Zo, heb mijn up nu al 48 uur dus tijd voor een gebruikersreview
:
Bij het ophalen was de Up! netjes toegedekt en klaar voor de onthulling. Als eerste maar de papierwinkel in orde gemaakt en daarna nog een aantal bedieningen doorgelopen van de auto. Nog eerst even een taart in ontvangst genomen en toen rijden maar. De armsteun zit nog niet gemonteerd hiervoor was een verkeerde geleverd en de juiste zal waarschijnlijk aankomende week geleverd worden. Ik denk ook aan de armsteun voor de linkerzijde zoals hier al eerder op het forum voorbij was gekomen.
Hij ruikt nog steeds zo heerlijk nieuw als je instapt.
Gisteren de nieuwe lampen gemonteerd (dagrijlicht/stadslicht, dim/grootlicht en de mistlampen). Ter indicatie een foto gemaakt met aan de rechterzijde de originele lampen en aan de linkerzijde de Piaa's.
IK heb geen enkel probleem gehad voor zover met drempels deze zijn gewoon goed te doen zonder dat de bumper het wegdek raakt in tegenstelling zoals enkele mede uppers wel hebben.
Voor het behoud van de motor, moet eerst de auto de eerste 1250km rustig ingereden worden waarbij het toerental niet hoger komt dan 2500 n-1. Dus op de snelweg nog even een max. snelheid van 85km/h en in de stad heel snel opschakelen.
De maps & more alleen nog gebruikt met basisinstellingen dus kan hier nog niet heel veel over zeggen. Ik vind de weergave alleen even wennen voor wat ik gewend ben een beetje lage resolutie. Voor de spraak best tevreden. De radio is super, er zit zeer goed geluid in en bediening niet al te ingewikkeld.
Ik heb de 12V ledverlichting voor de kofferbak al wel gemonteerd maar de geschakelde 12V zelf is nog even zoeken want de ruimte om overal bij te komen houdt niet over.
Ik heb dus ook het kastje onder de bestuurdersstoel maar niet aan de achterzijde daar is voetruimte genoeg maar aan de voorzijde. Hier zal niemand er last van kunnen hebben.
De stoelverwarming is denk ik zeer lekker in de winter, deze is in twee standen schakelbaar.
Zoals al meerde rijders hadden aangegeven dimt de dashboardverlichting naar mate het donkerder wordt (traploos), de lichtsensor hiervoor zit in de toerenteller aan de onderzijde.
Het panoramadak is zeer lekker, voor zover weinig windgeruis (80km/h) en als het zonnetje erin schijnt kan gewoon het dakscherm dicht.
De stoelen zijn heerlijk om te zitten met goede steun.
Ik vind de korte voorruit een klein nadeeltje want als je het verkeerslicht iets te dicht moet naderen moet je naar voren leunen om deze nog goed te kunnen zien. Door het panoramadak kijken is weer net te ver.
De steun van de motorkap is niet echt solide. Ik ben van de bedrijfswagen gasveren gewend en nadat ik de motorkap dicht deed (was de stok vergeten
) boog is deze al om zonder al te veel kracht uit te oefenen.
Het startstop systeem wordt uitgeschakeld als de auto op de handrem staat, maar wanneer de auto afslaat door bijvoorbeeld dat je de koppeling laat schieten en je druk de koppeling weer in zal de auto vanzelf starten dus hoeft dat niet met het contactslot.
Het reservewiel is weliswaar een 14 inch, maar toch volwaardig omdat de buitendiameter maar 4mm verschilt met de originele banden, hij is alleen 20mm smaller, dus je kunt gewoon normaal verder rijden en niet dus maximaal 80km/h zoals met een thuiskomer.
De wat lagere instap geeft een beetje het kart gevoel.
Het glas rondom is heerlijk je kan goed om je heen kijken.
Op de planning staat nog:
Armsteun aan de linkerzijde, led kofferbakverlichting, instapfolie ook voor de kofferbak, een set winterbanden op stalen velgen, gasveer op de motorkap.