Hallo allemaal!
Mijn naam is Alexander. Na jarenlang Volvo te hebben gereden heb ik het heel anders aangepakt. Sinds augustus vorig jaar ben ik de trotse eigenaar van een VW Up! Beats uitvoering met een TSI 90 pk motor. Van een grote auto naar een kleine goedkope auto gegaan en het bevalt me prima! Ik wil denk dat ik 'm binnenkort een keer ga laten tunen naar 115 PK aangezien ik de 90 PK net ietsjes te weinig vindt. En heel misschien nog een Milltek sportuitlaat eronder voor het geluid. (als ik die video van Tom z'n Up! zie word ik stiekem wel enthousiast ) Voor de rest is het een full option auto, behalve achteruitrijcamera. Er zit zelfs een afneembare trekhaak op!
Wie weet nog een schroefsetje eronder Ik laat het weten mocht ik wat dingetjes hebben aangepast!
2017 Volkswagen Up! TSI 90 HP
-
- Forum newbie
- Berichten: 30
- Lid geworden op: vr 24 jan 2020, 21:56
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2796
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: 2017 Volkswagen Up! TSI 90 HP
Welkom! Auto transformeert door een chiptuning volledig. Al zou ik hem enkel en alleen bij JD of vagtechniek stage 1 laten chippen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: 2017 Volkswagen Up! TSI 90 HP
Welkom! Wat een plaatje zeg!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Forum newbie
- Berichten: 30
- Lid geworden op: vr 24 jan 2020, 21:56
Re: 2017 Volkswagen Up! TSI 90 HP
Thanks! Heb vandaag nieuwe bougies en luchtfilter geplaatst. Lijkt serieus weer wat rustiger/mooier te lopen met nieuwe bougies. Binnenkort weer de olie eraf.
Sinds dat ik 'm heb heeft ie nog maar weinig keren de motor uitgezet voor het stoplicht. Niet dat ik per se start/stop wil, maar was toch nieuwsgierig waarom 't niet werkte. Kan geen foutcode in de computer vinden, maar wel waarom ie niet uitgezet wordt: "Counter Stop Prohibited By Fuel Mixture Adaption" 523 keer. Long term fuel adaptation is 6% . Ik wou binnenkort dan naar Vagtechniek gaan, misschien dat zij er iets mee kunnen. Kan ik 'm gelijk ff tunen
Of heeft iemand hier ervaring mee?
Sinds dat ik 'm heb heeft ie nog maar weinig keren de motor uitgezet voor het stoplicht. Niet dat ik per se start/stop wil, maar was toch nieuwsgierig waarom 't niet werkte. Kan geen foutcode in de computer vinden, maar wel waarom ie niet uitgezet wordt: "Counter Stop Prohibited By Fuel Mixture Adaption" 523 keer. Long term fuel adaptation is 6% . Ik wou binnenkort dan naar Vagtechniek gaan, misschien dat zij er iets mee kunnen. Kan ik 'm gelijk ff tunen
Of heeft iemand hier ervaring mee?
Re: 2017 Volkswagen Up! TSI 90 HP
Mooie tsi heb je.
Ben zelf ook bij vagtechniek geweest kan de stage 1 chip aanraden bij hun.
En bij mij werkt de start stop met koud weer niet (onder de 5 graden)
Ben zelf ook bij vagtechniek geweest kan de stage 1 chip aanraden bij hun.
En bij mij werkt de start stop met koud weer niet (onder de 5 graden)
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
-
- Forum newbie
- Berichten: 30
- Lid geworden op: vr 24 jan 2020, 21:56
Re: 2017 Volkswagen Up! TSI 90 HP
Thanks! Jij ook
Ja, ik ga morgen ff contact opnemen met Vag techniek. Kijken wat ze iets weten.
Ja start/stop met koud weer is denk ik omdat het temperatuurverschil te groot is tussen buiten en binnen. De kachel vraagt warmte van de motor, daarom gaat ie niet uit (denk ik). Probeer anders de kachel laag te zetten, kijken of ie dan uit gaat.
Vandaag ff met VCDS geprogrammeerd dat m'n dak dicht kan achteraf met de sleutel door de lock button ingedrukt te houden. Echt een handige functie waar je wat aan hebt! Vergeet dat ding altijd dicht te doen. Mooi dat dat met programmeren zo kan. Tevens coming home en leaving home wat aangepast.