Schakelen
Schakelen
Bij welk toerental schakelen jullie meestal? Ik schakel meestal bij rond de 3000 toeren omdat de UP! anders niet goed accelereert en anders een beetje saai is om auto te rijden.
| HIGH UP! | BlueMotion | 75 PK | Executive pakket | Zwart | Dashboard Zwart |
Re: Schakelen
3000-3500 toeren, meestal niet meer, rijdt dan heerlijk!
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Redline indien warm bij vrijwel alle auto's. Toeren maken de man.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Als je zuinig wil rijden bij 2500 toeren natuurlijk
- dubbel-UP!
- Vagling liefhebber
zuinig rijden (schakeladvies opvolgen) kan al betekenen dat je moet schakelen vanaf 2000 toeren. Veel pit heb je dan echter niet.
Als de motor warm is kun je best de toeren opdrijven en schakelen tussen de 4- en 5000 toeren. Nog hoger kan ook maar of dan veel zin heeft........
Ik zelf schakel meestal zo rond de 2500 á 3500 toeren.
Als de motor warm is kun je best de toeren opdrijven en schakelen tussen de 4- en 5000 toeren. Nog hoger kan ook maar of dan veel zin heeft........
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!
Tuurlijk heeft het zin om meer toeren te maken dan 5000rpm. Dit aangezien de 75 pk versie pas zijn max vermogen leverd bij een toerental van 6200rpm.dubbel-UP! schreef:zuinig rijden (schakeladvies opvolgen) kan al betekenen dat je moet schakelen vanaf 2000 toeren. Veel pit heb je dan echter niet.
Zuinig rijden is er dan alleen niet meer bij
Bryan
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Contacteer:
Ligt ook aan het verkeer natuurlijk.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- dubbel-UP!
- Vagling liefhebber
Tuurlijk heeft het zin om meer toeren te maken dan 5000rpm. Dit aangezien de 75 pk versie pas zijn max vermogen leverd bij een toerental van 6200rpm.
Bryan[/quote]
Moet je echter wel niet als optie hoogpolig tapijt hebben besteld, kan het gaspedaal niet zo diep
Bryan[/quote]
Moet je echter wel niet als optie hoogpolig tapijt hebben besteld, kan het gaspedaal niet zo diep
Dubbel-UP! = black-UP! + high UP!