Nederland uitsluitend nog de driecilindermotor.
De Karl is volledig ontwikkeld door Opel in Rüsselsheim en wordt ook door Chevrolet in de landen waar Opel van GM haar auto's niet onder de naam Opel mag verkopen, verkocht onder de naam Chevrolet Spark.
De Spark heeft overigens uitsluitend 4 cilindermotoren en een licht afwijkende vormgeving en uitrusting.
De auto's worden gebouwd in Zuid Korea bij G.M. Korea.
"Onze drieling" worden ook in een fabriek in Slovakia gebouwd en verkocht onder drie merknamen.
De Up is ontwikkeld door VW.
Goed vergelijkbaar.
@ overige reacties: smaken verschillen en iedereen die zijn of haar Up "de mooiste" vinden heeft natuurlijk gelijk.
Er zullen andere mensen zijn die de Karl " mooier"vinden.
Groet,
Edwin
De i10 heeft tegenwoordig in Nederland uitsluitend nog de driecilindermotor.
De Karl is volledig ontwikkeld door Opel in Rüsselsheim en wordt ook door Chevrolet in de landen waar Opel van GM haar auto's niet onder de naam Opel mag verkopen, verkocht onder de naam Chevrolet Spark.
De Spark heeft overigens uitsluitend 4 cilindermotoren en een licht afwijkende vormgeving en uitrusting.
De auto's worden gebouwd in Zuid Korea bij G.M. Korea.
"Onze drieling" worden ook in een fabriek in Slovakia gebouwd en verkocht onder drie merknamen.
De Up is ontwikkeld door VW.
Goed vergelijkbaar.
@ overige reacties: smaken verschillen en iedereen die zijn of haar Up "de mooiste" vinden heeft natuurlijk gelijk.
Er zullen andere mensen zijn die de Karl " mooier"vinden.
Groet,
Edwin
Audi A8 D3 en andere auto's