Ik zie dat dit al een wat ouder topic is.
Ik heb gisteren een afspraak gemaakt om een alarm type III in de laten bouwen in mijn Up!je. En ik vond de prijs van de dealer eigenlijk veel te hoog. Dus ben ik gaan shoppen.
Nu gaat er dus een type III in. Dat wil dus zeggen dat er alarm op alle deuren, achterklep en motorklep komt. Ook wordt er een tweede startonderbreker (€120) ingebouwd want het dievengilde schijnt de af fabriek startonderbreker te kunnen platleggen. Er komt ook een noodaccu bij dat ze ook dan gaat gillen als ze de accu loshalen
![Smile :-)](./images/smilies/icon/smile.gif)
en bovendien een sensor dat als ze opgetakelt wordt ook weer gaat gillen.
Dit alles inclusief inbouwen voor €750,- (normaal 600) omdat er ook twee afstand bedieningen (€120) bij moeten komen om de tweede startonderbreker uit te zetten. Ik vind het wel jammer dat er een tweede afstandbediening nodig is maar ik wil graag lang van mijn Up!je genieten.
Toen ik gisteren dus in de winkel was om dit alles vooraf te bespreken kreeg ik te horen dat veel dealers hun bellen om alarmen in (v.a.g. familie) auto's te laten bouwen. Dit kan natuurlijk een verkoop praatje zijn geweest maar het kwam op mij over alsof dit ook ook echt zo is.