Belasting betalen in 2014.

Bespreek hier alles wat niet in de andere rubrieken past.

Belasting betalen in 2014. Wat vinden we daar van?

Je mag 1 optie selecteren

 
 
Bekijk resultaten

Gebruikersavatar
Inge
Forum eindbaas
Berichten: 1088
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 10:01

Re: Belasting betalen in 2014.

Bericht door Inge » zo 08 dec 2013, 09:23

Ik snap niet waarom er zo moeilijk wordt gedaan over de te betalen belasting - dit wist je toch van te voren en als je geen motorrijtuigenbelasting wil betalen dan moet je geen auto rijden.

Even off topic: als we het gaan hebben over benzineprijzen dan kan ik inkomen dat je moppert over de hoogte ervan - kwartje van Kok wat we nog steeds niet hebben teruggezien de mega accijns e.d.. Maar van de motorrijtuigen belasting wist je dat je vanaf 2014 weer moest gaan betalen. ben gewoon dankbaar voor de tijd die je niet hebt hoeven te betalen.
Skoda Citigo Artic 60pk -Spring Green-14" stalen velgen+Avalone wieldoppen-PIAA H-724 verlichting + Bosch Plus90 dimlicht-move&fun-high up versnellingspook + handrem-chroom spiegels + deurcovers-ceramic onderdashboard + middenconsole-armsteun-CC

Gebruikersavatar
MuziekUP
Vagling liefhebber
Berichten: 154
Lid geworden op: vr 08 nov 2013, 19:02

Re: Belasting betalen in 2014.

Bericht door MuziekUP » zo 08 dec 2013, 13:12

:text-+1:
groove up - 60pk bmt - hot orange - fender sound - 16" triangle velgen (silver) - high up extra's & accessoires
opties/extra's: 4 deuren - panoramadak - winterbanden op 15" waffle velgen - verlaagd (eibach proline) - vagcom

Gebruikersavatar
Lexris
Donateur member
Berichten: 29
Lid geworden op: di 05 nov 2013, 11:10
Locatie: Voorschoten

Re: Belasting betalen in 2014.

Bericht door Lexris » zo 08 dec 2013, 14:36

Beste lezers.
Mijn vorige auto was een Skoda Greenline Diesel. Deze had ik gekocht omdat deze op dat moment BPM vrij en geen wegenbelasting hoefde te betalen. Ik heb daar heerlijk 3 jaar mee gereden, maar nu ingeruild voor een Skoda Citigo sinds 1/11 in mijn bezit. Ingeruild omdat inderdaad vanaf 2014 er weer wegenbelasting betaald moet gaan worden. Dit vond ik voor mijzelf niet echt erg, daar dit al best de verwachting was. Ik heb in ieder geval 3 jaar voordelig gereden. Trouwens als je het mij eerlijk vraagt vind ik wegenbelasting niet erg, maar wel de accijns en de beruchte 0,25 van Kok. Misschien moeten ze in Den Haag eens kijken naar andere mogelijkheden zoals geen wegenbelasting, maar de belasting in de brandstof gooien, zodat alle buitenlanders hier dan ook automatisch aan mee betalen. Moet alleen wel een speciale regeling komen voor het vrachtverkeer. En alle geld wat binnenkomt alleen gebruiken voor aanleg van wegen en onderhoud en niet voor allerlei andere tekorten in Den Haag. Gaat in Duitsland de invoering door van een sticker om door Duitsland te mogen rijden, dan moeten wij eigenlijk hetzelfde gaan doen. Betalen de buitenlanders, die door Nederland rijden ook wat voor het Nederlandse wegennet.
Skoda Citigo Sprint 5 Deurs 44kW Kleur: Silver Leaf. Opties: Media pakket, Comfort pakket, Reservewiel (thuiskomer), Zwarte beschermstrips op de deuren tbv parkeerschade voorkomen, 4 stalen velgen + Semperit winterbanden

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Belasting betalen in 2014.

Bericht door Autheo » zo 08 dec 2013, 20:34

Inge schreef: Even off topic: als we het gaan hebben over benzineprijzen dan kan ik inkomen dat je moppert over de hoogte ervan - kwartje van Kok wat we nog steeds niet hebben teruggezien de mega accijns e.d.
Dat kwartje van Kok hebben wij op de NW Veluwe in 2008 al teruggekregen! :lol:
Bijlagen
Kwartje van Kok.JPG
Kwartje van Kok
Kwartje van Kok.JPG (403.9 KiB) 4501 keer bekeken

Gebruikersavatar
--BUMP--
Vagling liefhebber
Berichten: 115
Lid geworden op: vr 03 mei 2013, 16:16

Re: Belasting betalen in 2014.

Bericht door --BUMP-- » zo 08 dec 2013, 21:56

Lexris schreef: Trouwens als je het mij eerlijk vraagt vind ik wegenbelasting niet erg, maar wel de accijns en de beruchte 0,25 van Kok. Misschien moeten ze in Den Haag eens kijken naar andere mogelijkheden zoals geen wegenbelasting, maar de belasting in de brandstof gooien, zodat alle buitenlanders hier dan ook automatisch aan mee betalen. Moet alleen wel een speciale regeling komen voor het vrachtverkeer. En alle geld wat binnenkomt alleen gebruiken voor aanleg van wegen en onderhoud en niet voor allerlei andere tekorten in Den Haag. Gaat in Duitsland de invoering door van een sticker om door Duitsland te mogen rijden, dan moeten wij eigenlijk hetzelfde gaan doen. Betalen de buitenlanders, die door Nederland rijden ook wat voor het Nederlandse wegennet.
Dus als ik je goed begrijp vind je de accijnzen op brandstof wél erg, maar stel je tegelijkertijd voor om belastingheffing via de brandstofverkopen te laten plaatsvinden? :think:
Move up! Candy White | 60PK | Maps & More

Gebruikersavatar
Lexris
Donateur member
Berichten: 29
Lid geworden op: di 05 nov 2013, 11:10
Locatie: Voorschoten

Re: Belasting betalen in 2014.

Bericht door Lexris » ma 09 dec 2013, 10:50

Ja nu betaal je wegenbelasting en accijns, dat is dubbel. Als ze dit anders gaan invullen betalen de buitenlanders hier ook wegenbelasting als het in de accijns wordt verrekend.
Skoda Citigo Sprint 5 Deurs 44kW Kleur: Silver Leaf. Opties: Media pakket, Comfort pakket, Reservewiel (thuiskomer), Zwarte beschermstrips op de deuren tbv parkeerschade voorkomen, 4 stalen velgen + Semperit winterbanden

Gebruikersavatar
Upsilon
Vagling liefhebber
Berichten: 459
Lid geworden op: do 28 mar 2013, 18:59
Locatie: Lelystad

Re: Belasting betalen in 2014.

Bericht door Upsilon » ma 09 dec 2013, 10:57

nog erger; over brandstof betaal je ook nog eens dubbel belasting. Over de geheven accijnzen betaal je ook nog eens BTW.
Afbeelding

2017 Volkswagen Move up! + Executive Pakket Honey Yellow
2018 Volkswagen T-Roc 1.5 TSI Sport (DSG) Atlantic Blue

Gebruikersavatar
Autheo
Donateur member
Berichten: 2837
Lid geworden op: di 05 mar 2013, 21:30
Locatie: Mii-dden NL (NW Veluwe)

Re: Belasting betalen in 2014.

Bericht door Autheo » ma 09 dec 2013, 11:56

Gunner schreef:nog erger; over brandstof betaal je ook nog eens dubbel belasting. Over de geheven accijnzen betaal je ook nog eens BTW.
Logisch toch? Voor de overheid is accijns immers duidelijk een Toegevoegde Waarde. Ze denken zeker dat benzine zonder accijns de motor laat pingelen... :crazy:

Sjoerd
Forum newbie
Berichten: 69
Lid geworden op: zo 29 sep 2013, 10:35

Re: Belasting betalen in 2014.

Bericht door Sjoerd » za 14 dec 2013, 18:49

Brandstofprijzen...

Inderdaad is benzine voor de particulier goedkoper in Dld, maar diesel is daarentegen weer goedkoper in NL.
Verschillen worden wel kleiner voor de ondernemer, aangezien in NL de BTW hoger ligt.

Transportbedrijf hier net over de grens in Dld, tankt de vrachtwagens altijd nog net voor de grens in NL.

UpSie
Vagling liefhebber
Berichten: 246
Lid geworden op: ma 01 apr 2013, 18:36

Re: Belasting betalen in 2014.

Bericht door UpSie » zo 15 dec 2013, 08:40

Dat dieselbrandstof in NLD goedkoper is dan benzine is raar, en geeft al aan hoe raar het is gesteld.
Diesel zou duurder moeten zijn, dit omdat het per kilo meer energie bevat dan benzine.

Met vriendelijke groet,

Leen.

nol
Forum newbie
Berichten: 48
Lid geworden op: wo 09 mei 2012, 18:52

Re: Belasting betalen in 2014.

Bericht door nol » zo 15 dec 2013, 09:58

Zojuist het te betalen bedrag van onze Up opgezocht; 248 euro per jaar zijn de kosten.
Valt best mee, iets meer dan 20 eu p.m.

Plaats reactie