Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Had je halverwege zeker niet verwacht :p
Ex: 2012 Black Up! 1.0 MPI full option 'iichel OEM+'. Huidig: Polo 6R 'iichel OEM+', Passat B8.
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Ff het lijstje weer aanvullen:
Loopt nu echt uit de klauwen
-Autec Velgen Cupracing 7,5Jx17 ET 35 met Yokohama in 205/40/17
-Philips LED verlichting
-GTI matjes
-Striping GTI
-GTI Interieur
-Zwarte hemel GTI met alle afdekkapjes
-ID pedalen
-Kamei middenarmsteun
-IPhone XR gebruikt als beeldscherm voor Maps and more
-Stoelverwarming voor GTI stoelen aangesloten
-GTI stuurtje met Airbag met nieuwe logo
-Scirocco rechter zonneklep
-Coding: Deuren vergrendelen en Climatronic laatste ingestelde stand vasthouden
Op het verlanglijstje staat nog:
-GTI achterspoiler
-OZ Formula HLT in 17 inch dan worden de Autec als wintervelgen ingezet.
Loopt nu echt uit de klauwen
-Autec Velgen Cupracing 7,5Jx17 ET 35 met Yokohama in 205/40/17
-Philips LED verlichting
-GTI matjes
-Striping GTI
-GTI Interieur
-Zwarte hemel GTI met alle afdekkapjes
-ID pedalen
-Kamei middenarmsteun
-IPhone XR gebruikt als beeldscherm voor Maps and more
-Stoelverwarming voor GTI stoelen aangesloten
-GTI stuurtje met Airbag met nieuwe logo
-Scirocco rechter zonneklep
-Coding: Deuren vergrendelen en Climatronic laatste ingestelde stand vasthouden
Op het verlanglijstje staat nog:
-GTI achterspoiler
-OZ Formula HLT in 17 inch dan worden de Autec als wintervelgen ingezet.
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Jazeker hoor alle vertrouwen in jou,
Maar als je die kabelboom zag met die tientallen kabeltjes had ik wel wat rework verwacht.
Maar nee hoor zelfs met 30+ graden in een keer goed .
Petje af. En dat niet alleen vanwege de hitte
- OnlyWay=Up!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 263
- Lid geworden op: wo 25 aug 2021, 17:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Echt super gaaf gedaan mannen! Petje af!
Uit wat voor model GTI komt het stuur? Ik zie dat de verlichting in de knopjes wit is.
Uit wat voor model GTI komt het stuur? Ik zie dat de verlichting in de knopjes wit is.
EX: '17 UP! TSI
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Dat weet ik niet zeker, stond te koop als Up GTI stuur, heb er alleen een nieuw model Logo Airbag bij gevraagd die zat er niet bijOnlyWay=Up! schreef: ↑vr 26 aug 2022, 06:30Echt super gaaf gedaan mannen! Petje af!
Uit wat voor model GTI komt het stuur? Ik zie dat de verlichting in de knopjes wit is.
Ik was me er trouwens niet bewust van dat de knopjes bij de stuurtjes ook nog verschillende kleur hebben
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Zoek het verschil
Vandaag na mijn jarenlange ervaring met auto individualiseren weer een wijze les geleerd.
Nog beter meten en haastige spoed is zelden goed.
Heb dus na lang zoeken mijn gewenste OZ Formula HLT velg gevonden.
Te groen om ze nieuw te kopen en vanuit de ervaring dat alles een keer langskomt op het web deze gevonden.
Van een mooie Fiat Abarth maar dus met verkeerde centrering en zonder bouten.
Nu wist ik al dat daar van die HEX Inbus wiel bouten in moeten. Die hebben een smalle kop.
Deze dus qua lengte ongeveer opgemeten van origineel en toen besteld, 28mm lang en konisch was het kortste wat ik zo kon vinden. Fullcartuning nog gebeld als hofleverancier en die hadden idd ook geen kortere.
Dus toen de bouten en passende centreerringen binnenkwamen snel ff langs de bandenboer tussen de afspraken door om de banden om te leggen en de OZ meteen te monteren.
Dat ging voorspoedig en ik kon tijdig voor de volgende afspraak weer op weg.
Toch iedere keer spannend of zo’n velg niet krom is of beschadigd bij het (de)monteren van de banden.
Ik rijd daar weg en hoor een raar geluid achter…….de bouten lopen in de remtrommel aan.
Wat nu te doen, niet veel tijd. Bouten inkorten had men geen zin in en ik eigenlijk ook niet.
Dus toen maar de oude Autec velgen met niet aanlopende normale bouten gemonteerd en gebruikte banden die te groot zijn. 205/45/17. Maar ja beter dan met straks kapotte remmen achter. Ik moest toch weer thuis komen.
Niemand die het ziet, velgen zijn allebei zwart toch
Alleen het bandenspannings lampje brandt nu maar dat zal wel door het verschil in wielomtrek achter en voor komen vermoed ik.
Nu maar een paar Spacers van 3mm besteld voor achter. Kan hij achter toch wel hebben qua ruimte.
Let dus op met te lange wielbouten voor de Up aan de achterkant.
Vandaag na mijn jarenlange ervaring met auto individualiseren weer een wijze les geleerd.
Nog beter meten en haastige spoed is zelden goed.
Heb dus na lang zoeken mijn gewenste OZ Formula HLT velg gevonden.
Te groen om ze nieuw te kopen en vanuit de ervaring dat alles een keer langskomt op het web deze gevonden.
Van een mooie Fiat Abarth maar dus met verkeerde centrering en zonder bouten.
Nu wist ik al dat daar van die HEX Inbus wiel bouten in moeten. Die hebben een smalle kop.
Deze dus qua lengte ongeveer opgemeten van origineel en toen besteld, 28mm lang en konisch was het kortste wat ik zo kon vinden. Fullcartuning nog gebeld als hofleverancier en die hadden idd ook geen kortere.
Dus toen de bouten en passende centreerringen binnenkwamen snel ff langs de bandenboer tussen de afspraken door om de banden om te leggen en de OZ meteen te monteren.
Dat ging voorspoedig en ik kon tijdig voor de volgende afspraak weer op weg.
Toch iedere keer spannend of zo’n velg niet krom is of beschadigd bij het (de)monteren van de banden.
Ik rijd daar weg en hoor een raar geluid achter…….de bouten lopen in de remtrommel aan.
Wat nu te doen, niet veel tijd. Bouten inkorten had men geen zin in en ik eigenlijk ook niet.
Dus toen maar de oude Autec velgen met niet aanlopende normale bouten gemonteerd en gebruikte banden die te groot zijn. 205/45/17. Maar ja beter dan met straks kapotte remmen achter. Ik moest toch weer thuis komen.
Niemand die het ziet, velgen zijn allebei zwart toch
Alleen het bandenspannings lampje brandt nu maar dat zal wel door het verschil in wielomtrek achter en voor komen vermoed ik.
Nu maar een paar Spacers van 3mm besteld voor achter. Kan hij achter toch wel hebben qua ruimte.
Let dus op met te lange wielbouten voor de Up aan de achterkant.
Laatst gewijzigd door PierreRS op za 03 sep 2022, 17:05, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Voor alle zekerheid: het bandendruklampje kun je uitzetten, althans resetten. De schakelaar daarvoor zit in het dashboardkastje. Een seconde indrukken.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Dankjewel Gert, daar was ik idd nog op zoek naar.
Had al zitten zoeken.
Dankjewel
Had al zitten zoeken.
Dankjewel
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Inmiddels toch het flexje gepakt en de boutjes 2mm ingekort, geen aanlopen meer achter in de remtrommel.
Helemaal blij met mijn OZ-tjes.
Wegen trouwens bijna exact hetzelfde als de Autec Clubracing.
16.9 kilo met dezelfde 205/40/17 Yokohama band.
En met 7,5x17 ET35 het maximum wat aan de voorkant net binnen de wielkast valt. Als ik erbovenop kijk is ie er net binnen.
Aan de achterkant is zoals bekend nog ca 5mm meer ruimte voordat ie uit de wielkast steekt
Helemaal blij met mijn OZ-tjes.
Wegen trouwens bijna exact hetzelfde als de Autec Clubracing.
16.9 kilo met dezelfde 205/40/17 Yokohama band.
En met 7,5x17 ET35 het maximum wat aan de voorkant net binnen de wielkast valt. Als ik erbovenop kijk is ie er net binnen.
Aan de achterkant is zoals bekend nog ca 5mm meer ruimte voordat ie uit de wielkast steekt
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Denk dat de volgende up!date een verlaging wordt Dan zullen de velgen echt heel goed tot zijn recht komen.
Mini JCW Manhart - viewtopic.php?f=19&t=8096
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Ja je hebt helemaal gelijk qua uiterlijk schreeuwt het gewoon om een verlaging maar als ik al die berichten lees over de HR veren of over het KW onderstel durf ik niet meer. Te stug en flinke klappen bij putdeksels en zo.
De Eibach veren zijn meestal wat comfortabeler. Maar die schijnen niet veel lager te komen. Daar lees ik ook heel weinig over.
Ik lees en zie dat Tom best positief is over KW maar die rijdt kleine velgen en dikke banden dat is dan toch anders dan met 40er bandjes.
Het is nu zo lekker comfortabel en stuurt met de platte brede stijve bandjes heerlijk in, echt een scheurijzer zo.
Daarnaast is onze gemeente groot fan van de drempels.
Ik denk dat ik het zo laat.
Is ook de auto van mijn vrouw en voor haar hoeft dat natuurlijk helemaal niet
Maar als iemand goede ervaringen heeft hoor ik het graag
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Nu is een E-Up met een Up TSI vergelijken misschien niet helemaal eerlijk, maar toch even melden...PierreRS schreef: ↑di 06 sep 2022, 20:40Ja je hebt helemaal gelijk qua uiterlijk schreeuwt het gewoon om een verlaging maar als ik al die berichten lees over de HR veren of over het KW onderstel durf ik niet meer. Te stug en flinke klappen bij putdeksels en zo.
De Eibach veren zijn meestal wat comfortabeler. Maar die schijnen niet veel lager te komen. Daar lees ik ook heel weinig over.
Ik lees en zie dat Tom best positief is over KW maar die rijdt kleine velgen en dikke banden dat is dan toch anders dan met 40er bandjes.
Het is nu zo lekker comfortabel en stuurt met de platte brede stijve bandjes heerlijk in, echt een scheurijzer zo.
Daarnaast is onze gemeente groot fan van de drempels.
Ik denk dat ik het zo laat.
Is ook de auto van mijn vrouw en voor haar hoeft dat natuurlijk helemaal niet
Maar als iemand goede ervaringen heeft hoor ik het graag
Ik rij met Eibach pro verlagingsveren en Bilstein b8 schokdempers (i.c.m. de dunnere rubbers achter)
En ik mag zeggen, prima tevreden mee, kan met een redelijke gang over drempels heen al zeg ik het zelf
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Dankjewel voor de feed forward, daarnaar ben ik op zoek.
Ja in mijn jarenlange ervaring met auto’s verlagen is Eibach meestal nog erg comfortabel.
Maak je me weer aan het twijfelen
Ja in mijn jarenlange ervaring met auto’s verlagen is Eibach meestal nog erg comfortabel.
Maak je me weer aan het twijfelen
- OnlyWay=Up!
- Vagling liefhebber
- Berichten: 263
- Lid geworden op: wo 25 aug 2021, 17:14
- Locatie: Rotterdam
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Tom heeft een KW set onder zijn E-Up.
Vraag hem eens naar zijn ervaringen!
Het ziet er op zijn auto In ieder geval gaaf uit in combinatie met de OZ velgen.
Vraag hem eens naar zijn ervaringen!
Het ziet er op zijn auto In ieder geval gaaf uit in combinatie met de OZ velgen.
EX: '17 UP! TSI
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Ja dat heb ik al gelezen maar met 15 inch velgjes is dat niet te vergelijken.
Verder heeft hij een slechte wegligging zoals hij schrijft, terwijl die van mij perfect door de bochtjes gaat
Verder heeft hij een slechte wegligging zoals hij schrijft, terwijl die van mij perfect door de bochtjes gaat
- GunSpeed
- Forum eindbaas
- Berichten: 1182
- Lid geworden op: vr 10 aug 2012, 14:09
- Locatie: Vlaams-Brabant
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Al 10 jaar rijdt ik met een KW schroefkit in combinatie met 17 inch velgen op 205/40/17 banden onder de Up! en wij zijn daar super tevreden over. Nu staat ie wel niet super laag zoals bij sommige mensen hier maar het oogt goed en rijdt goed. Ik kan het alleen maar aanbevelen
up! Black BMT 75pk 3d
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Dubbelpost
Laatst gewijzigd door PierreRS op zo 11 sep 2022, 15:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Dankjewel, dat is dan al beter vergelijkbaar.
Staat er mooi bij zo, hoeft wat mij betreft ook niet lager.
Enige zorg die ik nog heb is de veerpoot, die mag niet breder zijn dan origineel. De velgen hebben nu al maar een paar mm speling aan de binnenkant.
Staat er mooi bij zo, hoeft wat mij betreft ook niet lager.
Enige zorg die ik nog heb is de veerpoot, die mag niet breder zijn dan origineel. De velgen hebben nu al maar een paar mm speling aan de binnenkant.
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Bijkomend voordeel bij een schroefset is dat de poot altijd wel dunner is dan het origineel hahaha. Maar ik denk dat je al een eind komt met de veren alleen al.
Mini JCW Manhart - viewtopic.php?f=19&t=8096
Re: Onze eerste en elektrische E-Up met Up-dates
Weer een kleine upgrade
In plaats van het wc rolletje
In plaats van het wc rolletje