Is dit de nieuwe ID 1 als opvolger voor de up! ?
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Is dit de nieuwe ID 1 als opvolger voor de up! ?
Duidelijk is dat de up! gaat verdwijnen, en dat Volkswagen de ID serie ook naar beneden toe gaat uitbreiden.
Wordt dit de ID1 als opvolger voor de up!?
Hier kun je er meer over lezen:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... der-id3/
Wordt dit de ID1 als opvolger voor de up!?
Hier kun je er meer over lezen:
https://www.autoweek.nl/autonieuws/arti ... der-id3/
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Is dit de nieuwe ID 1 als opvolger voor de up! ?
Wat een foeilelijk ding! Zelfs als ik hem gratis kreeg zou ik hem weer verkopen
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Is dit de nieuwe ID 1 als opvolger voor de up! ?
Ik vind de huidige up! ook veel mooier, maar als ze mij deze cadeau zouden doen denk ik dat ik er toch zeker gebruik van zal maken. Als je er lekker in zit, zie je toch de buitenkant nietUp!grade TSI schreef: ↑zo 29 nov 2020, 21:04Wat een foeilelijk ding! Zelfs als ik hem gratis kreeg zou ik hem weer verkopen
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- mk1992
- Vagling liefhebber
- Berichten: 362
- Lid geworden op: ma 13 aug 2018, 20:23
- Locatie: Beek, Limburg
- Contacteer:
Re: Is dit de nieuwe ID 1 als opvolger voor de up! ?
Tis ook maar een tekening vanuit Autoweek.Up!grade TSI schreef: ↑zo 29 nov 2020, 21:04Wat een foeilelijk ding! Zelfs als ik hem gratis kreeg zou ik hem weer verkopen
Maar als iemand zegt dat dit lijkt op een ID.3 die tussen twee liftdeuren gekomen is snap ik het.
De goedkoopst rijdende Up! van ze allemaal
LPG all the way
(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html
Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699
LPG all the way
(03-12-20) Verbruik 1:17,29 - 5,78 / 100km
Brandstofkosten €2,30 / 100km
Bron: https://www.spritmonitor.de/en/detail/961188.html
Bekijk ook: https://www.eurobilltracker.com/?referer=168699
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Is dit de nieuwe ID 1 als opvolger voor de up! ?
Ga er maar vanuit dat dit hem wordt. Zodra deze Id.1 er is kan Volkswagen het geldverslindende up! Project staken. Er zal onder de huidige regelgeving nooit meer een opvolger met benzinemotor komen. De up! Kost op dit moment geld door zijn uitstoot dus reken maar dat Volkswagen liever gisteren dan vandaag de stekker eruit trekt.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Is dit de nieuwe ID 1 als opvolger voor de up! ?
Als je googelt op ID1 (of ID2?) kom je ook plaatjes tegen waarop de auto een haar beter uitziet. Hoop maar een ding namelijk dat ik mijn e-up niet in de prak rij voordat de ID1/ID2 er is. Even ervan uitgaande dat hij hetzelfde biedt als de e-up voor minder geld. Er wordt gesproken over 20.000 euro en dat is alweer 3000 minder dan bij de e-up. Dan nog 4000 euro subsidie en hij is al goedkoper dan een wat luxere benzine up.
De benzine up was de op een na fijnste auto die ik ooit gereden heb, de e-up de fijnste.
De benzine up was de op een na fijnste auto die ik ooit gereden heb, de e-up de fijnste.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Is dit de nieuwe ID 1 als opvolger voor de up! ?
Die 20.000 Euro lijkt mij, zoals tot nog toe altijd bij het gissen naar de prijzen van nieuwe EV's, erg wishfull thinking. En die 4000 euro subsidie was maar voor een handjevol weggelegd, dus het zal dan elke weer de vraag zijn hoe snel je daarbij achter het net vist.Gert schreef: ↑di 01 dec 2020, 12:53Als je googelt op ID1 (of ID2?) kom je ook plaatjes tegen waarop de auto een haar beter uitziet. Hoop maar een ding namelijk dat ik mijn e-up niet in de prak rij voordat de ID1/ID2 er is. Even ervan uitgaande dat hij hetzelfde biedt als de e-up voor minder geld. Er wordt gesproken over 20.000 euro en dat is alweer 3000 minder dan bij de e-up. Dan nog 4000 euro subsidie en hij is al goedkoper dan een wat luxere benzine up.
De benzine up was de op een na fijnste auto die ik ooit gereden heb, de e-up de fijnste.
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Is dit de nieuwe ID 1 als opvolger voor de up! ?
Als je bijvoorbeeld naar onderstaande plaatjes kijkt, daar kan ik dan wel aan wennen.
Zien er i.i.g. een stuk beter uit dan die tekeningen van Autoweek m.i.
Zien er i.i.g. een stuk beter uit dan die tekeningen van Autoweek m.i.
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
Re: Is dit de nieuwe ID 1 als opvolger voor de up! ?
Ja, de toekomst is natuurlijk onzeker. Daarbij moet je ook nog bedenken dat VW 5000 euro toelegt op elke voor 23000 euro verkochte e-up. Zo bezien lijkt 20.000 wel ver weg. Toch ben ik wel optimistisch de batterij prijs is een substantieel deel van de prijs van een e-auto en daar zit een prijsdaling in waar het einde nog niet van in zicht is. Bvb 2013, 900$/kwh en in 2019, 140$/kwh. De verwachting is dat dit in 2023 tot bvb 80$/kwh gedaald zal zijn. Een batterij van 30kwh kost dan nog maar iets van 2.500$.Autheo schreef: ↑di 01 dec 2020, 17:47Die 20.000 Euro lijkt mij, zoals tot nog toe altijd bij het gissen naar de prijzen van nieuwe EV's, erg wishfull thinking. En die 4000 euro subsidie was maar voor een handjevol weggelegd, dus het zal dan elke weer de vraag zijn hoe snel je daarbij achter het net vist.Gert schreef: ↑di 01 dec 2020, 12:53Als je googelt op ID1 (of ID2?) kom je ook plaatjes tegen waarop de auto een haar beter uitziet. Hoop maar een ding namelijk dat ik mijn e-up niet in de prak rij voordat de ID1/ID2 er is. Even ervan uitgaande dat hij hetzelfde biedt als de e-up voor minder geld. Er wordt gesproken over 20.000 euro en dat is alweer 3000 minder dan bij de e-up. Dan nog 4000 euro subsidie en hij is al goedkoper dan een wat luxere benzine up.
De benzine up was de op een na fijnste auto die ik ooit gereden heb, de e-up de fijnste.
Voor mij zou het niet uitmaken: bij de 18 kwh en 28.000 euro die de e-up kostte in 2014 dacht ik al "hebbe hebbbe" maar ook "ik zal gek zijn als ik hem koop". De 23.000 en 32kwh van 2020 vond ik al een soort koopje mede dankzij de pon subsidie van 3000 euro. De meeste mensen die dat bedrag uitgeven aan een auto zullen afhaken op de status van de e-up. Volgens mij willen zowel mannen als vrouwen er eigenlijk zelfs niet dood in gevonden worden. Ofwel: voor dat geld willen ze liever een dikke auto. Ze hebben vast gelijk want zij zijn met meer. Begrijpen doe ik het niet.
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Is dit de nieuwe ID 1 als opvolger voor de up! ?
Het onderste plaatje (die groene) lijkt mij nog wel het formaatje up!, maar die bovenste gele lijkt mij toch tenminste het formaat van de polo hebben. Dus die onderste misschien de ID1 en de bovenste de ID2? Zolang de tekenaars fantaseren, en VW zelf niet met informatie komt, blijft het gissen.Up!grade TSI schreef: ↑di 01 dec 2020, 22:07Als je bijvoorbeeld naar onderstaande plaatjes kijkt, daar kan ik dan wel aan wennen.
Zien er i.i.g. een stuk beter uit dan die tekeningen van Autoweek m.i.
VW-ID-1-169FullWidth-6a4bf29e-1691346.jpg
VW-ID-1-169FullWidth-6a4bf29e-1691346.jpg
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
Re: Is dit de nieuwe ID 1 als opvolger voor de up! ?
Nog een gis die je via google kunt vinden: ID1 en ID2 zijn hetzelfde, nl de kleinste nieuwe e-auto van VW. De maten die je daarbij dan hoort zijn maten die tussen die van de up en de polo inliggen. Deze gis lijkt mij de beste
e-up style (2020) dark silver met winter pakket + armsteun, daarvoor high-up (2014)