Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
Tom’s Mini Cooper R50 by Tom westendorp, on Flickr
Deel 1.
In Period, dat is altijd het eerste waar ik aan moet denken bij de eerste generatie New Mini. Toen ik 17 jaar was bestelde mijn oma een haar Mini Cooper R50 met Pepper pakket, climate control, cruise control en trekhaak. Al mijn hele leven ben ik bezeten van auto’s en auto bladen en toen de New Mini op de markt kwam kreeg ik er geen genoeg van, ik wilde alles lezen en wilde elke opinie lezen. Het was voor mij liefde op het eerste gezicht. Het was een Mini, maar toch ook niet. Hij was deels ontworpen door BMW maar was toch écht typisch Mini.
Al voor ik mijn rijbewijs had wist ik zeker dat het belangrijkste aan een auto het chassis is. De wijze waarop de wielen aan de carrosserie zijn bevestigd zijn grotendeels verantwoordelijk voor de wijze waarop de auto rijdt. De pers was niet per sé heel enthousiast over de van Chrysler geleende mini in de Cooper (ik ben er nog steeds laaiend enthousiast over, maar daarover later meer). Waar iedereen het wel unaniem over eens was, was het rijgedrag van de nieuwe Mini.
Deze auto werd voor mijn oma besteld toen ik 17 jaar was, ik werd niet volledig meegenomen in het bestelproces en daarom zijn er wat zaken “vergeten” die ik als absolute must zie. Dat ben ik nu aan het rectificeren. Toen de auto op 22 februari 2005 eindelijk klaar stond aan de Europalaan in Enschede bij Smudde mocht ik mee naar de aflevering. Hoewel ik nog niet mocht rijden wist ik zeker dat ik ook ooit zo’n auto moest bezitten. Op dat moment kon ik nog niet bevroeden dat het deze specifieke auto zou zijn.
Mijn oma moest nog een paar maand mijn smeekbedes aanhoren of ik alsjeblieft de auto mocht lenen als ik straks mijn rijbewijs heb. Meermaals gaf Oma aan dat het geen probleem was dat ik de auto zou mogen lenen als ik maar voorzichtig zou zijn. Toen het een paar maand later dan eindelijk zo ver was was ik niet weg te slaan bij de Mini. De auto was nog niet ingereden dus dat moest eerst gebeuren. De rest van de familie leek het niet verkeer dat ik er een paar kilometer op zou zetten dus de inrijperiode was gauw voorbij. Hoewel ik in die tijd reed als een losgeslagen idioot heb ik de inrijperiode keurig netjes volbracht. Na 1.200 kilometer kon het gas erop volgens Smudde en man o man, ging het gas erop! Wat een genot was dat motortje. Via mijn toenmalige lijfblad EVO Magazine had ik al geleerd dat een auto met weinig vermogen je fouten afstraft en goed rijden beloond. Man Man Man wat werd ik beloond. Die Mini had een wegligging! Ongekend. Ik greep elk excuus aan om met de auto uit rijden te gaan.
Rond dezelfde tijd bestelde mijn moeder een praktisch gelijke auto, al was dat een rampenexemplaar, de ECU vloog in de fik en hoewel de auto 3 nieuwe transmissies kreeg in twee jaar tijd mocht het niet baten en was het een dramatische rijervaring, lang niet zo goed als de auto van Oma. De Mini van Moeders werd na twee jaar ingeruild en vervangen door een R56. Hoewel dat in eigenlijk alle opzichten een betere auto is kon de motor in de R56 mij nooit bekoren, hij klinkt voor geen meter en mist de heerlijke power opbouw van de single cam in de R50. Daarbij vind ik een R50 gewoon veel mooier. Met afstand de mooiste New Mini tot nu toe.
Ik mocht met de Mini op zomervakantie naar het Gardameer en genoot met volle teugen van het heerlijke rijgedrag. Hoewel mijn ex-vriendin het niet kon waarderen was het kleine stadsrakkertje maximaal haaks een dubbelbaans verlaten rotonde overgooien voor mij het absolute hoogtepunt van de vakantie. Dat was ook direct de enige keer dat de auto echt hard aan de bak moest. In een dikke week tijd reed ik ongeveer 3,000 kilometer met de auto en voor de rest werd de auto soms weken achter elkaar niet gebruikt.
Het is inmiddels ruim 15 jaar geleden dat we de poorten van de Europalaan achter ons lieten en sindsdien heeft de auto maar 24.500 kilometer gereden. De laatste jaren kan oma niet meer rijden en werd de auto eigenlijk alleen nog gebruikt als we met haar ergens naartoe gaan. Daar kun je geen auto voor aanhouden dus kreeg ik de kans de auto te kopen.
In 2005 had ik niet het geld om een nieuwe Mini te kopen, zelfs een gebruikte werd lastig. Tussen 2005 en 2020 ben ik meermaals dicht bij de aanschaf geweest van een Mini. Roy Spenkelink, één van de absolute goeroe’s voor wat betreft Mini’s in Nederland is door de jaren heen, mede door onze gezamenlijke passie voor het Bayerische Britje, een vriend geworden en we hebben samen heel wat avonturen met Mini’s beleeft.
Dankzij de soepel houding van zowel mijn moeder als oma zat ik nooit zonder Mini en had het voor mij zelfs geen zin om er één aan te schaffen, ik kon er immers gratis gebruik van maken en hoefde af en toe niet eens de tank vol te gooien, pure winst, vooral tijdens mijn studententijd. De ritten met de Newminiclub waren vaak een hoogtepunt waar ik nog steeds warme herinneringen aan bewaar.
Maar nu is het tijd om zelf herinneringen te gaan maken in een Mini, want hoewel de purist het unieke karakter van deze Mini wellicht zal willen conserveren, tezamen met de lage kilometerstand, heb ik hele andere plannen. Deze auto blijft niet geheel origineel en is een plank canvas om te dienen als basis voor mijn ultieme Mini.
Laten we maar eens beginnen met wat achterstallig onderhoud weg te werken en wat foutjes tijdens het bestelproces recht te zetten.
Deel 1.
In Period, dat is altijd het eerste waar ik aan moet denken bij de eerste generatie New Mini. Toen ik 17 jaar was bestelde mijn oma een haar Mini Cooper R50 met Pepper pakket, climate control, cruise control en trekhaak. Al mijn hele leven ben ik bezeten van auto’s en auto bladen en toen de New Mini op de markt kwam kreeg ik er geen genoeg van, ik wilde alles lezen en wilde elke opinie lezen. Het was voor mij liefde op het eerste gezicht. Het was een Mini, maar toch ook niet. Hij was deels ontworpen door BMW maar was toch écht typisch Mini.
Al voor ik mijn rijbewijs had wist ik zeker dat het belangrijkste aan een auto het chassis is. De wijze waarop de wielen aan de carrosserie zijn bevestigd zijn grotendeels verantwoordelijk voor de wijze waarop de auto rijdt. De pers was niet per sé heel enthousiast over de van Chrysler geleende mini in de Cooper (ik ben er nog steeds laaiend enthousiast over, maar daarover later meer). Waar iedereen het wel unaniem over eens was, was het rijgedrag van de nieuwe Mini.
Deze auto werd voor mijn oma besteld toen ik 17 jaar was, ik werd niet volledig meegenomen in het bestelproces en daarom zijn er wat zaken “vergeten” die ik als absolute must zie. Dat ben ik nu aan het rectificeren. Toen de auto op 22 februari 2005 eindelijk klaar stond aan de Europalaan in Enschede bij Smudde mocht ik mee naar de aflevering. Hoewel ik nog niet mocht rijden wist ik zeker dat ik ook ooit zo’n auto moest bezitten. Op dat moment kon ik nog niet bevroeden dat het deze specifieke auto zou zijn.
Mijn oma moest nog een paar maand mijn smeekbedes aanhoren of ik alsjeblieft de auto mocht lenen als ik straks mijn rijbewijs heb. Meermaals gaf Oma aan dat het geen probleem was dat ik de auto zou mogen lenen als ik maar voorzichtig zou zijn. Toen het een paar maand later dan eindelijk zo ver was was ik niet weg te slaan bij de Mini. De auto was nog niet ingereden dus dat moest eerst gebeuren. De rest van de familie leek het niet verkeer dat ik er een paar kilometer op zou zetten dus de inrijperiode was gauw voorbij. Hoewel ik in die tijd reed als een losgeslagen idioot heb ik de inrijperiode keurig netjes volbracht. Na 1.200 kilometer kon het gas erop volgens Smudde en man o man, ging het gas erop! Wat een genot was dat motortje. Via mijn toenmalige lijfblad EVO Magazine had ik al geleerd dat een auto met weinig vermogen je fouten afstraft en goed rijden beloond. Man Man Man wat werd ik beloond. Die Mini had een wegligging! Ongekend. Ik greep elk excuus aan om met de auto uit rijden te gaan.
Rond dezelfde tijd bestelde mijn moeder een praktisch gelijke auto, al was dat een rampenexemplaar, de ECU vloog in de fik en hoewel de auto 3 nieuwe transmissies kreeg in twee jaar tijd mocht het niet baten en was het een dramatische rijervaring, lang niet zo goed als de auto van Oma. De Mini van Moeders werd na twee jaar ingeruild en vervangen door een R56. Hoewel dat in eigenlijk alle opzichten een betere auto is kon de motor in de R56 mij nooit bekoren, hij klinkt voor geen meter en mist de heerlijke power opbouw van de single cam in de R50. Daarbij vind ik een R50 gewoon veel mooier. Met afstand de mooiste New Mini tot nu toe.
Ik mocht met de Mini op zomervakantie naar het Gardameer en genoot met volle teugen van het heerlijke rijgedrag. Hoewel mijn ex-vriendin het niet kon waarderen was het kleine stadsrakkertje maximaal haaks een dubbelbaans verlaten rotonde overgooien voor mij het absolute hoogtepunt van de vakantie. Dat was ook direct de enige keer dat de auto echt hard aan de bak moest. In een dikke week tijd reed ik ongeveer 3,000 kilometer met de auto en voor de rest werd de auto soms weken achter elkaar niet gebruikt.
Het is inmiddels ruim 15 jaar geleden dat we de poorten van de Europalaan achter ons lieten en sindsdien heeft de auto maar 24.500 kilometer gereden. De laatste jaren kan oma niet meer rijden en werd de auto eigenlijk alleen nog gebruikt als we met haar ergens naartoe gaan. Daar kun je geen auto voor aanhouden dus kreeg ik de kans de auto te kopen.
In 2005 had ik niet het geld om een nieuwe Mini te kopen, zelfs een gebruikte werd lastig. Tussen 2005 en 2020 ben ik meermaals dicht bij de aanschaf geweest van een Mini. Roy Spenkelink, één van de absolute goeroe’s voor wat betreft Mini’s in Nederland is door de jaren heen, mede door onze gezamenlijke passie voor het Bayerische Britje, een vriend geworden en we hebben samen heel wat avonturen met Mini’s beleeft.
Dankzij de soepel houding van zowel mijn moeder als oma zat ik nooit zonder Mini en had het voor mij zelfs geen zin om er één aan te schaffen, ik kon er immers gratis gebruik van maken en hoefde af en toe niet eens de tank vol te gooien, pure winst, vooral tijdens mijn studententijd. De ritten met de Newminiclub waren vaak een hoogtepunt waar ik nog steeds warme herinneringen aan bewaar.
Maar nu is het tijd om zelf herinneringen te gaan maken in een Mini, want hoewel de purist het unieke karakter van deze Mini wellicht zal willen conserveren, tezamen met de lage kilometerstand, heb ik hele andere plannen. Deze auto blijft niet geheel origineel en is een plank canvas om te dienen als basis voor mijn ultieme Mini.
Laten we maar eens beginnen met wat achterstallig onderhoud weg te werken en wat foutjes tijdens het bestelproces recht te zetten.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
Spannend hoor..
VW Up! TSI 2017 - Beats audio - Polygon's - Panodak - Eibach pro kit
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
Openingspost eindelijk kunnen updaten.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
Dat wordt weer meegenieten
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
Wordt een heel gaaf project Tom! Echt een lekkere wagen om mee te gaan bouwen.
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
Bedankt voor de leuke berichten heren!
Sinds de dag dat de auto binnenkwam vond ik het jammer dat de R81 wielen niet waren aangevinkt. Op de Pepper waren dat destijds een kosteloze optie. Er zaten 15 inch R93 Spooler velgen onder. Stonden niet verkeer maar waren niet de super lichtgewicht wielen die we voor nul euro hadden kunnen hebben. Door de jaren heen is dat via een fantastische omweg rechtgezet. Mini fanaat MartijnGizmo had een set te koop, die heb ik gekocht en gemonteerd onder de R56 van mijn moeder. We hebben de R56 van mijn moeder aan Roy Spenkelink verkocht omdat zijn overstapte op een F56 JCW (rebel green met wit dak, porno apparaat). De wielen lagen bij Roy en Oma had een lekke band op een set die 14 jaar oud was. Insert de R81 wielen en de grootste fout tijdens het bestelproces was rechtgezet.
Daarnaast ben ik momenteel naarstig op zoek naar een set sportstoelen. Lounge Leder vind ik het mooist maar is geen absolute must. Leder hoeft zelfs niet, half leder is ook prima. Vanwege de bodemplaat passen R56 stoelen zonder al teveel moeite dus dat vergroot de mogelijkheden alweer. Kuipen gaan me iets te ver al zou het wel leuk zijn om een harnas te kunnen monteren. Tot slot vind ik het ook jammer dat ik de oranje knippers heb vervangen door witte knipperlichten, daar moet ik dus nog weer een setje oranje lampjes voor terug vinden.
Dan zijn er nog de broodnodige basis mods. De Pepper had destijds de beschikking over de radio Boost, daar heb ik een bluetooth AUX module voor besteld en gemonteerd. Die moet alleen nog even van stroom worden voorzien (iets dat ik hoop dat Roy op korte termijn voor mij kan aansluiten en dan is die upgrade ook weer voor elkaar).
Daarnaast moet een Mini brullen. Uit ervaring weet ik dat de Cooper motor heerlijk klinkt door montage van een openluchtfilter. De zin en onzin van dit soort filters zijn tot in den treure op allerhande internet fora al besproken dus daar ga ik me niet aan wagen. Dit filter zal ongetwijfeld geen PK’s opleveren maar de klanken die die Ramair Champignon van onder motorkap ten gehoren brengt maakt mijn dag elke keer weer beter, GENIETEN!
Daarnaast mag het rijgedrag wel naar een wat hoger plan. Bij het bestellen van de Mini is vergeten/er niet voor gekozen, om een sportonderstel te bestellen. Om daar verbetering in aan te brengen heb ik een set Koni Special Active dempers besteld en een set OEM Sachs sportonderstel veren besteld. Die set zal binnenkort door Roy Spenkelink worden gemonteerd en zal het rijgedrag naar een veel hoger plan tillen. Voor de prijs van bovenstaande set had ik hoogstwaarschijnlijk ook een schroefset kunnen bestellen maar daar heb ik uitdrukkelijk niet voor gekozen. De Mini is van zichzelf al heel laag en een nog lagere aut kost simpelweg snelheid op achteraf wegen.
Maar het hoe wat waar en waarom van de gekozen modificaties en het ultiem doel van deze Mini zal ik uitleggen in een volgende post.
Sinds de dag dat de auto binnenkwam vond ik het jammer dat de R81 wielen niet waren aangevinkt. Op de Pepper waren dat destijds een kosteloze optie. Er zaten 15 inch R93 Spooler velgen onder. Stonden niet verkeer maar waren niet de super lichtgewicht wielen die we voor nul euro hadden kunnen hebben. Door de jaren heen is dat via een fantastische omweg rechtgezet. Mini fanaat MartijnGizmo had een set te koop, die heb ik gekocht en gemonteerd onder de R56 van mijn moeder. We hebben de R56 van mijn moeder aan Roy Spenkelink verkocht omdat zijn overstapte op een F56 JCW (rebel green met wit dak, porno apparaat). De wielen lagen bij Roy en Oma had een lekke band op een set die 14 jaar oud was. Insert de R81 wielen en de grootste fout tijdens het bestelproces was rechtgezet.
Daarnaast ben ik momenteel naarstig op zoek naar een set sportstoelen. Lounge Leder vind ik het mooist maar is geen absolute must. Leder hoeft zelfs niet, half leder is ook prima. Vanwege de bodemplaat passen R56 stoelen zonder al teveel moeite dus dat vergroot de mogelijkheden alweer. Kuipen gaan me iets te ver al zou het wel leuk zijn om een harnas te kunnen monteren. Tot slot vind ik het ook jammer dat ik de oranje knippers heb vervangen door witte knipperlichten, daar moet ik dus nog weer een setje oranje lampjes voor terug vinden.
Dan zijn er nog de broodnodige basis mods. De Pepper had destijds de beschikking over de radio Boost, daar heb ik een bluetooth AUX module voor besteld en gemonteerd. Die moet alleen nog even van stroom worden voorzien (iets dat ik hoop dat Roy op korte termijn voor mij kan aansluiten en dan is die upgrade ook weer voor elkaar).
Daarnaast moet een Mini brullen. Uit ervaring weet ik dat de Cooper motor heerlijk klinkt door montage van een openluchtfilter. De zin en onzin van dit soort filters zijn tot in den treure op allerhande internet fora al besproken dus daar ga ik me niet aan wagen. Dit filter zal ongetwijfeld geen PK’s opleveren maar de klanken die die Ramair Champignon van onder motorkap ten gehoren brengt maakt mijn dag elke keer weer beter, GENIETEN!
Daarnaast mag het rijgedrag wel naar een wat hoger plan. Bij het bestellen van de Mini is vergeten/er niet voor gekozen, om een sportonderstel te bestellen. Om daar verbetering in aan te brengen heb ik een set Koni Special Active dempers besteld en een set OEM Sachs sportonderstel veren besteld. Die set zal binnenkort door Roy Spenkelink worden gemonteerd en zal het rijgedrag naar een veel hoger plan tillen. Voor de prijs van bovenstaande set had ik hoogstwaarschijnlijk ook een schroefset kunnen bestellen maar daar heb ik uitdrukkelijk niet voor gekozen. De Mini is van zichzelf al heel laag en een nog lagere aut kost simpelweg snelheid op achteraf wegen.
Maar het hoe wat waar en waarom van de gekozen modificaties en het ultiem doel van deze Mini zal ik uitleggen in een volgende post.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- damianw26
- Donateur member
- Berichten: 2795
- Lid geworden op: vr 30 okt 2015, 23:42
- Locatie: Westervoort
- Contacteer:
Re: Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
Top mods! Heerlijk enthousiasme, ik wil er nu ook een alleen al door jouw schrijven
Vw HighUp TSI 2018/Vagtechniek stage 1+ 140pk 250nm/Recaro sportster CS stoelen/Milltek resonated/AP schroefset -65mm/dumpvalve/...
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
Aanraders!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
Nu ook met beeld!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Autheo
- Donateur member
- Berichten: 2839
- Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
- Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)
Re: Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
Mii Sport Connect Ecomotive | 60 pk | 5d | candy white | (zie review)
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
<> Link:
Hiervoor:Mii Style Ecomotive (zie review)
4,7 l/100km = 21,1 km/l
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
Het is tijd voor een update, maar zeker ook tijd voor de eerste modificaties! Als ik straks klaar ben met de Mini is het echt een epische auto!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
De Mini is tijdelijk even de designated daily driver en de teller is inmiddels de 30k kilometers gepasseerd. Wat een heerlijke auto!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
-
- Forum newbie
- Berichten: 43
- Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 20:42
- Locatie: Assen
Re: Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
Unieke Mini qua historie en kilometers. Eigenlijk jammer om als daily in te zetten, maar gebruiken is altijd beter dan niet gebruiken.
Groeten, Hendrik.
Groeten, Hendrik.
Seat Ibiza 1.5 Sport 2022 Pure Red, Mini JCW 2021 Rebel Green, Dacia MCV 2014 Black
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
Het is ook maar voor een paar weken dus dan maakt het in totaliteit nog niet zoveel uit.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
Kleine update over de Mini, de Koni Special Active dempers en de aanstaande Alpina!
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
- Up!grade TSI
- Donateur member
- Berichten: 1393
- Lid geworden op: di 14 jul 2020, 21:20
- Locatie: N-H
Re: Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
Ik denk dat ik hem nog heel lang ga houden hoorde ik je zeggen? Waar heb ik dat vaker gehoord?
Exen (Vag); Mii, Citigo, Up! TSI, Up! GTi(2x) huidige>>>Up! GTi (3e)
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
Misschien moet ik dat maar gewoon nooit meer zeggen over auto's haha.
Nu te koop voor de liefhebber: https://berluni.nl/voorraad/mini-cooper-1-6-pepper-r50/
Lang verhaal kort: ik heb te weinig tijd om er mee te rijden en wil eigenlijk weer een cabrio of iets waar ik het circuit mee op kan, of beide. GT4 RS is helaas niet gelukt dus de zoektocht blijft geopend.
Nu te koop voor de liefhebber: https://berluni.nl/voorraad/mini-cooper-1-6-pepper-r50/
Lang verhaal kort: ik heb te weinig tijd om er mee te rijden en wil eigenlijk weer een cabrio of iets waar ik het circuit mee op kan, of beide. GT4 RS is helaas niet gelukt dus de zoektocht blijft geopend.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ
Re: Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
Lekker verhaal. Dank voor delen!
- Tom Westendorp
- Unicorn
- Berichten: 13490
- Lid geworden op: za 28 jan 2012, 17:04
- Locatie: Enschede
- Contacteer:
Re: Tom's Mini: a lovestory 15 years in the making
Dank u! Ik heb honderden foto's van de auto's en prachtige herinneringen. Gelukkig rijdt er nu iemand met veel plezier in.
Bent u al geabonneerd op mijn Engels gesproken EV kanaal? https://www.youtube.com/channel/UCREGSA ... 5p7i-ojmYQ