Het wordt na 6 jaar tijd om voor te stellen
Geplaatst: za 13 mar 2021, 20:26
Hallo allemaal,
Ik probeer het kort te houden
Ik rij al bijna 6 jaar in mijn Move Up en heb veel gehad aan het forum. Het Up tijdperk begon voor mij in 2015 om na grote dure auto's nu maar is even een tijdje goedkoop te gaan rijden. Dat is ronduit gelukt. Gekocht op 33.000km en staat nu op 83.000km. Van de week zag ik een Up met bijna 400.000km bij Huiskes-Kokkeler dus angstig als ik ben, hij kan nog wel even mee! De link van Huiskes zal ik onder dit bericht plaatsen.
Mijn eisen waren simpel. 3-deurs, zilver metallic en airco.
Ik heb in de tijd de gloeilampen achter vervangen en een aantal weken geleden de bekende airbag schakelaar van de bijrijderskant laten vervangen. De windgeleiding lip onder de voorbumper was los in het midden. Deze heb ik vastgezet met ruitenkit. Voor de rest niks gehad behalve onderhoud bij de dealer. De lak en het interieur is nog als nieuw. Soms lastig in de 1e versnelling krijgen heb ik vanaf het begin, ik heb er geen last van. En ja, tot verbazing van velen, ik ben erg zuinig op de Up!
Ik vind de Up heel fijn rijden, met name op de snelweg. Vrij stil, laag toerental, relatief comfortabel, goede rechtuit stabiliteit, het gevoel in een grotere auto te zitten en het is een degelijk geheel. Dashboard vind ik ook mooi en simpel. Voor mij is het de nieuwe Kever, of ‘Volkswagen’.
Het Up-graden begon een jaar of 3 geleden met het aanbrengen van een cruise control en middenarmsteun. Vorig jaar heb ik besloten hem wat up te leuken i.p.v. een andere auto te kopen, want dit was eigenlijk het plan, en soms nog steeds. Ik kom echter steeds tot de conclusie: ik wil wel een andere auto maar ik wil deze niet kwijt Mijn trouwe beestje!
Overigens is het bij elk merk en type wel wat... altijd als ik auto's zoek en Google, dan kom ik weer zoveel problemen tegen dat ik denk nee, nog maar even niet. Bang voor spijt? Zou zo maar kunnen ja...
De Up-grades bestaan uit het volgende:
-ramen achter laten tinten in de 'origine kleur'
-originele chromen strips zijkant en achterkant
-originele chromen spiegelkappen
-imitatie GTI velgen 16 inch. Deze vind ik zelf geweldig staan en het rijd ook nog comfortabel met de Bridgestone Turanza (zachte wang) in de 185 maat, en ze staan mooi i.c.m. het vanaf fabriek iets verlaagde onderstel (Bluemotion)
-originele cruise control met board computer functies (onmisbaar nu ik weer meer km's rijd)
-middenarmsteun
-E-Up binnen wielkuipen achter gemonteerd en aan de binnenzijde van de auto achter ook nog extra isolatie
aangebracht. Je hoort nu feitelijk niks meer achter ( met dank aan het forum)
- originele motorkap isolatie plaat
-‘US’ style koplamp stickers
-de achtergrond van het VW logo op de neus heb ik glans zwart gemaakt. Het springt er wat meer uit
-dagrijverlichting vervangen door oranje t20 lampjes. Ik heb dit ook op mijn motoren en vind die Amerikaanse runninglights altijd
erg mooi. Het is illegaal op deze manier ja.
Planning is mijn reserve wiel (die ik over heb) te plaatsen in de kofferbak i.p.v. die spuitbus prut.
Voor de rest vind ik het goed zo, naar mijn idee heeft de Up een chique/sportieve uitstraling.
Voor zover mijn voorstelronde, met foto.
En iedereen nogmaals bedankt die zoveel waardevolle tips hebben gepost.
Ik probeer het kort te houden
Ik rij al bijna 6 jaar in mijn Move Up en heb veel gehad aan het forum. Het Up tijdperk begon voor mij in 2015 om na grote dure auto's nu maar is even een tijdje goedkoop te gaan rijden. Dat is ronduit gelukt. Gekocht op 33.000km en staat nu op 83.000km. Van de week zag ik een Up met bijna 400.000km bij Huiskes-Kokkeler dus angstig als ik ben, hij kan nog wel even mee! De link van Huiskes zal ik onder dit bericht plaatsen.
Mijn eisen waren simpel. 3-deurs, zilver metallic en airco.
Ik heb in de tijd de gloeilampen achter vervangen en een aantal weken geleden de bekende airbag schakelaar van de bijrijderskant laten vervangen. De windgeleiding lip onder de voorbumper was los in het midden. Deze heb ik vastgezet met ruitenkit. Voor de rest niks gehad behalve onderhoud bij de dealer. De lak en het interieur is nog als nieuw. Soms lastig in de 1e versnelling krijgen heb ik vanaf het begin, ik heb er geen last van. En ja, tot verbazing van velen, ik ben erg zuinig op de Up!
Ik vind de Up heel fijn rijden, met name op de snelweg. Vrij stil, laag toerental, relatief comfortabel, goede rechtuit stabiliteit, het gevoel in een grotere auto te zitten en het is een degelijk geheel. Dashboard vind ik ook mooi en simpel. Voor mij is het de nieuwe Kever, of ‘Volkswagen’.
Het Up-graden begon een jaar of 3 geleden met het aanbrengen van een cruise control en middenarmsteun. Vorig jaar heb ik besloten hem wat up te leuken i.p.v. een andere auto te kopen, want dit was eigenlijk het plan, en soms nog steeds. Ik kom echter steeds tot de conclusie: ik wil wel een andere auto maar ik wil deze niet kwijt Mijn trouwe beestje!
Overigens is het bij elk merk en type wel wat... altijd als ik auto's zoek en Google, dan kom ik weer zoveel problemen tegen dat ik denk nee, nog maar even niet. Bang voor spijt? Zou zo maar kunnen ja...
De Up-grades bestaan uit het volgende:
-ramen achter laten tinten in de 'origine kleur'
-originele chromen strips zijkant en achterkant
-originele chromen spiegelkappen
-imitatie GTI velgen 16 inch. Deze vind ik zelf geweldig staan en het rijd ook nog comfortabel met de Bridgestone Turanza (zachte wang) in de 185 maat, en ze staan mooi i.c.m. het vanaf fabriek iets verlaagde onderstel (Bluemotion)
-originele cruise control met board computer functies (onmisbaar nu ik weer meer km's rijd)
-middenarmsteun
-E-Up binnen wielkuipen achter gemonteerd en aan de binnenzijde van de auto achter ook nog extra isolatie
aangebracht. Je hoort nu feitelijk niks meer achter ( met dank aan het forum)
- originele motorkap isolatie plaat
-‘US’ style koplamp stickers
-de achtergrond van het VW logo op de neus heb ik glans zwart gemaakt. Het springt er wat meer uit
-dagrijverlichting vervangen door oranje t20 lampjes. Ik heb dit ook op mijn motoren en vind die Amerikaanse runninglights altijd
erg mooi. Het is illegaal op deze manier ja.
Planning is mijn reserve wiel (die ik over heb) te plaatsen in de kofferbak i.p.v. die spuitbus prut.
Voor de rest vind ik het goed zo, naar mijn idee heeft de Up een chique/sportieve uitstraling.
Voor zover mijn voorstelronde, met foto.
En iedereen nogmaals bedankt die zoveel waardevolle tips hebben gepost.