Alweer ingebroken,,,

Laat hier je nieuwe trots zien.
TwitNour
Donateur member
Contacteer:

Re: Alweer ingebroken,,,

Bericht door TwitNour » ma 12 mei 2014, 21:14

Fijn dat de Up deze week al gerepareerd kan zijn. Hoeven we de Up niet te missen op de meeting haha ;)

GuidoUp
Forum eindbaas

Bericht door GuidoUp » di 13 mei 2014, 06:16

Hoi Tom... Nee helaas kan ik zaterdag niet, dan heb ik een party waar ik moet draaien... Helaas... En met alle voorbereidingen enzo kan ik dus niet komen :(

Verzonden vanaf mijn iPhone met behulp van Tapatalk
Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

HeHo
Vagling liefhebber

Bericht door HeHo » di 13 mei 2014, 08:15

Dat is balen man! Dat ze M&M meenemen zou ik nog niet zo erg vinden, maar de schade aan je deur, motorkap, dak en interieur wel. :evil:

Je kunt je spullen nog zo goed opbergen, het helpt helemaal niets. Ze lopen met een soort trackingsysteem/zendertje langs auto's op zoek naar een bluetooth signaal.
Een laptop die uit staat of op standby, een mobiele telefoon of een navigatiesysteem is zo gevonden door het bluetooth signaal.

TwitNour
Donateur member
Contacteer:

Bericht door TwitNour » di 13 mei 2014, 09:43

Henkjan schreef:Dat is balen man! Dat ze M&M meenemen zou ik nog niet zo erg vinden, maar de schade aan je deur, motorkap, dak en interieur wel. :evil:

Je kunt je spullen nog zo goed opbergen, het helpt helemaal niets. Ze lopen met een soort trackingsysteem/zendertje langs auto's op zoek naar een bluetooth signaal.
Een laptop die uit staat of op standby, een mobiele telefoon of een navigatiesysteem is zo gevonden door het bluetooth signaal.
Ik vind dat een beetje kort door de bocht. Dat een elektronisch apparaat een straling heeft valt te begrijpen, maar om dat meteen als bluetooth signaal te bestempelen vind ik een beetje kort door bocht. In tegenwoordig veel auto's zit al veel meer elektronica dan in heel onze maps & more. Dit straalt ook? En al neem je de maps & more wel mee, er zijn genoeg andere bronnen te vinden waar de straling enigszins vandaan zou kunnen komen. Zo simpel ligt het allemaal niet. Al met al gewoon vervelend. Niet alleen het verlies van het apparaat, vooral de materiële schade. Dan hebben we het nog niet eens over de ervaring zelf die GuidoUp nu voor de tweede keer meemaakt.

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » di 13 mei 2014, 13:37

Toch schijnt het dat niet te zijn. Zoals HenkJan schrijft schijnt het echt te werken. Het signaal wordt opgepikt en de onverlaat tikt het raam in. Zit er niets in, jammer dan, zit er een navi in: Jackpot! Triest maar waar.
Bekijk de beste online Ferrari Marketplace en het gaafste Ferrari blog op: www.giallomodena.com

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » di 13 mei 2014, 14:17

Meeste van die lui kopen echt niet zo'n apparaat, als het al werkt. Die weten dat heel veel mensen de navigon in de auto laten, dus tikken ze even het raampje in bij de up/citigo/mii.

Hetzelfde als je een Tom Tom houder aan je raam laat hangen, dan is de kans ook veel groter dat ze je raam intikken. Nog sterker.... Een zuignapafdruk is al een reden voor die lui.

Als ze zo'n apparaat bij zich hebben als bekende inbreker zijnde dan zijn ze die gewoon kwijt bij een controle. Wat moet je in vredesnaam anders met zo'n apparaat.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

HeHo
Vagling liefhebber

Bericht door HeHo » di 13 mei 2014, 14:49

Wij maken het hier in NL het gespuis heel makkelijk.

Parkeerplaatsen bij o.a. sportscholen en voetbalvelden zijn de perfecte plekken om auto's 's avonds open te breken.
Na het werk even snel naar de fitness of training. Laptopje en telefoontje van het werk in de tas achterin en gaan.

De oostblokkers o.a. lopen echt met een tracker langs de auto's en slaan zo de achterruit in om jou laptop, mobiele telefoon, enz... te pakken.
Ik heb bijna wekelijks met deze schadezaken te maken dus spreek uit ervaring dat proffessionele bendes deze trackers echt wel hebben.

Maar voor wie het niet wil geloven :arrow: Steek lekker je kop in het zand en doe net of het jou niet zal overkomen.
Van schade, ook ben je allrisk verzekerd, word je echt niet beter. Je hebt te maken met waardevermindering, kleurverschil, krasjes aan dashboard of andere bekleding en het mooie is eraf, enz...

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » di 13 mei 2014, 15:01

Professionele heb je het dan over. Daar valt bijna niks tegen te doen, die jatten het toch wel. En dat is ongeveer 20% denk ik. Het meeste waar bij ons de aangiftes van binnen komen is nog steeds simpel raampje intikken en wegwezen. Ik steek mijn kop niet in het zand maar het meerendeel van het tuig heeft niet zo'n apparaat naar mijn idee.

En dan nog als je een laptop in je auto laat ben je gewoon niet slim bezig. Al gebruiken ze iets, om het op te sporen het is al jaren bekend dat je niks in je auto moet laten liggen.

En schadezaken? Volgens mij zijn de meeste declaranten ook gewoon tuig aangezien er altijd ineens een ray ban zonnebril en de nieuwste Tom Tom in de auto liggen. Oh ja inderdaad toevallig ook de telefoon....
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Autheo
Donateur member

Bericht door Autheo » di 13 mei 2014, 15:05

Henkjan schreef: ... lopen echt met een tracker langs de auto's en slaan zo de achterruit in om jou laptop, mobiele telefoon, enz... te pakken.
Ik heb bijna wekelijks met deze schadezaken te maken dus spreek uit ervaring dat proffessionele bendes deze trackers echt wel hebben.
Weet je dan ook of apparaten die volledig zijn uitgeschakeld (dus niet op stand-by staan) door dergelijke trackers toch getraceerd kunnen worden? :?:

Autheo
Donateur member

Bericht door Autheo » di 13 mei 2014, 15:22

Xanderv schreef:En schadezaken? Volgens mij zijn de meeste declaranten ook gewoon tuig aangezien er altijd ineens een ray ban zonnebril en de nieuwste Tom Tom in de auto liggen. Oh ja inderdaad toevallig ook de telefoon....
Als de politie echt zulke vooroordelen heeft bij aangiftes (van "de meeste declaranten"), begrijp ik dat het vertrouwen in de politie steeds verder afneemt... Waarom zou je nog moeite doen om criminaliteit aan te geven als je dan bij voorbaat zelf als verdacht wordt beschouwd?

Ik kan me voorstellen dat helaas de politie wel vaker met valse aangiftes te maken heeft, maar aan de andere kant verwacht ik van medewerkers van de politie een dermate professionele houding dat zij zelf erg waakzaam blijven voor het gevaar van 'bedrijfsblindheid' en niet op basis van negatieve ervaringen alles over één kam gaan scheren. Zou het bij zulke vooroordelen misschien weer eens tijd zijn voor een bijscholing 'professionaliteit' op de politie-academie?

HeHo
Vagling liefhebber

Bericht door HeHo » di 13 mei 2014, 15:58

Autheo schreef:
Xanderv schreef:En schadezaken? Volgens mij zijn de meeste declaranten ook gewoon tuig aangezien er altijd ineens een ray ban zonnebril en de nieuwste Tom Tom in de auto liggen. Oh ja inderdaad toevallig ook de telefoon....
Als de politie echt zulke vooroordelen heeft bij aangiftes (van "de meeste declaranten"), begrijp ik dat het vertrouwen in de politie steeds verder afneemt... Waarom zou je nog moeite doen om criminaliteit aan te geven als je dan bij voorbaat zelf als verdacht wordt beschouwd?

Ik kan me voorstellen dat helaas de politie wel vaker met valse aangiftes te maken heeft, maar aan de andere kant verwacht ik van medewerkers van de politie een dermate professionele houding dat zij zelf erg waakzaam blijven voor het gevaar van 'bedrijfsblindheid' en niet op basis van negatieve ervaringen alles over één kam gaan scheren. Zou het bij zulke vooroordelen misschien weer eens tijd zijn voor een bijscholing 'professionaliteit' op de politie-academie?
Ik denk dat Xanderv ergens wel gelijk heeft, maar "de meeste declaranten" gaat wel iets te ver. Er zitten altijd mensen tussen die bij hun verzekeraar "extra declareren". Als het om geld gaat, gaan mensen ver. Bewijzen doe je het toch niet.
Uiteindelijk is de massa er de duppe van i.v.m. premieverhoging bij hogere schadelasten. Ook heeft de verzekeraar het vaak echt wel door dat er iets niet klopt en komt er een streepje of notitie achter je naam te staan om zodoende bij vervolgschades extra allert te zijn.

Xanderv
Forum eindbaas

Bericht door Xanderv » di 13 mei 2014, 18:05

Oh we nemen de aangifte gewoon op hoor wees maar niet bang. Maar soms verbaast het je dat er ineens zoveel van waarde in zo'n auto ligt. Wij doen daar nooit iets mee tenzij het echt absurd word, dan kun je even meedelen dat het doen van valse aangifte strafbaar is maar daar houdt het dan wel bijna op.

Ik doel er inderdaad op dat de verzekeringspremie voor de normale klant ineens omhoog schiet. Kijk maar naar de mobieletelefoonverzekering, niet te betalen omdat bij iedereen net voordat ze een nieuwe mogen hun oude gestolen of dergelijke wordt. Daarna staat de telefoon vrolijk op marktplaats.

Maar we dwalen wel af haha. Ik word in ieder geval weer wakker geschud door Guido zijn voorval dat ik voorzichtiger moet zijn met waardevolle spullen in de auto.0
Afbeelding

Pop Up!
Forum eindbaas

Bericht door Pop Up! » di 13 mei 2014, 18:24

Het blijft klote! Hopelijk is alles snel voor je opgelost Guido....en wij zijn wederom gewaarschuwd! ;)
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Jos Bosch
Vagling liefhebber

Bericht door Jos Bosch » wo 14 mei 2014, 19:06

Deze stond van morgen op Facebook.Is in het dorp naast ons.Neerbeek.

Heb nog gereageerd of hij speciale velgen er op had maar nog niks gehoord.

Diep en diep triest.
Bijlagen
image.jpg
image.jpg
image.jpg (61.31 KiB) 4469 keer bekeken
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

GuidoUp
Forum eindbaas

Bericht door GuidoUp » wo 14 mei 2014, 19:55

Wow tering eey...
Daarom slotbouten

Move UP! Bluemotion 60PK >> 75pk upgrade......Executive pakket......Getinte Ramen......17'' Brock Velgen Zwart...... Cree LED Bi led Dimlicht 5700k.....Schroefset

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

GuidoUp
Forum eindbaas

Bericht door GuidoUp » wo 14 mei 2014, 19:55

Trouwens even een update... Auto is deze week klaar... En de navigon hebben ze ook al. Dus eind deze week weer in m'n eigen auto rijden jeeeeeeej!!!!

2e auto
Golf 6 1.4 tsi
FULL OPTIEN!!
zelfs standkachel
full led koplampen
19'' Santiago Wheels

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » wo 14 mei 2014, 20:14

Hebben ze de Navigon terug gevonden of krijg je een nieuwe?

Die up! op de foto zeg! Walgelijk!
Bekijk de beste online Ferrari Marketplace en het gaafste Ferrari blog op: www.giallomodena.com

Thijsvdvl
Donateur member
Contacteer:

Bericht door Thijsvdvl » wo 14 mei 2014, 20:25

GuidoUp schreef:Wow tering eey...
Daarom slotbouten

Slotbouten hebben wij in de werkplaats er net zo snel vanaf als gewone bouten.
Gr. Thijs

Vagtechniek - www.vagtechniek.nl

Tom Westendorp
Unicorn
Contacteer:

Bericht door Tom Westendorp » wo 14 mei 2014, 20:26

Thijsvdvl schreef:
GuidoUp schreef:Wow tering eey...
Daarom slotbouten

Slotbouten hebben wij in de werkplaats er net zo snel vanaf als gewone bouten.
:mrgreen: Slotbouten heb ik ook al wel eens verwijderd zien worden. Dat gaat inderdaad zeker zo snel als een paar gewone.

Jos Bosch
Vagling liefhebber

Bericht door Jos Bosch » wo 14 mei 2014, 20:28

GuidoUp schreef:Trouwens even een update... Auto is deze week klaar... En de navigon hebben ze ook al. Dus eind deze week weer in m'n eigen auto rijden jeeeeeeej!!!!

Guido,neem toch aan dat je een Garmin krijgt????
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Plaats reactie