Dit kreeg ik als antwoord van Brezan:
N.a.v. van ons telefonisch onderhoud m.b.t. het expliciete prijsverschil op het door u aangeschafte product Castrol Edge kunnen wij u het volgende melden.
Bij navraag bij Castrol n.l. hebben wij vernomen dat zij inderdaad op de hoogte waren van aanbieders die ver onder het door Castrol vastgestelde prijsbeleid adverteren op Internet.
De reden dat deze aanbieders tegen deze prijzen kunnen leveren komt voort uit het feit dat er momenteel veel aanbieders oliën verkopen onder het Castrol label wat helaas geen Castrol is.
Castrol heeft hierop maatregelen getroffen door een hologram in het achteretiket te verwerken en op de dop en daar onderliggende ring een nummer te laseren.
Hieraan kunt u de echtheid van het product herkennen.
Wij adviseren u daarom ook om producten van Castrol alleen aan te schaffen via een erkende Castrol partner. Dit om schade aan uw voertuig te voorkomen.
Ook hebben wij te maken,zoals ik reeds eerder telefonisch heb vermeld,van internet aanbieders die grote partijen via het grijze circuit importeren en verkopen via internet.Helaas kunnen wij met deze prijzen niet meegaan.
Wij hanteren voor de Castrol producten een marktconforme prijs.
Als laatste wil ik u melden dat u bovenstaande kunt verifiëren via
smeermiddelen@castrol.nl
Er vanuit gaande u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.