Mijn tweede Up!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Hatchback
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 16:51

Mijn tweede Up!

Bericht door Hatchback » za 07 jul 2012, 17:42

Hallo allen.

Wellicht een beetje vreemde aanhef, maar die klopt wel.
Om vragen voor te zijn kan je het hoe en waarom hier lezen: http://www.vwforum.nl/polo-lupo-algemee ... 44142.html

Ik heb een rode Hi UP! 44 Kw met Executive- en Drive pakket. Dashboardrand is zwart gekozen zodat het rood niet overal aanwezig is. De stoelen heb ik in een lichte kleur met rode bies gekozen. Dat ziet er heel fris uit. Iets wat de dealer ook vond toen hij de auto voor het eerst zo zag, zodat er nu ook een dergelijke uitvoering in de showroom stond toen ik mijn tweede kwam afhalen.
Ik krijg heel veel positieve reacties. Zowel op ex- als interieur.
Ik rij meestal Hi :roll: in m'n uppie
Oops ik bedoel in m'n Hi uppie :mrgreen:

jUPiter
Vagling liefhebber
Berichten: 457
Lid geworden op: wo 06 jun 2012, 19:39
Locatie: Achterhoek

Re: Mijn tweede Up!

Bericht door jUPiter » za 07 jul 2012, 17:47

Welkom Hatchback
Van een Passat Variant 1.8 Turbo naar een UP!

Gebruikersavatar
Nemad
Vagling liefhebber
Berichten: 132
Lid geworden op: vr 25 mei 2012, 19:18
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: Mijn tweede Up!

Bericht door Nemad » za 07 jul 2012, 21:13

Welkom........

Graag een fotoke......ik ben erg benieuwd naar de kleurcombi!
'Candy white' High Up! BMT 44kw/60pk, 4-deurs, Dynamic 'Triangle', Executive 'Maps & more', zonder type-aanduiding, reservewiel (plaatsbesparend) en decorinleg 'Black pearl'

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Mijn tweede Up!

Bericht door up! » za 07 jul 2012, 22:15

Welkom Hatchback!
Hatchback schreef:Om vragen voor te zijn kan je het hoe en waarom hier lezen: http://www.vwforum.nl/polo-lupo-algemee ... 44142.html
Misschien kun je het hier nog eens vertellen? Het werd me niet direct duidelijk.
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mijn tweede Up!

Bericht door henri » za 07 jul 2012, 22:29

Ik heb het doorgelezen op het VWforum. Ik begrijp dat HB een Up BMT geleverd heeft gekregen, terwijl hij een niet-BMT wenste. Uiteindelijk heeft HB alsnog een niet-BMT Up gekregen.

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Mijn tweede Up!

Bericht door up! » za 07 jul 2012, 22:39

Vreemd verhaal, de BMT heeft als extra een sportonderstel (leuk!) en een startstop functie (die je uit kunt zetten). Waarom zou je geen BMT willen???

Ik lees dat Hatchback echt een niet-BMT wil. Nou ja, iedere sjaak zijn smaak :D Maar ik vind het opmerkelijk. Je maakt je druk om een duurdere accu, maar wat denk je van de hogere afschrijving op een niet-BMT. De BMT zal als occassion beter in de markt liggen. Daar gaat het voordeel van je goedkopere accu :lol:
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Mijn tweede Up!

Bericht door Prohopper » za 07 jul 2012, 23:29

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op zo 17 mar 2013, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Mijn tweede Up!

Bericht door Prohopper » za 07 jul 2012, 23:33

...
Laatst gewijzigd door Prohopper op zo 17 mar 2013, 11:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Martin33
Vagling liefhebber
Berichten: 388
Lid geworden op: do 24 mei 2012, 17:26

Re: Mijn tweede Up!

Bericht door Martin33 » zo 08 jul 2012, 07:12

De duurdere accu (paar euro verschil misschien) zal je niet iedere week vervangen gelukkig. Het hogere brandstofverbruik is wel een mooie kostenpost want deze kan goed oplopen. Als je echt perse een statement wil maken (zo lees ik het in ieder geval) sta je in je recht om te nemen en krijgen wat is afgesproken op het aankoopcontract. De Up's zonder bluemotion zijn per 1 juli officieel niet meer leverbaar!
high up! white 75pk bm. Acc: 4 drn, panoramadak, armsteun, drive pkkt, pltsbesprnd resrvwiel en lederen interieur.
Extra's: Led kofferbak verlichting 12V, dagrijverlichting 4250K, Xtreme dimlicht 4000K, Xtreme mistlampen 4000K 27 juli afgeleverd

up!
Forum eindbaas
Berichten: 1556
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:58
Locatie: Uppingedam

Re: Mijn tweede Up!

Bericht door up! » zo 08 jul 2012, 07:56

Prohopper schreef:
up! schreef:De BMT zal als occassion beter in de markt liggen.
Waarom denk je dat?
Beter brandstofverbruik (met start stop) en een lagere CO2 uitstoot, wat wellicht ooit relevant kan zijn voor een lagere wegenbelasting (na 1 januari 2014). En met sportonderstel net even strakker door de bocht. BMT biedt wat mij betreft alleen maar voordelen. Maar als je denkt dat de niet-BMT nét zo goed in de occassionmarkt zal liggen, dan kan dat ook natuurlijk ;)
High up 75pk, 5-deurs, bluemotion, light silver, drive pakket, executive pakket, sportonderstel met "Classic" velgen

Hatchback
Forum newbie
Berichten: 57
Lid geworden op: za 07 jul 2012, 16:51

Re: Mijn tweede Up!

Bericht door Hatchback » zo 08 jul 2012, 13:17

Prohopper schreef:Welkom. Waarom persé een non-Bluemotion gekozen?
Ik ben ook wel benieuwd, dus graag een fotootje a.u.b.

Beetje luie mensen hier?? ;-) Een optie om een bijlage te sturen zie ik niet.
FF googelen en je hebt zo een foto te pakken.
http://www.larevueautomobile.com/interi ... 0interieur

Mijne is dus met een glimmend zwart dashboardpaneel geleverd.

Wat betreft de BM uitvoering nog dit: momenteel heb ik weer een paar honderd km gereden en ditmaal zonder ook maar één maal een drempel of andere hobbel te raken met normaal rijgedrag. Dit was onmogelijk met de BM, die 1.5 cm lager ligt en daardoor ook nog meer hobbelt/stugger is.
Verder staat het start/stop systeem nog in kinderschoenen. Mijn idee is dat het nogal aan slijtage onderhevig is, vooral als je veel stadsverkeer rijdt. Je kan het wel uitzetten, maar niet doorlopend. Telkens bij het uitzetten van de motor reset het systeem zichzelf.
Dynamo en startmotor zijn in een onderdeel gevat. Kortom, gaat het stuk dan betaal je dus eigenlijk twee onderdelen, dus als men het over afschrijving heeft...
Ik rij meestal Hi :roll: in m'n uppie
Oops ik bedoel in m'n Hi uppie :mrgreen:

Gebruikersavatar
Jojo
Vagling liefhebber
Berichten: 152
Lid geworden op: di 12 jun 2012, 12:53

Re: Mijn tweede Up!

Bericht door Jojo » zo 08 jul 2012, 13:29

Als je net zo lang met je auto doet als ik (mijn Polo 11 jaar gehad), dan maakt na 10-11 jaar die afschrijving ook niet meer uit.... :lol: :lol:
Up! Black-edition 60pk, zonder bluemotion!

Gebruikersavatar
henri
Forum eindbaas
Berichten: 1092
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 19:33
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Mijn tweede Up!

Bericht door henri » zo 08 jul 2012, 20:24

Hatchback schreef:Dynamo en startmotor zijn in een onderdeel gevat.
Een Up, zowel BMT als non-BMT, heeft net als (bijna?) elk motorblok een afzonderlijke dynamo en startmotor. Dynamo zit links naast het inlaatspruitstuk. Startmotor zit, niet zichtbaar, aan de achterzijde boven het vliegwiel.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Up-Jury
Donateur member
Berichten: 638
Lid geworden op: do 26 apr 2012, 14:06
Locatie: Heerhugowaard

Re: Mijn tweede Up!

Bericht door Up-Jury » do 12 jul 2012, 09:18

Welkom !

Even over de startmotor, het is bevestigd dat de startmotor van de up een zwaardere versie is ivm start en stop systeem. En ja je moet telkens een knopje indrukken als je weer gaat rijden maar dat zal waarschijnlijk softwarematig misschien aan te passen zijn. Of het vraagt elke keer 1,5 calorie van je lichaam. Echt irritant vind ik het niet.
Maar dankzij het SS systeem en BM rij ik 1,5 jaar zonder enig wegenbelasting te betalen wat mij 400 euro bespaart. Al zou de startmotor zich begeven binnen 2 jaar dan krijg ik een nieuwe van VW.

Een drempel raken met een Bluemotion uitvoering bij normaal rijgedrag ..... ik heb er echt geen last van en er zijn nog al veel drempels in het dorp bij mij, maar misschien ligt het aan mijn normaal rijgedrag.

nol
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 18:52

Re: Mijn tweede Up!

Bericht door nol » do 12 jul 2012, 17:30

up! schreef:Vreemd verhaal, de BMT heeft als extra een sportonderstel (leuk!) en een startstop functie (die je uit kunt zetten). Waarom zou je geen BMT willen???

Ik lees dat Hatchback echt een niet-BMT wil. Nou ja, iedere sjaak zijn smaak :D Maar ik vind het opmerkelijk. Je maakt je druk om een duurdere accu, maar wat denk je van de hogere afschrijving op een niet-BMT. De BMT zal als occassion beter in de markt liggen. Daar gaat het voordeel van je goedkopere accu :lol:
x2. Meer voor hetzelfde geld. En wat betreft dat bluemotion logo, dat kan er makkelijk af :) weet niemand dat je daar mee rond rijdt

Gebruikersavatar
eas
Vagling liefhebber
Berichten: 941
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 18:43
Locatie: krommenie

Re: Mijn tweede Up!

Bericht door eas » do 12 jul 2012, 17:55

nol schreef:En wat betreft dat bluemotion logo, dat kan er makkelijk af :) weet niemand dat je daar mee rond rijdt
waarom mag niemand dat weten ?
fiat panda twinair 65 pk lounge 2013

Prohopper
Vagling liefhebber
Berichten: 297
Lid geworden op: wo 23 mei 2012, 20:48

Re: Mijn tweede Up!

Bericht door Prohopper » do 12 jul 2012, 18:13

...

Plaats reactie