Petrolhead Tom schreef:Subscribed!
Nou, daar gaan we dan...
Stad en land afgezocht op het internet: informatie hier, daar en overal gezocht. En gevonden! Via-via bij een Amerikaan uitgekomen die Porsche restaureert Die mailde me: "Waarom vraag je dat aan mij? 's Werelds grootste 914-kenner woont bij jou in Nederland. Arno W.!" Ik vond 'm meteen met wat google-fu en wat blijkt, hij woont 20 min bij me vandaan. Al googelend vond ik op zijn Facebookpagina een mooie 914. Gebeld en naar 'm toegegaan.
Daar stond ie: een zilvergrijze tijdmachine, met 2.0 motor! Terug naar de 70s! Geheel o-ri-gi-neel. Nederlands geleverd, matching numbers, onvermeubeld, alle details aanwezig. Noem het maar of het zit er bij. Heeft 'ie geen nadelen Jawel: de injectie is kapot. Wrs de reden dat 'ie ooit in winterslaap is gebracht waar hij nu naar 15 jaar weer uit is. De winterslaap was trouwens in een verwarmde en droge opslag... Professioneel weggezet met dikke lagen vet overal en een motor die gevuld is met olie om corrosie tegen te gaan. De lak is matig en lelijk bijgespoten in de jaren 90. Maar dat is cosmetisch!
Blijkbaar is de 2.0 de meestgezochte versie en vrijwel onvindbaar in Europa. Meestal is er aan gesleuteld - zelfs zo dat er een VW Transporter motor in zit. Maar niet in dit geval: ik liep op het juiste moment binnen... Ik moet nu mijn roze bril af doen en anderen er op af sturen om de auto nog eens goed te bekijken.
Wordt vervolgd!
M.
Photobucket werkt weer.
