Volkswagen up tsi stage 1 van René
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13487
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Wooooow.klinkt super!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Bertjuh
- Vagling liefhebber
- Berichten: 925
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
- Locatie: Vriezenveen
- Contacteer:
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Zow.. klinkt dik zeg.. vooral dat prutteltje bij het overschakelen op de eerste sec van t filmpje..
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Vandaag(zaterdag) was het zo ver de montage dag van de milltek.
Om kwart voor 8 bij de afgesproken plek.
Samen met een goede kennis.
Gezien ik 75km moest rijden vanaf huis even 20 minuten laten afkoelen.
Hop de oude er onderuit.
Het meeste werk was de cat er onderuit en de nieuwe sportcat er onder.(ruim een uur)
Toen de catback er aan gemaakt.(35 minuten)
Het klonk mooier als verwacht soms zelfs een lekker plofje.
De eerste 300km zijn ook al gemaakt vandaag met het dakje open heerlijk genieten.
Hier de foto's:
Om kwart voor 8 bij de afgesproken plek.
Samen met een goede kennis.
Gezien ik 75km moest rijden vanaf huis even 20 minuten laten afkoelen.
Hop de oude er onderuit.
Het meeste werk was de cat er onderuit en de nieuwe sportcat er onder.(ruim een uur)
Toen de catback er aan gemaakt.(35 minuten)
Het klonk mooier als verwacht soms zelfs een lekker plofje.
De eerste 300km zijn ook al gemaakt vandaag met het dakje open heerlijk genieten.
Hier de foto's:
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Nice man! Klinkt echt heel vet en matched ook goed bij de auto. Klinkt ook weer anders deze combinatie. En het gaat nog mooier klinken als de uitlaat over een tijdje is ingebrand en goed heet is. Mooi spul
GTI DARK SILVER
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Net de ochtend goed besteed auto heerlijk gewassen.
Vingerafdrukken van het monteren van de uitlaat samen met straat vuil verwijderen.
Wat een heerlijk weertje.
Natuurlijk wat plaatjes er bij. Na 300km toch een motorstorings lampje.
Door de sportcat (200cells) ziet hij andere waardes.
Uiteraard wordt dit opgelost samen met het opnieuw chippen van de auto.
Stage2 noemen ze dat.
Heb voor nu maar een k&n inleg filter besteld als hij binnen is gaat hij samen met de turbo inlet gemonteerd worden.
Dit omdat de raceline filter nog lang duurt (corona)
Dan snel met software het lampje fixen.
Je merkt er trouwens niks van met rijden.
Vingerafdrukken van het monteren van de uitlaat samen met straat vuil verwijderen.
Wat een heerlijk weertje.
Natuurlijk wat plaatjes er bij. Na 300km toch een motorstorings lampje.
Door de sportcat (200cells) ziet hij andere waardes.
Uiteraard wordt dit opgelost samen met het opnieuw chippen van de auto.
Stage2 noemen ze dat.
Heb voor nu maar een k&n inleg filter besteld als hij binnen is gaat hij samen met de turbo inlet gemonteerd worden.
Dit omdat de raceline filter nog lang duurt (corona)
Dan snel met software het lampje fixen.
Je merkt er trouwens niks van met rijden.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Geweldig resultaat, ik word er enorm hebberig van!
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Ik ben benieuwd naar het resultaat en naar de lijn van de grafiek
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
VW golf GTI 409pk 532nm
- Bertjuh
- Vagling liefhebber
- Berichten: 925
- Lid geworden op: di 07 nov 2017, 19:38
- Locatie: Vriezenveen
- Contacteer:
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Wat een prachtige blinkende uitlaat.. Haast jammer dat het grootste gedeelte onder de auto zit..
Ook ik ben wel nieuwsgierig naar de lijn en cijfers.. voor hoeveel pk extra een uitlaat, een filter en een turbo inlet zorgen..
Ook ik ben wel nieuwsgierig naar de lijn en cijfers.. voor hoeveel pk extra een uitlaat, een filter en een turbo inlet zorgen..
Volkswagen Move Up! 60pk / Tornado Rood
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting
matzwart gewrapt bumperstuk / inbouw mistlampen / inbouw kofferbakverlichting
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13487
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Wat een geniaal mooie pijp zo! Echt schitterend. Ik ben wel geintrigeerd door die racingline turbo in laat pijp, doet die nog wat voor het geluid of iets anders?
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Geluid niks. Zorgt voor een iets betere air-flow vanwege de afwerking. Is ook beter bestand tegen hoge drukken en hoge temperaturen. Gaat zo ook veel langer mee dan rubber. Wordt vaak aangeschaft voor de heb omdat het ook wel leuk oogtTom Westendorp schreef: ↑zo 05 apr 2020, 19:07Wat een geniaal mooie pijp zo! Echt schitterend. Ik ben wel geintrigeerd door die racingline turbo in laat pijp, doet die nog wat voor het geluid of iets anders?
GTI DARK SILVER
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Ga mijn ervaring posten over de raceline intake.
Iemand via Instagram gesproken een duitser die zegt dat het inzuig geluid iets meer hoor baar is.
Maar we gaan het zien.
En uiteraard ga ik de grafiek hier delen.
Vandaag even met jd bellen hoor van veel mensen om mij heen ga daar is heen.
Iemand via Instagram gesproken een duitser die zegt dat het inzuig geluid iets meer hoor baar is.
Maar we gaan het zien.
En uiteraard ga ik de grafiek hier delen.
Vandaag even met jd bellen hoor van veel mensen om mij heen ga daar is heen.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Hmm het lijkt mij sterk dat het aanzuig geluid meer wordt. De diameter blijft hetzelfde van het inlaatkanaal waar het lucht wordt aangezogen, dus waar het luchtfilter is geplaats. Enkel een CAI of icm chippen veranderd het geluid. Daar zit nog wel enigzins verschil tussen.
Zo heeft de siliconen inlaat-slang van bv. Forge een grotere diameter dan het origineel, waardoor er meer lucht kan worden aangezogen. De inlet zit daar achter gemonteerd, is ook vrij kort en heeft dezelfde diameter als het origineel. Het gaat vooral om een verbeterde air-flow (De aangezogen lucht stroomt soepeler door het inlaatsysteem). Zou eerder denken dat de aansluiting net niet goed zit bij zijn Up:)
Zo heeft de siliconen inlaat-slang van bv. Forge een grotere diameter dan het origineel, waardoor er meer lucht kan worden aangezogen. De inlet zit daar achter gemonteerd, is ook vrij kort en heeft dezelfde diameter als het origineel. Het gaat vooral om een verbeterde air-flow (De aangezogen lucht stroomt soepeler door het inlaatsysteem). Zou eerder denken dat de aansluiting net niet goed zit bij zijn Up:)
GTI DARK SILVER
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Leek mij ook hoop dat ik het k&n inleg filter snel binnen krijg.NidayFright schreef: ↑ma 06 apr 2020, 14:07Hmm het lijkt mij sterk dat het aanzuig geluid meer wordt. De diameter blijft hetzelfde van het inlaatkanaal waar het lucht wordt aangezogen, dus waar het luchtfilter is geplaats. Enkel een CAI of icm chippen veranderd het geluid. Daar zit nog wel enigzins verschil tussen.
Zo heeft de siliconen inlaat-slang van bv. Forge een grotere diameter dan het origineel, waardoor er meer lucht kan worden aangezogen. De inlet zit daar achter gemonteerd, is ook vrij kort en heeft dezelfde diameter als het origineel. Het gaat vooral om een verbeterde air-flow (De aangezogen lucht stroomt soepeler door het inlaatsysteem). Zou eerder denken dat de aansluiting net niet goed zit bij zijn Up:)
Dan ga ik samen met jou uitleg de inlet monteren.
Uiteraard deel ik mij ervaaring over eventueel een verandering in geluid Tom.
En eventueel rij karakter verandering.
De uitlaat heeft echt al een enorm verschil gemaakt.
Waar je normaal dacht van bij de 100/110 is de meeste fut er uit.
Nu blijft hij door trekken tot 140/150.
Ook heb ik een iets betere gas reactie.
Het blijft een up natuurlijk maar hij is erg speels geworden.
Ook de verbruiks meter geeft een beter verbruik.(bij constante snelheid)
Tot zo ver mijn ervaaring.
Hopelijk vinden jullie het leuk (niet te veel updates?)dan blijf ik lekker foto's en ervaringen posten
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13487
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Nooit teveel updates! Super gaaf project!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Inderdaad, laat maar komen
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
De motor heeft natuurlijk minder tegendruk door de racecat daardoor draait de turbo ook wat soepelerDown schreef: ↑ma 06 apr 2020, 21:05Leek mij ook hoop dat ik het k&n inleg filter snel binnen krijg.NidayFright schreef: ↑ma 06 apr 2020, 14:07Hmm het lijkt mij sterk dat het aanzuig geluid meer wordt. De diameter blijft hetzelfde van het inlaatkanaal waar het lucht wordt aangezogen, dus waar het luchtfilter is geplaats. Enkel een CAI of icm chippen veranderd het geluid. Daar zit nog wel enigzins verschil tussen.
Zo heeft de siliconen inlaat-slang van bv. Forge een grotere diameter dan het origineel, waardoor er meer lucht kan worden aangezogen. De inlet zit daar achter gemonteerd, is ook vrij kort en heeft dezelfde diameter als het origineel. Het gaat vooral om een verbeterde air-flow (De aangezogen lucht stroomt soepeler door het inlaatsysteem). Zou eerder denken dat de aansluiting net niet goed zit bij zijn Up:)
Dan ga ik samen met jou uitleg de inlet monteren.
Uiteraard deel ik mij ervaaring over eventueel een verandering in geluid Tom.
En eventueel rij karakter verandering.
De uitlaat heeft echt al een enorm verschil gemaakt.
Waar je normaal dacht van bij de 100/110 is de meeste fut er uit.
Nu blijft hij door trekken tot 140/150.
Ook heb ik een iets betere gas reactie.
Het blijft een up natuurlijk maar hij is erg speels geworden.
Ook de verbruiks meter geeft een beter verbruik.(bij constante snelheid)
Tot zo ver mijn ervaaring.
Hopelijk vinden jullie het leuk (niet te veel updates?)dan blijf ik lekker foto's en ervaringen posten
VW Up TSI 153pk 258nm
VW golf GTI 409pk 532nm
VW golf GTI 409pk 532nm
- NidayFright
- Donateur member
- Berichten: 568
- Lid geworden op: vr 07 dec 2018, 16:44
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Ik heb het puur over het inlaatsysteem zelf en met name de turbo inlet. Los van de andere onderdelen downpipe, chippen etc. Weet verder niet wat de zogenaamde 'duitser' aan z'n Up heeft veranderd. Daarom vermelde ik even los daarvan dat enkel chippen bv en icm met al verschil geeft. Ik ben mij er van bewust dat alleen al een downpipe, grotere diameter uitlaat etc. effect heeft op meerdere aspecten. Ik doelde alleen op de siliconen inlet:)
Zoals René tot nu toe zijn Up heeft aangepast, is ook de manier om prestaties etc van de motor te verbeteren
Zoals René tot nu toe zijn Up heeft aangepast, is ook de manier om prestaties etc van de motor te verbeteren
GTI DARK SILVER
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Dit is de duitser zie zijn filmpje nu ook hier.NidayFright schreef: ↑di 07 apr 2020, 16:59Ik heb het puur over het inlaatsysteem zelf en met name de turbo inlet. Los van de andere onderdelen downpipe, chippen etc. Weet verder niet wat de zogenaamde 'duitser' aan z'n Up heeft veranderd. Daarom vermelde ik even los daarvan dat enkel chippen bv en icm met al verschil geeft. Ik ben mij er van bewust dat alleen al een downpipe, grotere diameter uitlaat etc. effect heeft op meerdere aspecten. Ik doelde alleen op de siliconen inlet:)
Zoals René tot nu toe zijn Up heeft aangepast, is ook de manier om prestaties etc van de motor te verbeteren
https://youtu.be/xgk3CZpecjM
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
Re: Volkswagen up tsi stage 1 van René
Nu naar heel veel mooie berichten gestrand met de up.
Klem ring van de downpipe los gegaan en pakking is totaal weg.
Eerst zelf proberen op te lossen maar zonder brug is niet te doen.
Dus toen op de kar er mee. Nu wordt het opgelost bij de vw dealer.
Klem ring van de downpipe los gegaan en pakking is totaal weg.
Eerst zelf proberen op te lossen maar zonder brug is niet te doen.
Dus toen op de kar er mee. Nu wordt het opgelost bij de vw dealer.
Exen.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.
2012 high up 75pk 194000 km.
2017 high up 151pk 83000km.
2019 polo 1.0 tsi 140 pk 63000km
2021 up gti 115pk 27000km
2013 high up 60pk. 303000km
Huidige:
Crosse up! Tsi 90pk. Gezinswerkpaard.