![Shocked :shock:](./images/smilies/icon/eek.gif)
Respect voor wat je allemaal hebt gedaan aan die Up, echt klasse!
![Clapping :clap:](./images/smilies/icon_clap.gif)
Hoe heb je al die kennis opgedaan over al die systemen en dat programmeren? Vanuit hobby? Of ben je een geschoold auto elektronicaspecialist?
Ik dacht dat ie nog stock 60pk was. Vooruit bijna factor 5,5 dan maar.
Ik kwam je project al tegen op Facebook. Welke spoiler is dat? Is deze eventueel los te koop?iichel schreef: ↑ma 05 dec 2022, 15:12Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik ben van plan m'n up te gaan verkopen
Maar wel wat mooie foto's gemaakt alvast voor de advertentie
https://imgur.com/a/mhbItEc
De B7 zou ik overslaan. Dat is gewoon een gefacelifte B6. De B8 is veel mooier en rijdt ook een stuk beter.iichel schreef: ↑di 06 dec 2022, 09:21Ja dat is ook zo hoor, tenzij ik de loterij win zal ik nooit een Audi kopen, laat staan een RS. Dan heb ik veel liever een Skoda, Seat of VW. Ja, ik blijf VAG om een of andere reden wel trouwMaar dan zou ik weer nooit een Golf kopen. Ik wil graag een ruimere auto, wellicht zelfs als daily, en ik vind de passat b7, maar nog meer de b8, gewoon een prachtige auto.
In m'n Polo TDI heb ik op moment van schrijven een pk'tje of 190-200 en een slordige 450nm aan koppel. Da's ruim voldoende op een auto die net iets meer dan 1150kg weegt (droog). De up met z'n 75pk is een leuk karretje, 60pk was ook prima geweest want de toerenteller komt nooit voorbij de 4. De lol van de up is dat je, bij wijze van, vol gas door de bochten kunt gaan terwijl je met de Polo daar wel 3x over nadenkt.
En met de Up en de Polo vind ik dat ik twee mooie auto's heb gemaakt met letterlijk full options in geval van de Up. De Polo mist metallic lak en een panoramadak, twee dingen die ze nooit zal krijgen. Maar het zijn voor mij twee dezelfde auto's, een kleine, praktische auto waar je lol in kan hebben. En met de Up! heb ik echt het gevoel, deze is klaar, missie voltooid, tijdje mooi reclame mee kunnen maken, veel mensen mee blij gemaakt als leenauto voor m'n bedrijf. En nu door.
Achteraf erin gelepeld? In de Polo is de 2.0 TDI naar mijn weten nooit in gehangen. 2260 erin en DPF eruit, de juiste pomp heb je al. Volgens mij haal je dan bijna 300pk eruit.iichel schreef: ↑di 06 dec 2022, 17:56in mijn polo ligt een CFGB motor (2.0 TDI CR 170pk van de mk6 GTD) met darkside intercooler, CP3 pomp en CR170 turbo. als je er veel meer pk's uit wilt halen dan moet je het roetfilter eraf halen en daar heb ik niet zo veel trek in. maar wel overal vermogen, ongeacht versnelling en toerental. versnellingsbak is een dq250 dus die houdt het wel vol tot 500nm.
versnellingsbakken upgraden op mqb is een stukkie lastiger omdat de immo daar tegenwoordig ook in zit, maar een 1.8 TSI zou toch wel een DQ250 moeten, of een DQ381. onvoorstelbaar dat ze die geknepen hebben tot 250nm.