Hahaha, mooie uitdrukking... Het is iedere dag een heel klein beetje afzien hihiMikester schreef:Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. Ik vind t cool!
Ja, dat had ik nu eigenlijk ook wel een beetje verwacht maar ik ben er eigenlijk niet helemaal uit. Weet niet hoe ik het moet omschrijven.Mikester schreef:Ik gok dat de Up! rijdt als een kart
Het kart-gevoel heb ik tot nu toe toch niet echt gehad. Hij rijdt een stuk strakker dan voorheen maar het messcherp insturen en scheuren door de bochten is er toch niet helemaal. Dit heeft volgens mij met verschillende factoren te maken...
- hij stuurt naar mijn gevoel veel te licht en geeft daardoor ook wel wat weinig feedback door langs het toch goed in de hand liggende stuurtje. Het verschil met de Z4 is enorm, zo groot dat als ik met de Z4 rij na met de Up gereden te hebben, ik soms denk dat de servo van de BMW niet meer werkt , grappig eigenlijk want deze heeft dan nog drie standen (normal=licht sturen // sport=minder servo // sport+ weinig servo maar dat is heel normaal om snel te rijden)
- het induiken van de carrosserie in de bochten hangt ook voor een groot deel af van de stijfheid van de torsistangen. Ik heb de indruk dat deze zeer comfortabel zijn uitgevoerd maar ruimschoots voldoende voor de doorsnee Up-fahrer. Natuurlijk draagt dit niet bij tot de ideale feedback die je nodig hebt .
- de banden zijn ook nog niet goed ingereden en ik moet absoluut de bandenspanning eens nakijken want zou echt niet weten hoeveel ze er nu in de garage hebben ingedaan. Kan zijn dat deze iets harder mogen opgepompt worden en dit samen met de beschermlaag die er misschien nog op zit maakt dat de banden nog helemaal niet "plakken" zoals ze horen te doen.
- het is voor mij ook al eeuwen geleden dat ik nog met een auto met starre achteras heb gereden, nu dit is ook niet echt een verbetering voor de wegligging. Is wel beprijpelijk dat ie eronder zit want hij kost niks, en dus spaart geld, spaart gewicht en spaart plaats
Dit is nu ook maar een voorlopige nuchtere beschouwing over het sportieve karakter van deze gepimpte Up! Maar laten we niet vergeten dat dit helemaal geen bolide is maar gewoon een super stadswagentje dat veel meer in zijn mars heeft. Eigenlijk is bijna alles aan deze wagen boven mijn verwachtingen en ben dan ook enorm tevreden over mijn Upje
Om nu te zeggen dat ie geen comfort meer heeft zou ik zeker niet durven beweren hoor. Ik persoonlijk vind het comfort echt wel meevallen. Hij is stugger geworden, duikt veel minder door, zowel vooraan maar vooral ook achteraan en blijft een stuk platter in de bochten. Overall comfort is voor een kleine wagen met verlaagde veren en vooral ook met sportschokdempers nog zeer civiel, hij rijdt strak maar schokken worden toch redelijk goed gefilterd, best nog wel enig comfort. Enige nadeel van de ophanging is die starre achteras die toch af en toe eens iets ongefilterd laat voelen!Mikester schreef:Ik gok dat de Up! rijdt als een kart met het comfort van een stuiterbak.
Heb echt wel met andere dingen gereden waar helemaal geen comfort meer te bespeuren was, mijn GolfII bijvoorbeeld met verlaagde veren en gele verstelbare Koni's op 15 inch (dan spreken we van 1985 hahaha... echt kart!!... beenhard!!!... comfort niet bestaande!!!... ).
Hoop dat jullie er iets aan gehad hebben en als er nog vragen zijn laat maar komen