Nissan Pulsar Tekna
Geplaatst: do 30 mar 2023, 17:10
Na ruim 5 jaar met veel plezier in 4 verschillende Vaglings gereden te hebben nu toch gekozen voor iets veel ruimers.
Mede doordat mijn 2 pubers in de groei ook regelmatig passagier zijn, was een tweedeurs GTI achteraf toch niet zo'n handige keuze.
Daarom met vooral pijn in het hart m'n mooie GTI ingeruild op onderstaande Nissan Pulsar.
Van een A naar C segmenter idd, destijds de ruimste (ruimer dan Golf7 enz)
Ga het verder niet hebben over mooier of sneller, dat interesseert mij niet zoveel.
Een Golf7 kom je zowat op iedere straathoek tegen, deze niet want er zijn maar ongeveer 3500 van verkocht in NL (ex import)
Dat vindt ik dan wel weer grappig, een beetje een auto die je niet dagelijks tegenkomt.
Hij is op dezelfde bodemplaat geschroefd als zijn succesvollere generatiegenoot QashQai, maar omdat die hoger op z'n pootjes staat en wat schuiner afloopt is deze ruimer van binnen.
Onder de motorkap een samen met Renault ontwikkelde 1.2 viercilinder met turbo en intercooler en directe inspuiting.
Standaard goed voor zo'n 116 pk en 190Nm trekkracht. Wellicht ga ik dat nog chippen naar 140pk/240Nm
Verder een beetje omlaag en grotere wielen en misschien nog een mooi eindstuk op de auspuf.
Dan is hij voor mij wel naar wens. Hij is verder voorzien van lederen bekleding, af fabriek LED koplampen, stoelverwarming, Dab+ radio en 360โฐ camera ,een armsteun en nog allerlei handige rijhulpjes. Hoop er een tijdje plezier van te hebben
Mede doordat mijn 2 pubers in de groei ook regelmatig passagier zijn, was een tweedeurs GTI achteraf toch niet zo'n handige keuze.
Daarom met vooral pijn in het hart m'n mooie GTI ingeruild op onderstaande Nissan Pulsar.
Van een A naar C segmenter idd, destijds de ruimste (ruimer dan Golf7 enz)
Ga het verder niet hebben over mooier of sneller, dat interesseert mij niet zoveel.
Een Golf7 kom je zowat op iedere straathoek tegen, deze niet want er zijn maar ongeveer 3500 van verkocht in NL (ex import)
Dat vindt ik dan wel weer grappig, een beetje een auto die je niet dagelijks tegenkomt.
Hij is op dezelfde bodemplaat geschroefd als zijn succesvollere generatiegenoot QashQai, maar omdat die hoger op z'n pootjes staat en wat schuiner afloopt is deze ruimer van binnen.
Onder de motorkap een samen met Renault ontwikkelde 1.2 viercilinder met turbo en intercooler en directe inspuiting.
Standaard goed voor zo'n 116 pk en 190Nm trekkracht. Wellicht ga ik dat nog chippen naar 140pk/240Nm
Verder een beetje omlaag en grotere wielen en misschien nog een mooi eindstuk op de auspuf.
Dan is hij voor mij wel naar wens. Hij is verder voorzien van lederen bekleding, af fabriek LED koplampen, stoelverwarming, Dab+ radio en 360โฐ camera ,een armsteun en nog allerlei handige rijhulpjes. Hoop er een tijdje plezier van te hebben