Vandaag de 60 naar 75 PK update door VAGtechniek laten uitvoeren!
Ik zal geen verhaal houden over de fijne ontvangst, het lekkere bakje koffie en het feit dat ik kon doorwerken terwijl ik er op kon wachten ( ach wat is wachten 30 minuutjes) maar steek meteen van wal:
De grafiek zegt misschien dat je alleen boven de 5000 tpm wat gaat merken maar geloof me, je merkt het zodra je weg rijdt.
De auto is veel soepeler en ook van 1 naar 2 naar 3 merk je dat hij anders rijdt. Het is het beste te omschrijven alsof ik daarvoor met de handrem aangetrokken reed
en na de update is er leven in de kleine dinky toy. Ik heb uiteraard ook even doorgetrokken en dan merk je echt dat de auto veel rapper is. Maar aangezien ik probeer zuinig te rijden vind ik dat minder belangrijk.
Het ging mij vooral om de souplesse die je nu meer hebt en voor mijn gevoel is de balans van de auto nu zelfs beter dan een originele 75 pk versie ivm de andere versnellingsbak verhoudingen.
Dit is gewoon genieten zoals hij nu rijdt en het is de beste 150 euro ooit gespendeerd
Het verbruik is op de computer ook iets minder, maar dat moet meten aan de pomp nog bevestigen.
Ik heb ook wat aanpassingen laten doen als automatisch sluiten portieren enz. En een van de zaken die me opviel is dat nu de dashboard verlichting niet meer dimt in de tunnel ( zo iritant) en dat dan de radioknoppen ook verlicht zijn. Dat zal (gok ik) komen door de achterlichten die nu standaard samen met de DRL branden.
Ook daar ben ik zeer gelukkig mee!
Voor iedereen die nog twijfelt; Staar je niet blind op de grafiek maar laat het doen. Je krijgt er echt een andere auto voor terug en zeker geen spijt.
Heren van VAGtechniek: Zeer bedankt voor de service. Ben zeer tevreden!