Thumbs Up!

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Ruud Engels
Forum newbie
Berichten: 1
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 09:32

Thumbs Up!

Bericht door Ruud Engels » do 19 jun 2014, 14:31

Hallo allemaal,

Weer een nieuwe forumgebruiker erbij!

Ik ben Ruud Engels (nog) 39 zomers jong en grafisch vormgever in het dagelijks leven en in mijn vrije tijd ben ik freelance (sport)fotograaf.
Sinds ik mijn rijbewijs heb heb ik me altijd beperkt tot tweede hands auto's, reden; financieel zit het er gewoon niet aan om een nieuwe te kopen.

Nadeel van al die tweede handsjes is dat je tegen verborgen gebreken aanloopt en die de nodige kosten met zich mee (kunnen) brengen.
Ook nu weer zat ik met zo'n gevalletje. Mijn huidige auto, een Opel Astra 2.0 diesel heb ik anderhalf jaar geleden gekocht toen we nogal wat spullen vervoerde per auto voor onze inmiddels 3 jarige dochter (je kent het wel, kinderwagen, campingbedje, een flinke tas vol kleren etc.) Dat paste niet in de voorganger (Opel Corsa, diesel).
Inmiddels heeft de Astra me weer anderhalf jaar verder gebracht en eigenlijk heeft deze auto me vanaf het begin ergernis en geld gekost.

Problemen die ik tegenkwam waren/zijn: Een brandstofvlotter die niet het juiste brandstofpeil aangeeft (vooral onhandig als je bijna op de reserve staat), rammelende onderdelen waar ik de oorzaak niet direct van kon vinden, een koelvloestofsysteem waar de slangen het van begaven en de nodige lekkages opleverde.
Verder was het brandstof verbruik ook erg hoog voor deze auto (1 op 16 voor een diesel, ik zeg dat kan zuiniger, zeker gezien ik een rustige rijder ben).

Inmiddels stond de auto weer voor zijn jaarlijkse keuring en gezien hij hier niet door heen zou komen gezien de slechte staat van de banden, de slechte remmenblokken en schijven en eventueel andere verborgen gebreken was het weer tijd om rond te gaan kijken naar een andere auto.

De nieuwe auto moest aan de volgende voorwaarden voldoen:
- Kleiner, omdat ik 90% van de tijd alleen in de auto zit.
- 5 Deurs zodat ik mijn dochter toch in haar kinderzitje kan helpen.
- Zuiniger
- Weinig kilometers op de teller

Na een zoektocht naar een tweede hands kon ik (nog) niet de geschikte auto gevonden krijgen en mijn tijd richting de apk begon stilletjes te dringen.
Op internet kwam ik vervolgens de mogelijkheden van private lease tegen en de voordelen die ik hierbij tegenkwam spraken me ontzettend aan tov. de nadelen.
Hoe meer ik me begon in te lezen in de werkwijze etc. hoe meer ik me tegen me hoofd kon slaan dat ik hier niet eerder op gekomen was.

Al vlug kwam ik bij de Volkswagen Up uit. In het begin was ik nog wat twijfelachtig of dit de juiste auto voor mij zou zijn. Gezien mijn lengte van 1.98 mtr. had ik er een hard hoofd in of ik een comfortabel rijgemak zou hebben in deze auto.
Tijd om dus naar een dealer te gaan, om duidelijkheid over mijn vragen te krijgen en informatie over dit klein wonder te verkrijgen en de werking van de private lease.

Van den Udenhout is voor mij de Volkswagendealer in Eindhoven, dus waren zij de dealer waar ik mijn informatie heb ingewonnen.
En daar sta je dan, voor zo'n Up, dat klein wonder ziet er echt super uit als hem voor de eerste keer ziet, klein, maar het oogt degelijk en netjes van de buitenkant. Toen ik er eenmaal in ging zitten was ik al half verkocht, ik had als de stoel goed stond zelfs meer ruimte aan de bestuurderskant dan in mijn Opel Astra!!! Ok, er moet niemand achter me willen gaan zitten (behalve mijn dochter in haar kinderzitje). Maar daar wordt de auto eigenlijk ook niet voor aangeschaft.

Na ruime uitleg over de auto en het private lease heb ik de knoop uiteindelijk doorgehakt en ga ik dus voor de private lease constructie incl. een Volkswagen Move Up incl. Executive Pakket. Kleur, Dark Silver en een antrecit interieur.
Ik ben er al helemaal mee in mijn nopjes en dan moet de auto nog afgeleverd worden, maar dat duurt niet lang meer, morgen 20 juni wordt de wagen afgeleverd en mag ik hem ophalen.
Ik hoop dan ook vele veilige en plezierige kilometers te gaan maken met dit klein wonder, ik zeg Thumbs Up!

Grtz Ruud

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Thumbs Up!

Bericht door TV_UP! » vr 20 jun 2014, 23:03

Welkom!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Jos Bosch
Vagling liefhebber
Berichten: 772
Lid geworden op: wo 03 apr 2013, 21:05

Re: Thumbs Up!

Bericht door Jos Bosch » za 21 jun 2014, 05:27

Welkom.

Veel plezier met je nieuwe UP!
Seat Ibiza ST 1.2 DSG Sport.

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Thumbs Up!

Bericht door Tom Westendorp » za 21 jun 2014, 11:21

Welkom! Ik ben benieuwd naar de mooie foto's! :D Veel geluk ermee! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Thumbs Up!

Bericht door UpSie » za 21 jun 2014, 20:49

Goede keuze,

Geen zorgen en kostbare verassingen de eerstkomende jaren.
Veel plezier ermee.

Met vriendelijke groet,
Leen.

Plaats reactie