Even voorstellen: Niels

Stel je hier even voor en maak kennis met andere leden
Gebruikersavatar
Niels9
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 03 jun 2014, 08:19
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Even voorstellen: Niels

Bericht door Niels9 » di 03 jun 2014, 08:46

Mijn naam is Niels, 22 jaar oud/jong, geboren en woonachtig in het Overijsselse Hardenberg en autoliefhebber sinds de dag dat ik geboren ben. Ik ben niet ( :cry: ) in het bezit van een Up!/Mii/Citigo, ik verplaats mij dagelijks in een Seat Leon 1.9 TDI (1P/2005/BKC). Waarom dan toch mijn registratie hier? Ik draag "kleine" auto's een warm hart toe, en in de toekomst zal mijn Seat Leon vermoedelijk plaatsmaken voor één van deze drie.

Wanneer ik de eventuele overstap maak is niet duidelijk, dit zal ook een kostenafweging zijn aangezien ik binnenkort hoop te gaan samenwonen... voorlopig zal ik dus nog lekker even doorrijden met de Leon. Verder vindt ik het leuk om actief te zijn op diverse fora, echter blijft het vaak bij meelezen... op het VW UP! Forum hoop ik verandering te brengen in deze lijn :D

In de jaren dat ik mijn rijbewijs heb al diverse auto's in mijn bezit gehad, hieronder zie je een opsomming van mijn autohistorie. Zoals je hieronder ziet ben ik begonnen met het VAG-concern, vervolgens een zwak gekregen voor Franse auto's... Maar uiteindelijk ben ik (gelukkig) toch weer terug bij VAG met mijn Seat Leon. De Leon is van eind 2005 (type 1P), ik heb hem gekocht met 247.xxx op de teller en hij heeft inmiddels 263.xxx gelopen.

- Volkswagen Golf MK2 1.6 (1990)
- Seat Arosa 1.0 (1997)
- Peugeot 106 1.1 Sport (2000)
- Peugeot 206 2.0 GTI (2002)
- Peugeot 106 1.4 Sport (2003)

Ik heb preventief de koppeling en vliegwiel laten vervangen door een nieuwe set met een vast vliegwiel bij Vagtechniek, een behoorlijk stuk rijden maar dat is het dubbel en dwars waard. Twee weekjes later heb ik een gloednieuwe Garrett turbo laten monteren omdat mijn turbo zijn beste tijd wel had gehad... En wat een verschil maakt dat!! Verder is de auto technisch in een erg goede staat en ook zijn optische kant is erg goed gezien de kilometerstand.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Even voorstellen: Niels

Bericht door Xanderv » di 03 jun 2014, 11:30

Heerlijke auto de Seat Leon, ik mis mijnes nog steeds en ik heb een half jaar geleden mijn Leon om bijna dezelfde reden weg gedaan. Ik ging samenwonen en kleinere stukken rijden waardoor de Leon best duur werd.

Ik heb de overstap gemaakt naar de skoda citigo en heb er nog geen dag spijt van gehad. Natuurlijk is het een klein autootje met weinig pk's maar qua rijstijl vind ik het weinig onderdoen voor de Leon. Erg stil op de snelweg en een solide besturing, niet het gevoel dat je in zo'n klein gebakkie rijdt ;)

Het scheelt me per maand echt een hoop geld waarvoor ik de overstap ook heb gemaakt. Ook ik reed diesel en ging van ongeveer 150 euro per maand vaste lasten naar 50 euro per maand en dat is ook erg fijn.

Nou hoop dat je hierdoor wat zekerder gaat voelen voor een eventuele overstap. Moet wel zeggen dat je een mooie Leon hebt. Veel plezier op het forum.
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Gebruikersavatar
Niels9
Forum newbie
Berichten: 54
Lid geworden op: di 03 jun 2014, 08:19
Locatie: Hardenberg
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Niels

Bericht door Niels9 » di 03 jun 2014, 11:54

Bedankt voor je reactie :) Ik rijdt op dit moment circa 30.000 KM per jaar, desalniettemin scheelt het mij op de totale maandelijkse lasten als snel €75... En dan heb ik het onderhoud nog niet mee gerekend, ik verwacht dat hier ook nog een redelijke winst te behalen is. De reden dat ik nog twijfel is de inruilprijs die je vangt voor een Leon met 263.xxx op de klok... vaak schrikt dit af (lees: lagere inruilprijs) terwijl werkelijk al het grote onderhoud is gedaan (gloeibougies, verstuivers, turbo, koppeling) :D

Gebruikersavatar
Xanderv
Forum eindbaas
Berichten: 1489
Lid geworden op: ma 17 jun 2013, 15:45
Locatie: Rotterdam

Re: Even voorstellen: Niels

Bericht door Xanderv » di 03 jun 2014, 12:18

Ja die km's schrikken zeker af helaas. Die van mijn met 110000km gekocht voor 13000en met 240000 verkocht voor 4500 :(
Skoda Citigo - Tornado red | Retrofit xenon | Monte Carlo grill - splitter - diffuser | Custom emblemen | zwart dak | Spoiler | Helix sub en speakerupgrade |
Afbeelding

Pop Up!
Forum eindbaas
Berichten: 1214
Lid geworden op: zo 04 nov 2012, 13:25

Re: Even voorstellen: Niels

Bericht door Pop Up! » di 03 jun 2014, 16:57

Welkom Niels! En je Leon ziet er zeker nog heel goed uit, mooie wagen!
High UP! | 60 PK | Bluemotion | 3-deurs | Deep black pearl | M&M | Led dagrij | Nightbreakers mist/dimlicht | W8 Verlichting | Vagcom | Armsteun | Getinte ramen |Executive | Drive | Dynamic "Triangle" | Eibach Verlaging |

Gebruikersavatar
Tom Westendorp
Unicorn
Berichten: 13480
Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
Locatie: Enschede
Contacteer:

Re: Even voorstellen: Niels

Bericht door Tom Westendorp » di 03 jun 2014, 19:27

Welkom Niels! Strakke kar! :D
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ

Gebruikersavatar
TV_UP!
Forum eindbaas
Berichten: 1247
Lid geworden op: ma 09 jul 2012, 20:12
Locatie: Fijnaart

Re: Even voorstellen: Niels

Bericht door TV_UP! » do 05 jun 2014, 13:08

Welkom!
High_UP! 60pk BM 3d in darksilver
Opties: drive, dynamic en executivepakket. maps&more, reservewiel, winterbanden, zonder type aanduiding en DS dashboard.
Extra`s: W8, vagcom, instapstrips,

Besteld: 04-08-2012 Geleverd: 01-12-2012
18,3 KM/L

Plaats reactie