De 'Dub' Up

Laat hier je nieuwe trots zien.
Gebruikersavatar
sas
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 05 nov 2017, 12:45

De 'Dub' Up

Bericht door sas » ma 15 mar 2021, 10:37

Beste allemaal,

Ik had mij al even 'voorgesteld' in het betreffende topic (na 6 jaar in bezit haha), maar ik vond dat mijn Dub Up hier ook thuis hoorde.
Ik rij al bijna 6 jaar in mijn Move Up van 2012 en heb veel gehad aan het forum. Het Up tijdperk begon voor mij in 2015 om na grote dure auto's nu maar is even een tijdje goedkoop te gaan rijden. Dat is ronduit gelukt. Gekocht op 33.000km en staat nu op 83.000km. Van de week zag ik een Up met bijna 400.000km bij Huiskes-Kokkeler dus angstig als ik ben, hij kan nog wel even mee!
Mijn eisen waren simpel. 3-deurs, zilver metallic en airco.

Ik heb in de tijd de gloeilampen achter vervangen en een aantal weken geleden de bekende airbag schakelaar van de bijrijderskant laten vervangen. De windgeleiding lip onder de voorbumper was los in het midden. Deze heb ik vastgezet met ruitenkit. Voor de rest niks gehad behalve onderhoud bij de dealer. De lak en het interieur is nog als nieuw. Soms lastig in de 1e versnelling krijgen heb ik vanaf het begin, ik heb er geen last van. En ja, tot verbazing van velen, ik ben erg zuinig op de Up!
Ik vind de Up heel fijn rijden, met name op de snelweg. Vrij stil, laag toerental, relatief comfortabel, goede rechtuit stabiliteit, het gevoel in een grotere auto te zitten en het is een degelijk geheel. Dashboard vind ik ook mooi en simpel. Voor mij is het de nieuwe Kever, of ‘Volkswagen’. Dit alles maakte de auto voor mij als een blijvertje...
Het Up-graden begon een jaar of 3 geleden met het aanbrengen van een cruise control en middenarmsteun. Vorig jaar heb ik besloten hem wat up te leuken i.p.v. een andere auto te kopen, want dit was eigenlijk het plan, en soms nog steeds. Ik kom echter steeds tot de conclusie: ik wil wel een andere auto maar ik wil deze niet kwijt :lol: Mijn trouwe beestje! Vandaar dat ik mijn Up de Dub Up noem, en dit staat dan ook op het plaatje op de zijkant van de auto (deur).
Overigens is het bij elk merk en type wel wat... altijd als ik auto's zoek en Google, dan kom ik weer zoveel problemen tegen dat ik denk nee, nog maar even niet. Bang voor spijt? Zou zo maar kunnen ja...

De Up-grades bestaan uit het volgende:

-ramen achter laten tinten in de 'origine kleur'
-originele chromen strips zijkant en achterkant (black/white Up)
-originele chromen spiegelkappen (black/white Up)
-imitatie GTI velgen 16 inch. Deze vind ik zelf geweldig staan en het rijd ook nog comfortabel met de Bridgestone Turanza (zachte wang) in de 185 maat, en ze staan mooi i.c.m. het vanaf fabriek iets verlaagde onderstel (Bluemotion)
-originele cruise control met board computer functies (onmisbaar nu ik weer meer km's rijd)
-middenarmsteun
-E-Up binnen wielkuipen achter gemonteerd en aan de binnenzijde van de auto achter ook nog extra isolatie
aangebracht. Je hoort nu feitelijk niks meer achter ( met dank aan het forum)
- originele motorkap isolatie plaat
-‘US’ style koplamp stickers
-de achtergrond van het VW logo op de neus heb ik glans zwart gemaakt. Het springt er wat meer uit
-dagrijverlichting vervangen door oranje t20 lampjes. Ik heb dit ook op mijn motoren en vind die Amerikaanse runninglights altijd
erg mooi. Het is illegaal op deze manier ja.

Planning is mijn reserve wiel (die ik over heb) te plaatsen in de kofferbak i.p.v. die spuitbus prut (vandaag geregeld, schuimbak gevonden 8-) )
Heel misschien nog wat isolatie vóór en in dakhemel, maar ik denk dat het prima is zo eigenlijk.
Voor de rest vind ik het goed zo, naar mijn idee heeft de Up een chique/sportieve uitstraling.

En iedereen nogmaals bedankt die zoveel waardevolle tips hebben gepost.
Bijlagen
up z forum.jpg

Gebruikersavatar
Habenero TSI
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41

Re: De 'Dub' Up

Bericht door Habenero TSI » ma 15 mar 2021, 21:58

sas schreef:
ma 15 mar 2021, 10:37
Beste allemaal,

Ik had mij al even 'voorgesteld' in het betreffende topic (na 6 jaar in bezit haha), maar ik vond dat mijn Dub Up hier ook thuis hoorde.
Ik rij al bijna 6 jaar in mijn Move Up van 2012 en heb veel gehad aan het forum. Het Up tijdperk begon voor mij in 2015 om na grote dure auto's nu maar is even een tijdje goedkoop te gaan rijden. Dat is ronduit gelukt. Gekocht op 33.000km en staat nu op 83.000km. Van de week zag ik een Up met bijna 400.000km bij Huiskes-Kokkeler dus angstig als ik ben, hij kan nog wel even mee!
Mijn eisen waren simpel. 3-deurs, zilver metallic en airco.

Ik heb in de tijd de gloeilampen achter vervangen en een aantal weken geleden de bekende airbag schakelaar van de bijrijderskant laten vervangen. De windgeleiding lip onder de voorbumper was los in het midden. Deze heb ik vastgezet met ruitenkit. Voor de rest niks gehad behalve onderhoud bij de dealer. De lak en het interieur is nog als nieuw. Soms lastig in de 1e versnelling krijgen heb ik vanaf het begin, ik heb er geen last van. En ja, tot verbazing van velen, ik ben erg zuinig op de Up!
Ik vind de Up heel fijn rijden, met name op de snelweg. Vrij stil, laag toerental, relatief comfortabel, goede rechtuit stabiliteit, het gevoel in een grotere auto te zitten en het is een degelijk geheel. Dashboard vind ik ook mooi en simpel. Voor mij is het de nieuwe Kever, of ‘Volkswagen’. Dit alles maakte de auto voor mij als een blijvertje...
Het Up-graden begon een jaar of 3 geleden met het aanbrengen van een cruise control en middenarmsteun. Vorig jaar heb ik besloten hem wat up te leuken i.p.v. een andere auto te kopen, want dit was eigenlijk het plan, en soms nog steeds. Ik kom echter steeds tot de conclusie: ik wil wel een andere auto maar ik wil deze niet kwijt :lol: Mijn trouwe beestje! Vandaar dat ik mijn Up de Dub Up noem, en dit staat dan ook op het plaatje op de zijkant van de auto (deur).
Overigens is het bij elk merk en type wel wat... altijd als ik auto's zoek en Google, dan kom ik weer zoveel problemen tegen dat ik denk nee, nog maar even niet. Bang voor spijt? Zou zo maar kunnen ja...

De Up-grades bestaan uit het volgende:

-ramen achter laten tinten in de 'origine kleur'
-originele chromen strips zijkant en achterkant (black/white Up)
-originele chromen spiegelkappen (black/white Up)
-imitatie GTI velgen 16 inch. Deze vind ik zelf geweldig staan en het rijd ook nog comfortabel met de Bridgestone Turanza (zachte wang) in de 185 maat, en ze staan mooi i.c.m. het vanaf fabriek iets verlaagde onderstel (Bluemotion)
-originele cruise control met board computer functies (onmisbaar nu ik weer meer km's rijd)
-middenarmsteun
-E-Up binnen wielkuipen achter gemonteerd en aan de binnenzijde van de auto achter ook nog extra isolatie
aangebracht. Je hoort nu feitelijk niks meer achter ( met dank aan het forum)
- originele motorkap isolatie plaat
-‘US’ style koplamp stickers
-de achtergrond van het VW logo op de neus heb ik glans zwart gemaakt. Het springt er wat meer uit
-dagrijverlichting vervangen door oranje t20 lampjes. Ik heb dit ook op mijn motoren en vind die Amerikaanse runninglights altijd
erg mooi. Het is illegaal op deze manier ja.

Planning is mijn reserve wiel (die ik over heb) te plaatsen in de kofferbak i.p.v. die spuitbus prut (vandaag geregeld, schuimbak gevonden 8-) )
Heel misschien nog wat isolatie vóór en in dakhemel, maar ik denk dat het prima is zo eigenlijk.
Voor de rest vind ik het goed zo, naar mijn idee heeft de Up een chique/sportieve uitstraling.

En iedereen nogmaals bedankt die zoveel waardevolle tips hebben gepost.
Nette 'Dub'UP! :clap:
Wat is het verschil aan de E-UP binnenwiel kuipen achter?
Wat zijn US’ style koplamp stickers?
Over die isolatie vóór en in de dakhemel, als je iets toch los haalt zal ik altijd aanbevelen om er gelijk wat te plaatsen.
Als je toch wat over heb en je heb nog een plekje waar je het zo kan plaatsen zou ik het ook doen.
Zou me dakhemel er zelf niet voor loshalen, maar zou ook niet weten hoe.
Heb hiervoor voornamelijk ook grotere (duurdere) auto's gehad maar vind de UP! gewoon erg fijn rijden.
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled

Gebruikersavatar
sas
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 05 nov 2017, 12:45

Re: De 'Dub' Up

Bericht door sas » di 16 mar 2021, 10:14

Achterzijde:
Bijlagen
up achter forum.jpg

Gebruikersavatar
sas
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 05 nov 2017, 12:45

Re: De 'Dub' Up

Bericht door sas » di 16 mar 2021, 10:23

[/quote]

Nette 'Dub'UP! :clap:
Wat is het verschil aan de E-UP binnenwiel kuipen achter?
Wat zijn US’ style koplamp stickers?
Over die isolatie vóór en in de dakhemel, als je iets toch los haalt zal ik altijd aanbevelen om er gelijk wat te plaatsen.
Als je toch wat over heb en je heb nog een plekje waar je het zo kan plaatsen zou ik het ook doen.
Zou me dakhemel er zelf niet voor loshalen, maar zou ook niet weten hoe.
Heb hiervoor voornamelijk ook grotere (duurdere) auto's gehad maar vind de UP! gewoon erg fijn rijden.
[/quote]

Dank, ben er zelf ook wel tevreden over.

Tot aan de facelift had de Up geen wielkuipen achter, jij dus wel zo te zien aan je avatar. Dus vandaar gemonteerd, scheelt een hoop suizen, regengeluid en getik van steentjes.

De koplamp stickers is wat je ziet op de foto :) Gewoon oranje stickers op de zijkant van de koplamp.

Ja de Up rijd bijzonder goed tov de grotere auto's die ik reed. En tot nu toe past alles erin, vorig jaar zelfs een huis voordeur vervoerd :)

Gebruikersavatar
sas
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 05 nov 2017, 12:45

Re: De 'Dub' Up

Bericht door sas » di 16 mar 2021, 10:53

@Habenero, mooie Up heb je ook! Heb ff op je pagina gekeken.
Merk jij verschil met de ontdreunings platen aan de voorzijde? En kon je ze ver naar boven trekken tot achter het dashboard bijvoorbeeld?

Gebruikersavatar
Habenero TSI
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41

Re: De 'Dub' Up

Bericht door Habenero TSI » di 16 mar 2021, 12:15

sas schreef:
di 16 mar 2021, 10:53
@Habenero, mooie Up heb je ook! Heb ff op je pagina gekeken.
Merk jij verschil met de ontdreunings platen aan de voorzijde? En kon je ze ver naar boven trekken tot achter het dashboard bijvoorbeeld?
Ontdreunings platen aan de voorzijde merk ik weinig van, zat orgineel al isolatie.
Was meer het geval dat ik wat over had en dat ik het daar makkelijk kon plaatsen en zal vast wel wat helpen tegen rijgeluiden en steentjes.
Kon het niet ver onder het dashboard doortrekken en ook maar een klein stukje naar de zijkant, heb ook niets gedemonteerd ervoor alleen bekleding en isolatie aan de kant getrokken.
Bij een oudere mii zit orgineel geen isolatie dus bij jouwe mogelijk ook niet en dan zal het meer schelen.
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled

Gebruikersavatar
sas
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 05 nov 2017, 12:45

Re: De 'Dub' Up

Bericht door sas » di 16 mar 2021, 12:43

Habenero TSI schreef:
di 16 mar 2021, 12:15
sas schreef:
di 16 mar 2021, 10:53
@Habenero, mooie Up heb je ook! Heb ff op je pagina gekeken.
Merk jij verschil met de ontdreunings platen aan de voorzijde? En kon je ze ver naar boven trekken tot achter het dashboard bijvoorbeeld?
Ontdreunings platen aan de voorzijde merk ik weinig van, zat orgineel al isolatie.
Was meer het geval dat ik wat over had en dat ik het daar makkelijk kon plaatsen en zal vast wel wat helpen tegen rijgeluiden en steentjes.
Kon het niet ver onder het dashboard doortrekken en ook maar een klein stukje naar de zijkant, heb ook niets gedemonteerd ervoor alleen bekleding en isolatie aan de kant getrokken.
Bij een oudere mii zit orgineel geen isolatie dus bij jouwe mogelijk ook niet en dan zal het meer schelen.
Dank, bij mij zit er wél isolatie. Wel apart dat het bij de Mii niet zit... Weer wat geleerd.
Ach, de Up is behoorlijk stil hoor, eea is sterk afhankelijk van wind, regen en wegdek. Voor zo'n auto is het al een hele prestatie.

Gebruikersavatar
Habenero TSI
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41

Re: De 'Dub' Up

Bericht door Habenero TSI » di 16 mar 2021, 17:36

sas schreef:
di 16 mar 2021, 12:43
Habenero TSI schreef:
di 16 mar 2021, 12:15
sas schreef:
di 16 mar 2021, 10:53
@Habenero, mooie Up heb je ook! Heb ff op je pagina gekeken.
Merk jij verschil met de ontdreunings platen aan de voorzijde? En kon je ze ver naar boven trekken tot achter het dashboard bijvoorbeeld?
Ontdreunings platen aan de voorzijde merk ik weinig van, zat orgineel al isolatie.
Was meer het geval dat ik wat over had en dat ik het daar makkelijk kon plaatsen en zal vast wel wat helpen tegen rijgeluiden en steentjes.
Kon het niet ver onder het dashboard doortrekken en ook maar een klein stukje naar de zijkant, heb ook niets gedemonteerd ervoor alleen bekleding en isolatie aan de kant getrokken.
Bij een oudere mii zit orgineel geen isolatie dus bij jouwe mogelijk ook niet en dan zal het meer schelen.
Dank, bij mij zit er wél isolatie. Wel apart dat het bij de Mii niet zit... Weer wat geleerd.
Ach, de Up is behoorlijk stil hoor, eea is sterk afhankelijk van wind, regen en wegdek. Voor zo'n auto is het al een hele prestatie.
Ik weet het slechts van 1 mii, van de eerste serie met kleurverschil aan de voorzijde.
Dus mogelijk niet bij iedere mii dat het nie zit.
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2839
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: De 'Dub' Up

Bericht door Autheo » di 16 mar 2021, 17:54

Habenero TSI schreef:
di 16 mar 2021, 17:36
Ik weet het slechts van 1 mii, van de eerste serie met kleurverschil aan de voorzijde.
Dit hoor ik voor het eerst: "een Mii serie met kleurverschil aan de voorzijde". Wat voor kleurverschil was dat dan?

Gebruikersavatar
Habenero TSI
Vagling liefhebber
Berichten: 173
Lid geworden op: ma 17 aug 2020, 21:41

Re: De 'Dub' Up

Bericht door Habenero TSI » di 16 mar 2021, 21:04

Autheo schreef:
di 16 mar 2021, 17:54
Habenero TSI schreef:
di 16 mar 2021, 17:36
Ik weet het slechts van 1 mii, van de eerste serie met kleurverschil aan de voorzijde.
Dit hoor ik voor het eerst: "een Mii serie met kleurverschil aan de voorzijde". Wat voor kleurverschil was dat dan?
Dat staat los van elkaar
Het is een mii van de eerste serie, mogelijk toen nog geen isolatie bij de voorste wielkuipen.
En heeft kleurverschil doordat later iets opnieuw gespoten is, mogelijk toen gedemonteerd en niet meer teruggeplaatst
Habenero Orange VW UP! TSI Full options.
My other VAG ride is a 1078 CC aircooled

Gebruikersavatar
sas
Forum newbie
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 05 nov 2017, 12:45

Re: De 'Dub' Up

Bericht door sas » wo 17 mar 2021, 00:26

Habenero TSI schreef:
di 16 mar 2021, 21:04
Autheo schreef:
di 16 mar 2021, 17:54
Habenero TSI schreef:
di 16 mar 2021, 17:36
Ik weet het slechts van 1 mii, van de eerste serie met kleurverschil aan de voorzijde.
Dit hoor ik voor het eerst: "een Mii serie met kleurverschil aan de voorzijde". Wat voor kleurverschil was dat dan?
Dat staat los van elkaar
Het is een mii van de eerste serie, mogelijk toen nog geen isolatie bij de voorste wielkuipen.
En heeft kleurverschil doordat later iets opnieuw gespoten is, mogelijk toen gedemonteerd en niet meer teruggeplaatst
Ik denk persoonlijk dat laatste. Schadeherstel en geen terugplaatsing.
Los hiervan merk ik sowieso vaak verschil in geluid in dezelfde type auto’s. Er hoeft maar een rubber niet helemaal goed te zitten of gecupte / gehorige banden te hebben en er is een groot verschil.
Nou ben ik ook wel een piepert daarin, maar ik vind zelf een stillere auto een groot onderdeel van het comfort. Ik rij zelfs vaak zonder radio aan naar huis.
In tegenstelling tot vroeger, hoe meer herrie hoe beter 😀

Plaats reactie