Sander even in zijn Uppie voorstellen
Sander even in zijn Uppie voorstellen
Hey hallo, Hier SanderUp, 42 jaar. Ik rijd inmiddels al weer 2 jaar in mijn Up White (06-2012) op LPG. Ik heb inmiddels al weer, naar volle tevredenheid, 27.000km gereden op LPG en in totaal ruim 56.000km. Geen enkele storingen gehad verder. LPG rijden is super gezien de afstanden die ik rijd (36.000km/jr.). Groet Sander
Laatst gewijzigd door SanderUp op di 05 aug 2014, 17:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13487
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Sander even in zijn Uppie voorstellen
De LPG installatie is er later ingekomen begrijp ik? Mooi weggewerkt zeg met die knop in de tankdop! Bij 36k per jaar kan dat makkelijk uit! Gaaf!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Sander even in zijn Uppie voorstellen
Welk merk LPG-installatie heb je in laten bouwen? Zou het mogelijk zijn om nog wat foto's te posten van die LPG-installatie?
Re: Sander even in zijn Uppie voorstellen
Het merk is Prins type VSI-2 met een ringtank van netto 43 ltr. waarmee ik moeiteloos 600km actieradius haal. Ik heb de installatie in Polen laten inbouwen voor de helft van het bedrag als een NL inbouw bedrijf. Ik zal morgen nog wat foto's posten van de LPG installatie. De hele installatie heb ik er al uit na 25.000km inclusief de rit naar Polen heen en terug.
Re: Sander even in zijn Uppie voorstellen
reistijd meegeteld?SanderUp schreef:Het merk is Prins type VSI-2 met een ringtank van netto 43 ltr. waarmee ik moeiteloos 600km actieradius haal. Ik heb de installatie in Polen laten inbouwen voor de helft van het bedrag als een NL inbouw bedrijf. Ik zal morgen nog wat foto's posten van de LPG installatie. De hele installatie heb ik er al uit na 25.000km inclusief de rit naar Polen heen en terug.
Re: Sander even in zijn Uppie voorstellen
Ben benieuwd naar de installatie, en vooral ook hoe het onder de motor kap is weg gewerkt.
Re: Sander even in zijn Uppie voorstellen
Op de overzichtsfoto van de motor zie je uiterst links de verdamper en LPG brandstoffilter. Rechts naast de accu zie je de "computer" zitten. En bij het uitlaatspruitstuk zitten drie Keihin injectoren. Doordat ik een behoorlijk grote ringtank heb is de bodemplaat in de kofferbak ca. 6cm omhoog gekomen. Voor mij blijft er nog voldoende laadruimte over.
Re: Sander even in zijn Uppie voorstellen
Bedankt voor de foto's. Ziet er netjes uit. Ik heb van de Prins website wat info gehaald en zie, dat er ook een CNG-uitvoering van dit systeem is. Die 43 liter is dat de hoeveelheid LPG, die je kunt tanken? Of moet daar 80% van genomen worden?
Re: Sander even in zijn Uppie voorstellen
Nee, de tank is bruto 54 liter, als de tank helemaal leeg is kan ik 43 liter LPG tanken. Dus 43 liter is de netto inhoud.
Re: Sander even in zijn Uppie voorstellen
Ongeveer een zelfde bereik als op benzine dus. Heel mooi. Prins heeft het niet over extra smeren van de kleppen? De Up is hier op lange termijn tegen bestand?
Re: Sander even in zijn Uppie voorstellen
Goed dat je dit vraagt. Dit heb ik aan de LPG inbouw bedrijf expliciet gevraagd (per e-mail) en was volgens hun niet nodig. Daar vertrouw ik dan op. Uiteraard zal de tijd leren of dit ook echt zo is. Tussentijds stellen van kleppen is in ieder geval niet nodig bij dit blokje daar deze automatisch worden bijgesteld. Tot nog toe dik tevreden met de LPG installatie en de auto natuurlijk ook.
Re: Sander even in zijn Uppie voorstellen
Het is een volledig geregeld systeem, dat gebruikt maakt van 1 van de 2 lambda-sensors van de Up. Misschien is dat idd voldoende om te hoge klep-temperaturen te voorkomen.
Re: Sander even in zijn Uppie voorstellen
Ik verwacht eerder dat Volkswagen alle koppen, ongeacht een benzine of CNG uitvoering, uitvoert met geharde kleppen en klepzittingen daar ze de Up-jes ook met CNG leveren.
Re: Sander even in zijn Uppie voorstellen
Hmm, dat weet ik niet. Wel gehard natuurlijk ivm loodvrij, maar ik meen gelezen te hebben, dat de CNG-Up wel diverse aanpassingen heeft waaronder ander klepmateriaal.
Re: Sander even in zijn Uppie voorstellen
Netjes gedaan, heb je deze auto nou ook nog moeten omkeuren bij RDW ?
Re: Sander even in zijn Uppie voorstellen
Yep om G3 lpg op kenteken bewijs te krijgen.
Re: Sander even in zijn Uppie voorstellen
Welkom Sander!
Mooi gedaan en netjes weggewerkt, zeker de moeite waard als je die kilometers maakt per jaar.
Succes op het forum!
Mooi gedaan en netjes weggewerkt, zeker de moeite waard als je die kilometers maakt per jaar.
Succes op het forum!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |
Re: Sander even in zijn Uppie voorstellen
Supernetjes gedaan! Lijkt me best wel leuk om dat lpg te hebben als misschien wel enige in nederland
Mag ik vragen wat dit nou gekost heeft? de helft van wat het in nederland kost zegt me eigenlijk helemaal niets
Mag ik vragen wat dit nou gekost heeft? de helft van wat het in nederland kost zegt me eigenlijk helemaal niets
Re: Sander even in zijn Uppie voorstellen
In Polen incl. inbouw heeft me de gehele LPG-installatie € 1.080,- (incl. BTW) gekost. Dit is exclusief het heen en terug rijden. In NL kost exact dezelfde installatie € 2.100,- tot 2.200,-.