Ratelt de ketting van deze polo 1.2 tsi uit 2010
Geplaatst: za 11 jul 2020, 11:28
Ik weet het, deze generatie tsi: NIET KOPEN. Toch heeft een vriend van mij een origineel Nederlandse polo 1.2 tsi 105pk uit 2010 gekocht met volledige onderhoudshistorie en 135.000km. Hij vond dat de motor een stuk meer geluid maakt dan zijn vorige oude corsa en vroeg mij eens ernaar te luisteren, want hij weet 0,0 van auto's af. De garage gaf aan dat dit met de temperatuur buiten te maken heeft maar dat is natuurlijk slap geklets.
Gisteren heb ik met de polo in kwestie gereden en er is geen enkel gehik, storingslampje of vermogensverlies te merken, iets wat soms wel eens voorkomt volgens het internet icm een slechte ketting. Wel hoor je dat de motor niet heel stil is, maar dat is gebruikelijk bij een kettingmotor vermoed ik. De start klinkt nogal ruw. Er zit nog 2 maanden garantie op de auto dus als de ketting vervangen moet worden is het nu de tijd daarvoor. In het boekje is niets te vinden over een vervangen ketting in het verleden.
Mijn vraag: Horen jullie de ketting dermate rammelen zodat deze nog onder garantie vervangen kan worden? Ikzelf vind van wel, maar ik ben niet bekend met kettingmotoren en dus hoe het hoort te klinken. Vandaar dit topic
-Koude start:
https://youtu.be/IYEM38c8NmI
-Met koelvloeistof 90 graden:
https://youtu.be/wBBrULcQHow
-Met geheel warme motor:
https://youtu.be/uFgVbxMU9lg
Gisteren heb ik met de polo in kwestie gereden en er is geen enkel gehik, storingslampje of vermogensverlies te merken, iets wat soms wel eens voorkomt volgens het internet icm een slechte ketting. Wel hoor je dat de motor niet heel stil is, maar dat is gebruikelijk bij een kettingmotor vermoed ik. De start klinkt nogal ruw. Er zit nog 2 maanden garantie op de auto dus als de ketting vervangen moet worden is het nu de tijd daarvoor. In het boekje is niets te vinden over een vervangen ketting in het verleden.
Mijn vraag: Horen jullie de ketting dermate rammelen zodat deze nog onder garantie vervangen kan worden? Ikzelf vind van wel, maar ik ben niet bekend met kettingmotoren en dus hoe het hoort te klinken. Vandaar dit topic
-Koude start:
https://youtu.be/IYEM38c8NmI
-Met koelvloeistof 90 graden:
https://youtu.be/wBBrULcQHow
-Met geheel warme motor:
https://youtu.be/uFgVbxMU9lg