Pagina 1 van 2
Rednax's UP GTI
Geplaatst: ma 01 okt 2018, 15:42
door rednax
Vandaag was de grote dag. Aflevering van de UP GTI.
Na de paperassen afgehandeld te hebben mocht het zwarte kleed van de auto af en kon ik in de auto plaatsnemen om alles even te bekijken en betasten
Daarna naar huis. Eerste indrukken:
- remmen, die zijn toch wel een stuk beter dan op de 60pk versie, voor je het weet zit je met je neus tegen het raam
- sound actuator, even wennen. Eerst denk je dat er wat kapot is door dat gebrom, maar bij ff goed gas geven heeft het toch wel een leuk effect en draagt zeker bij aan de beleving. Het is evt. uit te schakelen (stekker los of hele ding er uit), dus we gaan kijken of het op lange termijn blijft zitten.
- rijgedrag: strak, maar niet kneiterhard geveerd. Je voelt goed wat de auto doet, maar het is niet oncomfortabel.
- power, vooral de tussenacceleratie is erg goed, 2 naar 3, 3 naar 4 en voor je het weet zit je op, in dit land, niet legale snelheden
Staat nu nog maar 65 km op de teller, maar dat gaat snel meer worden.
Nog een foto van de oude en nieuwe op het terrein bij de dealer. De forumsticker heb ik achtergelaten.... meer foto's volgen. Het weer zit nu niet echt mee momenteel.
Re: Rednax's UP GTI
Geplaatst: ma 01 okt 2018, 15:53
door Tom Westendorp
Wat een heerlijk dik bommetje!
Re: Rednax's UP GTI
Geplaatst: di 02 okt 2018, 08:17
door Nicolewhiteup!
Leuk om te lezen dat mensen het zelfde ervaren van de GTI als ik toen ik de eerste keer in het racemonstertje stapte. Heel veel rij plezier!
Re: Rednax's UP GTI
Geplaatst: di 02 okt 2018, 10:31
door arend van duijn
Re: Rednax's UP GTI
Geplaatst: vr 05 okt 2018, 19:51
door Ron_UP
Gefeliciteerd!
Re: Rednax's UP GTI
Geplaatst: di 09 okt 2018, 08:07
door rednax
Na ruim een week sturen in de GTI de volgende ervaringen:
- sound actuator: tot nu toe niet vervelend of irritant. Alleen bij gasgeven/optrekken hoor je de sportieve sound, bij kruissnelheden zoals 80 of 130 met cruise control aan, hoor je 'm niet. Wellicht wel als je nog harder gaat, maar dat rijd ik niet zo vaak
- medeweggebruikers denken dat er een plakplaatje achterop de klep zit ofzo?? De Up wordt in ieder geval niet voor vol aangezien volgens mij. Helaas voor ze is dat snel over als je het gaspedaal vloert
- zuinig. Je kan enorm zuinig rijden, weinig gas, snel opschakelen en je verbruikt daalt waar je bij staat.
- remmen: dikke prima
- beats audio icm DAB: kraakhelder en goede geluidskwaliteit
- sunroof: heerlijk met deze nazomerdagen
- comfort: prima, niet te hard, niet te zacht.
Kortom: ik vind het een heerlijk karretje
Re: Rednax's UP GTI
Geplaatst: di 09 okt 2018, 08:15
door Tom Westendorp
Echt een supergaaf ding!
De GTI heeft een enorme WANT-factor. Te vergelijken met de Abarth 500 en de Mini Cooper.
Re: Rednax's UP GTI
Geplaatst: za 20 okt 2018, 11:27
door rednax
Vanmorgen de GTI gewassen. Staat er weer shiny bij zo
Herfst in volle gang, bladeren all over te place
Ook is de eerste mod een feit. Goed kijken
Re: Rednax's UP GTI
Geplaatst: wo 24 okt 2018, 09:19
door Tom Westendorp
Witte knippers?
Re: Rednax's UP GTI
Geplaatst: wo 24 okt 2018, 16:55
door rednax
Re: Rednax's UP GTI
Geplaatst: vr 15 mar 2019, 13:20
door rednax
Vanmorgen bij VVT langs geweest voor een anabolen kuur voor de GTI .
Voor: 120,5 PK 214Nm
Na: 138,5 PK 232Nm
Voor de geïnteresseerden print van de rollenbank gegevens.
Re: Rednax's UP GTI
Geplaatst: vr 15 mar 2019, 15:43
door kgroot.nl
'slechts' 18 pk?
Dat moet veel beter kunnen lijkt me.
Inmiddels 5 gechipte GTI's verder met allemaal rond de 150 PK (bij verschillende tuners)
Re: Rednax's UP GTI
Geplaatst: vr 15 mar 2019, 15:52
door Arjan-tsi
Netjes maar hoe komt het dat het max koppel zo laat is? Bij mij is het max koppel al bij 1780 toeren en dat hou hij vast tot 3400 toeren daarna loopt hij langzaam af. Ik zag het ook al bij meerdere grafieken.
Re: Rednax's UP GTI
Geplaatst: vr 15 mar 2019, 16:58
door rednax
kgroot.nl schreef: ↑vr 15 mar 2019, 15:43
'slechts' 18 pk?
Dat moet veel beter kunnen lijkt me.
Inmiddels 5 gechipte GTI's verder met allemaal rond de 150 PK (bij verschillende tuners)
Heb je de rollenbankuitdraai daarvan? En is dat op 98 benzine? Ben wel benieuwd. Meer kon wel, maar dan zou ik over moeten gaan op 98 benzine. Daarnaast hou ik de boel graag wat langer heel
Arjan-tsi schreef: ↑vr 15 mar 2019, 15:52
Netjes maar hoe komt het dat het max koppel zo laat is? Bij mij is het max koppel al bij 1780 toeren en dat hou hij vast tot 3400 toeren daarna loopt hij langzaam af. Ik zag het ook al bij meerdere grafieken.
Durf ik je niet te zeggen, ben geen techneut. Men zei wel dat turbo heel snel inkomt bij dit blok(je) en dat de winst vooral in het gebied vanaf ongeveer 3000 toeren was te behalen.
Re: Rednax's UP GTI
Geplaatst: ma 18 mar 2019, 08:55
door Tom Westendorp
Vrij minimale stijging op papier inderdaad. Maar papier zegt maar zoveel, hoe rijdt je auto nu?
Re: Rednax's UP GTI
Geplaatst: ma 18 mar 2019, 12:14
door rednax
Het lijkt inderdaad weinig, komt m.i. ook doordat het standaardvermogen 5pk hoger is dan fabrieksopgave bij de rollenbankmeting.
Als ik een rondje tuners vergelijk, zitten deze allemaal rond de 135/140pk en 235/240Nm afhankelijk van RON95 of RON98 en soort tuning.
Belangrijkste is inderdaad: hoe rijdt het nu? Het is net even wat feller allemaal, met name bij in de tussenacceleratie 3 naar 4 en 4 naar 5. De leasedieseltjes kan ik nog wat makkelijker afschudden als ze op je achterbumper hangen
Ik ga komende tijd RON98 tanken, kijken of dit verschil gaat maken.
Re: Rednax's UP GTI
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 13:26
door kgroot.nl
Altijd 98 tanken en eventueel aanmengen met bio-ethanol. Beter is er niet.
Uitdraaien zijn er genoeg van zie website van bijv JD of DVX.
Belangrijkste is dat je het zelf goed vind rijden inderdaad
Re: Rednax's UP GTI
Geplaatst: wo 20 mar 2019, 18:45
door damianw26
98 tanken met zo'n klein turboblok is beslist een aanrader, al is het maar om het heel te houden. Ik doe niet anders.
Overigens is een standaard gti echt niet langzaam, boven de 100 merkte ik pas duidelijk verschil met de gti en mijn getunede tsi
Re: Rednax's UP GTI
Geplaatst: zo 16 jun 2019, 08:52
door Riddick
rednax schreef: ↑ma 01 okt 2018, 15:42
Vandaag was de grote dag. Aflevering van de UP GTI.
Na de paperassen afgehandeld te hebben mocht het zwarte kleed van de auto af en kon ik in de auto plaatsnemen om alles even te bekijken en betasten
Daarna naar huis. Eerste indrukken:
- remmen, die zijn toch wel een stuk beter dan op de 60pk versie, voor je het weet zit je met je neus tegen het raam
-
sound actuator, even wennen. Eerst denk je dat er wat kapot is door dat gebrom, maar bij ff goed gas geven heeft het toch wel een leuk effect en draagt zeker bij aan de beleving. Het is evt. uit te schakelen (stekker los of hele ding er uit), dus we gaan kijken of het op lange termijn blijft zitten.
- rijgedrag: strak, maar niet kneiterhard geveerd. Je voelt goed wat de auto doet, maar het is niet oncomfortabel.
- power, vooral de tussenacceleratie is erg goed, 2 naar 3, 3 naar 4 en voor je het weet zit je op, in dit land, niet legale snelheden
Staat nu nog maar 65 km op de teller, maar dat gaat snel meer worden.
Nog een foto van de oude en nieuwe op het terrein bij de dealer. De forumsticker heb ik achtergelaten.... meer foto's volgen. Het weer zit nu niet echt mee momenteel.
Zou ik er gelijk uit slopen zo'n ding.
Re: Rednax's UP GTI
Geplaatst: do 27 aug 2020, 12:49
door rednax
Lange tijd niets gepost. Up GTI is er nog steeds naar volle tevredenheid. Inmiddels bijna 30000 km op de teller. Ivm corona staat de auto meer stil dan rijden (thuiswerken).
Afgelopen week voor de 2e beurt (grote) naar de dealer geweest. Helaas een tegenvaller, blijkbaar heeft een steenmarter aan de bekabeling gevreten, dit moest hersteld worden en direct een steenmarterverjager laten installeren. Kosten voor de beurt kwamen daardoor hoger uit dan vooraf gedacht
Tijdje terug inruilvoorstel gevraagd en gekregen (electrische Up/Mii/Citigo), tranen sprongen in mijn ogen, gaan we niet doen, lekker doorrijden.
Nog even een plaatje.